Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
FINANČNÍ GRAMOTNOST INVESTOVÁNÍ ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Advertisements

K OMUNIKACE VERBÁLNÍ A NEVERBÁLNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany - Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
MÍSTO, KDE ŽIJI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Irena Čiháková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
FINANČNÍ GRAMOTNOST VLASTNICTVÍ HMOTNÉ A DUŠEVNÍ ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Obyvatelstvo Evropy a Evropské jazyky Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
FINANČNÍ GRAMOTNOST ÚŘAD PRÁCE ZPRACOVALA: MGR. IVA NOVOTNÁ SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, ČESKÁ KAMENICE, JAKUBSKÉ NÁM. 113, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE.
Kód DUM :VY_32_INOVACE_ICT_I/1.12 Škola: Základní škola a Mateřská škola Dobronín, příspěvková organizace Polenská 162 / 4, Dobronín Číslo projektu:
Zpracovala: Mgr. Iva Novotná Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace.
Výukový materiál vytvořen v rámci projektu EU peníze školám Škola Základní škola Křižany-Žibřidice, okres Liberec, příspěvková organizace Žibřidice 271,
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Danuše Chrastecká Matematika 2. ročník Mocninná funkce ChrM613 říjen 2013 Číslo klíčové aktivity:III/2.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Ing. Zdeňka Bitterová Název materiálu:
Úraz není náhoda - úrazy dětí
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉMy - biodiverzita
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Číselné množiny - přehled
HUDEBNÍ VÝCHOVA HUDEBNÍ NÁSTROJE
VY_32_INOVACE_ZE7-05 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
HUDEBNÍ VÝCHOVA ORFFOVY HUDEBNÍ NÁSTROJE
Hotelová škola Mariánské Lázně Adresa školy
PRVOUKA ZVÍŘATA A JEJICH MLÁĎATA
ZEMĚPIS - SVĚT Severní Amerika
FINANČNÍ GRAMOTNOST Splátka nebo úvěr
Výkon, účinnost VY_32_INOVACE_11_218
Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá
WORD Číslování stránek
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Věcné učení Přírodní zajímavosti z našeho okolí
VY_32_INOVACE_ZE7-10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková
Volný čas – kultura: kina, divadla, koncerty, výstavy, muzea
Věcné učení Ochrana přírody
Zpracovala: Mgr. Věra Kreuzová
PROTIDROGOVÁ PREVENCE Alkohol
ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA EKOSYSTÉM – les a pole
IKT Českosaské Švýcarsko
ZIMNÍ SPORTY VY_32_INOVACE_09_03
Zpracovala: Mgr. Jana Ottová
ZEMĚPIS - SVĚT Regiony Asie 3
Věcné učení Bezpečné chování ve škole, při hrách, výletech, koupání
WORD Vkládání obrázků a klipartů
VLASTIVĚDA Místo, kde žijeme Světové strany
HUDEBNÍ VÝCHOVA DYNAMIKA
Zpracovala: Mgr. Jana Krejčová
Věcné učení Zdravá výživa, zdravé a nezdravé potraviny
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen:
WORD Tabulky - ohraničení
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
FINANČNÍ GRAMOTNOST Daně a veřejné rozpočty
PŘÍRODOVĚDA JEDOVATÉ ZLOZVYKY
FINANČNÍ GRAMOTNOST Osobní rozpočet
PRVOUKA ZIMNÍ SPORTY, BEZPEČNOST
Věcné učení Vláda, parlament, politické strany
Věcné učení První pomoc
ČESKÁ REPUBLIKA VODSTVO
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Návykové látky Alkohol
Jazyk a jazyková komunikace
IKT Nebezpečí na internetu
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Transkript prezentace:

Zpracovala: Mgr. Monika Dvořáková Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace

Název projektu Moderní škola Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Označení klíčové aktivity VY_32_INOVACE_31_EV_04 Předmět ENVIROMENTÁLNÍ VÝCHOVA Téma EKOSYSTÉM – Kulturní krajina Autor Mgr. Monika Dvořáková AnotaceSeznámení s ekosystémem kulturní krajina Očekávané výstupyOrientace v terminologii kulturní krajina Jazykčeština Druh učebního materiáluPOWER POINT Cílová skupina/ročníkžák Speciální ZŠ/ ročník Cíl prezentaceZískání nových informací a prohloubení znalostí žáků Časová dotace20 minut Vytvořeno (škola, dne)Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, p. o., Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace

Hluboké lesy Vysoké hory Horská jezera Deštné lesy Poušť

Pole Louky Lesy Sady Vinice Lomy Silnice Průmyslové zóny Lidská sídla

Města a velkoměsta - mají velkou spotřebu dodatkové energie, která je potřebná pro zajištění běžného provozu ve městech ROZVOZ POTRAVY DO OBCHODŮ ODVOZ ODPADŮ PŘÍSUN STAVEBNÍCH MATERIÁLŮ PŘÍSUN POHONNÝCH HMOT PRO DOP. PROSTŘEDKY

Je zde vidět velká přeměna krajiny zásahem člověka. Ve městech je povrch země většinou umělý. Chodíme a jezdíme po asfaltu nebo betonu. Některé řeky tečou v umělých betonových korytech. řeka – přirozené břehy řeka v korytě Podnebí – např. v zimě ve městě bývá tepleji, častěji se zde vyskytují mlhy. Lidé v parcích a zahradách vysazují dřeviny a byliny, které by zde přirozeně nerostly.

POLE potřebují velké množství dodatkové energie (energie dodané člověkem) Pole se orajíplodiny se sázejí a ošetřují plodiny se sklízejí, odvážejí z pole Louky potřebují méně dodatkové energie pravidelně se kosípřihnojují se Pastviny potřebují nejméně dodatkové energie

Microsoft – %20Pole%20w%20okolicy%20wsi%20Mirowo.JPG %20Pole%20w%20okolicy%20wsi%20Mirowo.JPG jpg 7.jpg „Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby výuky a vzdělávání v všech typech škol a školských zařízení. Jakékoliv další využití podléhá autorskému zákonu. Veškerá vlastní díla autora (fotografie, videa) lze bezplatně dále používat i šířit při uvedení autorova jména.“ Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám. 113, příspěvková organizace