Shrnutí analýzy pro pracovní skupinu 19. 9. 2014.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podpora plánování rozvoje sociálních služeb formou založení odborných partnerství CZ.1.04/3.1.03/
Advertisements

Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Agenturní zaměstnávání: shrnutí výsledků šetření agentury Sanep Pavel Janíčko ČMKOS.
Založení firmy postup. Postup založení firmy 1) Výběr oboru podnikání a vymezení předmětu živnosti 2) Volba právní formy podnikání 3) Určení názvu a umístění.
Mgr. Jiří Šimon Odbor práva veřejných zakázek a koncesí Praha, Nová směrnice EU pro zadávání veřejných zakázek v kontextu společensky odpovědného.
Střednědobé plány krajů, sítě sociálních služeb a přechod financování sociálních služeb na kraje Konference Financování sociálních služeb pro města a obce.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL S TŘEDNÍ PRŮMYSLOVÁ ŠKOLA A S TŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA GASTRONOMIE A SLUŽEB, M OST, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
BIKE SHARING PRO BRATISLAVU. Bike Sharing z pohledu uživatele: -občané Bratislavy i turisté budou moci využívat bike sharing co by součást veřejné dopravy.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování školství  Školství – důležité odvětví veřejného sektoru  Školství:  Měří, hodnotí a tvoří lidský kapitál.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
PŮJČOVNA KOL A KOLOBĚŽEK Informační centrum města Kyjova Ing. Dita Hojačová Tel.:
Shrnutí analýzy pro pracovní skupinu
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Shrnutí analýzy pro pracovní skupinu
Ing. Veronika Dostálková MBA POTŘEBY – ZÁKLAD CELÉ EKONOMIKY Podnik a podnikání 3. ročník Srpen 2012.
Hospodářská politika. Hospodářskou politikou rozumíme opatření státu, kterými realizuje své sociální a hospodářské funkce.
Vize propojení zdravotního a sociálního pojištění RNDr. Jiří Schlanger náměstek pro informatiku a mezinárodní věci.
OSTRAVA AUTOR: MICHAL GŘEŠEK. Poloha města MAPA MĚSTA Praha 380km Slovensko 50km 15km Polsko D1.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_05.
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_07.
Shrnutí analýzy pro pracovní skupinu
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi TD Vybrané aspekty péče o seniory z hlediska sociálního začleňování podpořeno z programu.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
PROCES Udržitelný rozvoj měst a jeho financování v transformující se společnosti při nárůstu socioekonomických rizik ► Ing. Lubor Hruška, Ph.D. – prostorová.
Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje, o.p.s Vývoj a současná struktura pracovních sil v Plzeňském kraji Pracovní skupina Vzdělávání RSK Plzeňského.
5. října 2005GfK GroupROČENKA ČESKÉHO A SLOVENSKÉHO OBCHODU INCOMA Research Zdeněk Skála INCOMA Research.
Pojistný trh nabídka a poptávka po pojistných produktech investování prostředků technických rezerv.
Analýza merchandisingu a nákupní atmosféry Autor: Lucie Nováková, Vedoucí práce: Ing. Radka Vaníčková, Ph.D Oponent práce: doc. Ing. Hana Ezrová,
Marketing obchodní firmy. Obsah 1. Volba lokality 2. Volba vhodných forem prodeje 3. Analýza chování zákazníka ve vztahu k prodejně.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
koncepce rodinné politiky Dipl.-Pol. Jana Maláčová
Informační a poradenské centrum ZČU
Kontrolní činnost ve zdravotnictví
Střední odborné učiliště Horní Slavkov, příspěvková organizace
Obchod a význam obchodu
Návrhy opatření na podporu slaďování rodinného a pracovního života
Tematicky zaměřený kulatý stůl
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Opatření 1.2 HASIČI PŘÍPRAVA PROJEKTU
Prospěchová stipendia
Základní makroekonomické ukazatele
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Cvičení 4 Odevzdat do 14 dnů.
Společenská odpovědnost ve školství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Příbram Ing. Václav Chytil
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Analýza řízení privátní značky v maloobchodní jednotce
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Průmyslová revoluce 1 Podmínky a rozvoj.
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
RISKUJ 2 EKONOMIKA. RISKUJ 2 EKONOMIKA INFLACE NEZAMĚSTNANOST HDP
CESTOVNÍ RUCH JAKO SYSTÉM
KVALITA Z EVROPY – chutě s příběhem
ÚLOHA STÁTU V TRŽNÍ EKONOMICE
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Základy sociální politiky - vymezení - přístup - nástroje - cíle
Turistická informační centra na Vysočině
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Podnikové dětské skupiny Kristina Zapletalová
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Ing. Mgr. Zuzana Fišerová
Organizace práce na prodejně
Aktivity MAS v Libereckém kraji Implementace CLLD (k
Regionální karty a vstup do Základní sítě pro rok 2020
Pohyb a rozmístění obyvatelstva na Zemi
Transkript prezentace:

Shrnutí analýzy pro pracovní skupinu

 v tradičních menších obchodech nakupuje cca 15% obyv. ČR, podíl obchodních řetězců roste v zázemí MR – cena a růst image kvality ◦ v zázemí MR nově Penny, Lidl (Stříbro), TESCO (Planá), Plzeň  obtíže udržení obchodu v malých obcích do 300 obyv.  uzavírání prodejen postavených před r v důsledku úbytku obyvatel, konkurenci řetězců, ekonomické náročnosti provozu ◦ Bezdružice (2x), Horní Kozolupy, Slavice, Cebiv  vstup vietnamských obchodníků – ceny, otevírací doba, kvalita (?) ◦ Bezdružice (2x), Kokašice, Černošín  stabilita prodejny – počet obyvatel, zaměstnanost, centra služeb a vybavenosti, atraktivita pro cestovní ruch, dopravní poloha a spojení, kvalita sortimentu, vlastnictví a stav objektu ◦ Bezdružice – prodejna masa a uzenin  výhoda možné sdružení funkcí a sortimentu ◦ Záchlumí – spojení s restaurací

 celkem je v MR KL 9 prodejen v 6 obcích ◦ Konstantinovy Lázně(2), Bezdružice(2), Kokašice, Černošín(2), Záchlumí a Lestkov ◦ riziko stability (počet obyv.) – Lestkov, Kokašice, Záchlumí  40 obcí a jejich částí v místě prodejnu potravin nemá ◦ Obce: Horní Kozolupy, Cebiv  větší území bez prodejny ◦ jiho-východ MR, pás mezi II/201 a II/230 ◦ severozápadní část – význam Lestkova (!)  zhoršené podmínky dostupnosti ◦ Kořen, Vrbice, Záhoří, Kamýk

 blízkost řetězců Stříbro, Planá – jižní a severní část MR (týdenní nákup) ◦ ze středu MR cca 20km ◦ (Konstantinovy Lázně, Okrouhlé Hradiště, Bezdružice, Kokašice = cca 1800 obyv)  dostupnost menších prodejen (denní nákup) – průměrně 3,6km ◦ Horní Kozolupy (4,7), Slavice (2,5), Cebiv (3,6) ◦ sídla nad 100 obyv: Okrouhlé Hradiště (2,7), Cebiv, Horní Kozolupy, Víchov  prodejna Lestkov – význam pro severní část MR, obsluha cca 367 obyv.

 jihovýchodní část MR a severní část MR KL bez dostupné prodejny potravin v sídle  výrazný pokles počtu obyvatel ve východní části MR → úbytek vybavenosti v Bezdružicích ◦ dříve dva obchody s širším sortimentem potravin ◦ dnes jiné dva – vietnamští obchodníci  obnovení zaniklých prodejen (Cebiv, Horní Kozolupy, Slavicích) - neidentifikovány zásadní změny sociálních a ekonomických parametrů ◦ úbytek a stagnace obyvatelstva, minimální ekonomické aktivity, technický stav prodejen ◦ nejbližší prodejna v Záchlumí, popř. Kokašice  potřeba udržet stabilitu některých prodejen (Lestkov a Kokašice) ◦ riziko z hlediska počtu obyvatel v obcích, významnější prodejna v Lestkově  dostupnost supermarketu (Stříbro, Planá) většinou do 22 km – spíše na týdenní nákupy  průměrná vzdálenost z částí obcí bez prodejny do obchodu cca 3,6 km ◦ při zrušení prodejny v Lestkově - prodejna až 6 km  v bezprostředním zázemí MR KL nebyly dopravně dostupné prodejny potravin hodnoceny

 40 obcí a jejich částí v MR KL bez funkční prodejny ◦ v těchto obcích dle SLDB 2011 trvale žilo 1289 obyvatel, tj. 29% z celkového počtu obyvatel MR KL nemá v místě svého bydliště funkční prodejnu potravin  dostupnost služeb ◦ snazší pro dojíždějící za prací ◦ zhoršená pro ekonomicky neaktivní (senioři 65+, nezaměstnaní), příp. ty kteří za prací nedojíždějí = bez dostupnosti obchodu v místě bydliště = cca 330 obyv.MR  průměrný výdaj za potraviny cca 15 tis. Kč/obyv/rok (cu2010)  výdaje za potraviny obyvatel v obcích a sídlech MR bez prodejny – 19,3 mil. Kč/rok  výdaje za potraviny obyvatel v obcích a sídlech MR bez dostupnosti obchodu – 4,9 mil. Kč/rok

 Nákupy on-line ◦ většinou řetězce, v MR zatím nedostupné  Pojízdná prodejna ◦ inovovaný koncept, v MR neidentifikován  Obnova uzavřené prodejny ◦ bariéra – kupní síla, technický stav, vlastnictví ◦ možné navázání na jiné služby – např. restaurace  Spojení zajištění nákupu potravin s pečovatelskou službou ◦ spojení s donáškou jídel  Nulová varianta

Ing. Filip Uhlík Regionální rozvojová agentura Plzeňského kraje