AFRICKÝ TANEC A HUDBA. TANEC Při svém vzniku tento tanec sloužil skutečně jako prostředek k vyjádření různých významných událostí, které se ve vesnici.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hudba v pravěku Vývoj hudební kultury
Advertisements

Hudební partitura Partitura je přehledný záznam vícehlasé ( instrumentální i vokální ) skladby. V partituře jsou všechny nástroje orchestru zapisovány.
Co je estetika?  věda o podstatě a formách tvorby podle zákonů krásy  základ osvojení světa jako tvůrčí,cílevědomé činnosti lidí-estetické osvojování.
Řeč, jazyk, mluva.
Společenské TANCE Občanská výchova 7. ročník
Hudební tělesa VY_32_INOVACE_03_Hudební tělesa.
Hudební nástroje Vypracovala: Nikola Doleželová
HV-1 Hudební výchova DUM č. 1 Prima – kvarta osmiletého studia
SVĚT HUDEBNÍCH NÁSTROJŮ
Základní vzdělávání – Člověk a umění – Hudební výchova
Hudební nástroje ve vážné hudbě
Prezentace 5 lekcÍ MUZIKOTERAPIE Mgr. Bc. Svatava Drlíčková
Tanec Pohybová činnost (akt) vyjadřující prostřednictvím pohybů a gest bezprostřední, subjektivní pocity tanečníka v rámci určité myšlenky (stylizace,
Bicí nástroje 1. Samozvučné (tón vzniká chvěním hmoty, ze které jsou vyrobeny) – činely, zvony, gong, xylofon, triangl ad. 2. Blanozvučné (tón vzniká rozechvěním.
 plný název: República de Chile  poloha: západní pobřeží Jižní Ameriky  rozloha: km²  hl. město: Santiago de ChileSantiago de Chile  jazyk:
Tento vzdělávací materiál vznikl v rámci projektu EU – peníze školám Název projektu : Objevujeme svět kolem nás Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Duševní zdraví a psychohygiena
Muzikoterapie a Danceterapie MSSP č. 9 Jitka Sinecká (převzato z PPT V
Hudba Rakousko-Uherska Autor: Květa Stejskalová. Rakousko-Uhersko byl státní útvar, který existoval v letech 1867 – Rakousko-Uhersko byl státní.
Moderní populární hudba
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název projektu: Inovací ke kvalitě na ZŠ Rosice
Škola: Praktická škola dvouletá Vzdělávací okruh: Umění a kultura Vyučovací předmět: Hudební výchova Ročník: První Téma: Rozdělení hudebních nástrojů.
Vietnamská hudba.
ICT – 2 – 3 – 33 HV HUDEBNÍ NÁSTROJE DECHOVÉ
Nástroje symfonického orchestru
HUDEBNÍ NÁSTROJE NÁSTROJOVÉ SKUPINY
Jaký hudební nástroj je na obrázku?
Vzdělávací oblast: Umění a kultura
Jazz.
Původ hudby, pravěk, starověk
Hudba starověku - antická orientální exotická.
Irská hudba Matěj Petráš. Irsko Hlavní město Dublin (asi 500 tis. obyvatel) V Irsku je asi 4.5 mil. obyvatel 90% jsou Irové Dva úřední jazyky Angličtina.
Hudba - úvod Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Komunikace hudebního umění se znakovými systémy uměleckých.
HVM – RVP PV a hudební činnosti v MŠ Osnova pro studenty středních pedagogických škol oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika.
Anotace – Lichokopytníci - nosorožec, slon Anotace - Pracovní list k procvičení plynulého čtení s porozuměním, schopnosti k zapamatování si podrobností,
AnotacePracovní list k procvičení základních poznatků o zvuku AutorDagmar Kaisrová JazykČeština Očekávaný výstup Plynulé čtení s porozuměním.Výchova k.
LITERÁRNÍ DRUHY DRAMA – DRAMATICKÉ ŽÁNRY Mgr. Michal Oblouk
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr.Petra Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_28_Hudební nástroje – dechové, dřevěné Číslo.
 Adinkra je bavlněná tkanina vyrábějící se v Ghaně a Pobřeží slonoviny s tradičními symboly Akan vyznačenými na ni. Tyto symboly jsou Adinkra metafory,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_04_Hudba ve starověku Autor.
PROJEKTOVÝ DEN AFRIKA AFRICKÉ ZNAKY. Několikrát do roka v každé vesnici soutěže Hned po hudbě a tanci nejoblíbenější činnost Jejich znaky a ornamenty.
Anotace Žáci se rozdělí do 3 skupin. Skupiny si jedna po druhé volí otázku. Pokud na ni odpoví dobře, připočítávají se jí příslušné body. Pokud ne, má.
Název školyZŠ a ZUŠ J. E. Purkyně Libochovice AutorBc. Jiří Grüner NázevVY_32_INOVACE_07_Počátky hudby TémaPočátky hudby Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
KULTURA Barbořáková Šárka, Pěkníková Noemi. KULTURA (LAT. CULTURA, „CO JE TŘEBA PĚSTOVAT“)  V užším slova smyslu: soubor vybraných a tvůrčích lidských.
Člověk a příroda Fyzika Zvukové děje VII. ročník ZŠ (praktická) Zvuk a zdroje zvuku Vypracoval: Mgr. Zdeněk Šebestík Střední škola, Základní škola a Mateřská.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Vývoj artificiální hudby 8. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_08_Středověká hudba v Čechách.
HUDEBNÍ NÁSTROJE SYMFONICKÉHO ORCHESTRU. Mgr. Danuše Maierová 11/2011 – 4/ Hudební výchova Umění a kultura Umění kolem nás III/2 –
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_8 4 _ KONTRABAS TEMA: HUDEBNÍ NÁSTROJE.
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ, Veselí nad Moravou AUTOR: Bc. Hana Králíková NÁZEV: VY_32_INOVACE_11/15_ Lidová hudba TÉMA: Lidová hudba ČÍSLO PROJEKTU: CZ /
Pravěké hudební nástroje
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
Krytosemenné rostliny
(asi od 40. tis. př. n. l.do 4. až 3. tis. př. n. l.)
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
AUTOR: Mgr. Bedřiška Koželuhová NÁZEV: VY_32_INOVACE_6A_01
Rozdělení hudebních nástrojů
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou,
HUDEBNÍ VÝCHOVA – 8. ročník
Zuzana Klementová, Jaroslav Svoboda, Milan Šipl, Rostislav Valíček
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Uherský Ostroh
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
Orchestrální hudba Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Lenka Šilhánková NÁZEV: VY_32_INOVACE_98_KVÍZ
VY 32 INOVACE 547.
Název školy: ZŠ a MŠ Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jana Vostřelová Název: VY_32_INOVACE_03_HUDEBNÍ VÝCHOVA_HUDEBNÍ NÁSTROJE.
JAZZ ICT Financováno z prostředků ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Transkript prezentace:

AFRICKÝ TANEC A HUDBA

TANEC Při svém vzniku tento tanec sloužil skutečně jako prostředek k vyjádření různých významných událostí, které se ve vesnici staly, či emocí, které měl člověk potřebu sdílet s ostatními. V Africe někteří lidé dokonce tvrdí, že tanec vznikl dříve než mluvené slovo. Prvky konkrétních činností a pocitů si tradiční tanec uchovává dodnes. Pohyby v africkém tanci jsou velmi zemité a přirozené. Ve spojení s živou hudbou afrických bubnů přivádí člověka ke skutečnému fyzickému i psychickému uvolnění a rozproudění energie v celém těle.

HUDBA V užším smyslu lidová hudba černých obyvatel Afriky. Je velmi těsně spojena s životními a pracovními úkony obyvatel a s kultovními obřady. Je záležitostí vždy celého kolektivu, je jí připisována magická moc. K charakteristickým znakům africké hudby patří krátké melodicko-rytmické fráze které jsou opakovány. Profesionální africké hudební umění se rozvíjí jako výsledek národně osvobozeneckého boje, středisky rozvoje jsou zvláště Ghana, Nigérie, Senegal.

HUDEBNÍ NÁSTROJE Jsou vyráběny zvláště z kmenů stromů, bambusu, slonoviny, zvířecích kůží a plodů některých tropických tykvovitých rostlin Převažují nástroje bicí (bubny, chřestítka, rolničky, zvony) Z dechových jsou zastoupeny různé druhy příčných fléten a píšťal, dále jednoduché trubky a rohy. Často se uplatňují i strunné drnkací nástroje.

DĚKUJEME ZA POZORNOST