Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_7_Průmyslová revoluce Téma:

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MANUFAKTURA A PRVNÍ STROJE
Advertisements

VY_06_ Vla5_7p PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Průmyslová revoluce v 18. století
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE DĚJEPIS.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE 1. pol. 19. století.
Průmyslová revoluce Viktorie Blahová, I.A.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_414_VoIP AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Vynález lodě na parní pohon a lodního šroubu
Střední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektu
VY_32_INOVACE_3D Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 8. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Společnost na počátku 19. století
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_415_Skype AUTOR: Ivana Mikulenková ROČNÍK, DATUM: 9. ročník,
Sekty Novák.
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Monika Jáglová Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_4B_09_Česká.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_16_Vznik Rakouska-Uherska Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_11_Objevné plavby Téma: 11A_Dě.
Téma: Průmyslová revoluce v Anglii Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-L
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Šrejtrová Marie Název: VY_32_INOVACE_11B_08_PRACOVNÍ ČINNOSTI Téma:
Elektronické učební materiály - II. stupeň Dějepis Autor: Mgr. Zdeněk Kóňa Průmyslová revoluce se projevila na vzhledu mnoha měst. Vznikla nová města.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV AUTOR: MGR. LENKA POZDĚNOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK_6.VYNÁLEZY A VYNÁLEZCI 18. A 19. STOLETÍ TÉMA:
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška Ilustrace Vladimíra Jiránka Anotace: Seznámení s ilustracemi Vladimíra Jiránka Vzdělávací.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_1189_ROZVOJ VĚDY A TECHNIKY Téma: MANUFAKTURA,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_4A_16_Rozmnožovací soustava ženy Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_5B_10_Literatura,divadlo,film,hudba.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_14_Kultura 2. poloviny 19.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_11A_20_Renesance a humanismus Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_20_Opakování učiva 8.ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Nedbal Petr Název: VY_32_INOVACE_14A_01_DĚJINY UMĚNÍ I. – pravěk Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_5B_11_Československá republika.
Předpoklady přechodu k průmyslové společnosti 18.stol. Základní škola Čelákovice VY_32_INOVACE_114_Přechod k průmyslové společnosti.
Matematika zábavně Natálie Kozáková, 9.c.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Č Í N A Asijské regiony VY_32_INOVACE_19_35
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Parní stroj VY_32_Inovace_09KR-3
Průmyslová revoluce.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_23-17
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Iveta Plíšková
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Opakujeme dějepis na II. stupni
MEZI VÍDEŇSKÝM KONGRESEM A REVOLUCÍ 1848
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Manufaktury Začínají vznikat v polovině 18. století
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Téma: Rakousko Číslo projektu: 02
Společnost na počátku 19. století
Státní symboly státní znak velký a malý státní vlajka státní hymna
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Název školy: Základní škola T. G
Průmyslová revoluce v Anglii
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Soldánová Dáša Název: VY_32_INOVACE_12C_7_Průmyslová revoluce Téma: 12C_Dě 8.roč. Datum ověření: VM ověřen dne ve třídě 8. B Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: DUM je určen k procvičení a upevnění učiva o průmyslové revoluci, lze jej využít i k prověření znalostí. Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost

Průmyslová revoluce

1. James Watt zdokonalil: a.parní lokomotivu b.parník c.parní stroj

parní stroj

2. Američan Robert Fulton sestrojil: a.parní loď b.parovůz c.první lokomotivu

parní loď

3.Označ pravdivé tvrzení. Průmyslová revoluce je proces, kdy: a.práce lidí je nahrazena prací strojů. b.řemeslná výroba je nahrazena manufakturní výrobou. c.strojová výroba je nahrazena manufakturní výrobou.

Práce lidí je nahrazena prací strojů.

4. Proč odcházeli lidé z venkova ve větším počtu ke konci 18. století do měst? a.kvůli zábavě b.hledání obživy ve městech c.seznámení se s novými vynálezy

hledání obživy ve městech

5.Technický pokrok se nejprve projevil: a.v textilní výrobě b.v těžbě nerostů c.v zemědělské výrobě

v zemědělské výrobě

6. Spoj osobnosti a jejich vynálezy: a.George Stephenson b.Edmund Cartwright c.Josef Ressel 1.mechanický tkalcovský stav 2.lodní šroub 3. parní lokomotiva

George Stephenson – parní lokomotiva

Edmund Cartwright – mechanický tkalcovský stav

Josef Ressel - lodní šroub

7. Jsou tato tvrzení pravdivá? a.Díky koloniím měla Anglie dostatek surovin a odbyt svých výrobků. b.Průmyslová revoluce začala v habsburské monarchii dříve než v Anglii. c.Technické vynálezy pronikly i do Ameriky, např. mechanický vyzrňovač bavlny zpracoval mnohem více bavlny.

Díky koloniím měla Anglie dostatek surovin a odbyt svých výrobků. ANO

Průmyslová revoluce začala v habsburské monarchii dříve než v Anglii. NE

Technické vynálezy pronikly i do Ameriky, např. mechanický vyzrňovač bavlny zpracoval mnohem více bavlny. ANO

8. Jak se nazývá systém znaků,který je tvořen z teček a čárek, někdy je nahrazen zvukovými a světelnými signály? Tento systém nahrazoval písmena.

Morseova abeceda

9. První telegrafická linka v Rakousku byla uvedena do provozu v roce: a.1769 b.1949 c.1847

1847

10. Během průmyslové revoluce vznikly ve městech nové společenské vrstvy: a.dělníci a buržoazie b.mistři a tovaryši c.buržoazie a továrníci

Dělníci a buržoazie

11. Angličan George Stephenson je vynálezcem: a.lodního šroubu b.parníku c.parní lokomotivy

Parní lokomotiva

Použití zdroje: HARENBERG, Bodo. Kronika lidstva. Bratislava: Fortuna Print, 1992, ISBN VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 8 - novověk. Praha: SPN, 2008, ISBN Citace: Expozice parního stroje, National Railway Museum, York, Anglie. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Robert Fulton. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: hhttp://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Fulton.jpg George Stephenson. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: A loom from the 1890s with a dobby head. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: _Dobby.png _Dobby.png Anotace: Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost

Použití zdroje: Citace: Josef Ressel. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Fotografický portrét Samuela Morsea od Mathewa Bradyho, pocházející z období mezi lety 1855 až In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Kreslený model lokomotivy Rocket. In: Wikipedia: the free encyclopedia [online]. San Francisco (CA): Wikimedia Foundation, [cit ]. Dostupné z: Anotace: Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost