Název:Diagnostika tlaku paliva vznětového motoru. Autor:Bc. Jan Spurný Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Diagnostika motorových vozidel Ročník:IV. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Datum vzniku:
Anotace Diagnostika palivové soustavy vznětového motoru vysokotlakého systému Čerpadlo- Tryska se provádí měřením tlaku paliva podávacího elektrického čerpadla současně s měřením tlaku paliva tandemového čerpadla.
Motor vozidla s příslušenstvím.
Místo pro kontrolu tlaku paliva podávacího el. čerpadla.
Místo pro měření tlaku paliva tandemového čerpadla.
Sada přípravků pro připojení a měření tlaku paliva.
Odpojíme přívod paliva.
Připojíme měřící vedení.
Připojíme měřič tlaku paliva, rozsah do 150 kPa.
Měřič tlaku el. podávacího čerpadla. Rozsah do 150 kPa.
Měřící místo pro měření tlaku tandemového čepadla.
Na kontrolní místo tandemového čerpadla připojíme měřič tlaku.
Rozsah měřidla do 1500 kPa
Po připojení měřidel tlaku paliva je nutné odvzdušnit palivovou soustavu.
Pro odvzdušnění použijeme diagnostické zařízení KTS – speciální funkce.
Zahájíme odvzdušnění.
Předpoklady pro odvzdušnění a měření.
Aktivace odvzdušnění.
Odvzdušnění ukončeno.
Volnoběžné otáčky motoru- tlak el. podávacího čerpadla. Stav- O.K.
Volnoběžné otáčky motoru – tlak tandemového čerpadla. Stav O.K.
Max. otáčky motoru - tlak tandemového čerpadla. Stav O.K.
Odmontujeme měřiče tlaku paliva, pohledem zkontrolujeme těsnost vedení pliva a opět provedeme odvzdušnění palivové soustavy. a
Fotografie - autor