Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Číselné obory -Zákony, uzavřenost a operace
Advertisements

Množiny Přirozená čísla Celá čísla Racionální čísla Komplexní čísla
Algebraické výrazy – početní operace
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Základní číselné množiny
Gymnázium, Broumov, Hradební 218
Množinová symbolika.
VY_42_INOVACE_377_CELÁ ČÍSLA – POČETNÍ OPERACE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
1.přednáška úvod do matematiky
Zlomky RNDr. Ivana Holubová.
Mocniny, odmocniny, úpravy algebraických výrazů
Zlomky – souhrn VY_32_INOVACE_11
Číselné obory Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Tento digit á ln í učebn í materi á l (DUM) vznikl na z á kladě ře š en í projektu OPVK, registračn í č í slo CZ.1.07/1.5.00/ s n á zvem „ Výuka.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
* Druhá odmocnina Matematika – 8. ročník *
* Druhá mocnina Matematika – 8. ročník *
* Třetí odmocnina Matematika – 8. ročník *
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY Vypracoval: Mgr. Lukáš Bičík Komplexní čísla algebraický.
* Třetí mocnina Matematika – 8. ročník *
* Číselné výrazy Matematika – 8. ročník *
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Srovnání možností matematického vyjádření části celku
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Písmena N; Z; Q; R jsou používána pro označení číselných oborů.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Čísla Množiny a podmnožiny čísel Přirozená čísla Nula Celá čísla
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Podíl (dělení) mnohočlenů
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Racionální čísla.
MATEMATICKÝ KVÍZ – ČÍSELNÉ OBORY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu
Množiny Matematika Autor: Mgr. Karla Bumbálková
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla ZŠ Mysločovice, 7. ročník. Celá čísla  Množina celých čísel Z Záporná čísla Nula Kladná čísla.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_42_INOVACE_12_18 Název materiáluČíselné.
Soustavy lineárních rovnic Matematika 9. ročník Creation IP&RK.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Celá čísla.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Definiční obor a obor hodnot
ČÍSLA KOLEM NÁS.
VY_42_INOVACE_JESONKOVA.MATKVA.01
* Násobení zlomků Matematika – 7. ročník *
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
SLOŽENÝ ZLOMEK.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola Čelákovice
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
ČÍSELNÉ MNOŽINY © Jitka Mudruňková 2014.
Početní výkony s celými čísly: sčítání a odčítání
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
Algebraické výrazy: počítání s mnohočleny
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
KMT/DIZ2 CELÁ ČÍSLA (možnosti jejich zavedení, významy znaménka "-", porovnávání celých čísel, operace s celými čísly ) konstrukce množiny celých čísel.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ZŠ Týnec nad Labem AUTOR: Martina Dostálová
Soustavy lineárních rovnic
Definiční obory. Množiny řešení. Intervaly.
ČÍSELNÉ MNOŽINY, INTERVALY
Transkript prezentace:

Číselné obory 9.ročník Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh

Co rozumíme číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto operacím uzavřený. Číselným oborem

Grafické znázornění

Obor všech přirozených čísel Obor všech přirozených čísel je tvořen množinou čísel, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení. Znamená to, že pokud vynásobíme nebo sečteme kterákoliv dvě přirozená čísla, získáme opět přirozené číslo.

Přirozená čísla 1, 2, 3, 4, … Tuto množinu obvykle značíme pomocí písmene N se zdvojenou první nožkou, takto:. Je to z anglického „naturals“. Značíme N. Přirozená čísla používáme především pro určování množství něčeho

Obor všech celých čísel je tvořen množinou obsahující všechna přirozená čísla, všechna čísla opačná k přirozeným číslům a nulu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání, odčítání a násobení. značíme Z.

Celá čísla je množina, která obsahuje čísla …, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, …množina Množinu obvykle značíme písmenem Z, se zdvojenou prostřední čárou: z německého „Zahlen“ (čísla). Celá čísla je nekonečná a spočetná množina.

Obor všech racionálních čísel je tvořen množinou obsahující taková čísla, která lze zapsat ve tvaru, jsou uzavřená na operacích sčítání, odečítání, násobení a dělení. Znamená to, že když vydělíme dvě racionální čísla, získáme opět racionální číslo. Toto je změna oproti celým číslům, která na operaci dělení nebyla uzavřená. označujeme Q

Racionální čísla jsou tedy všechna čísla, která lze zapsat ve tvaru dále čísla ve tvaru desetinného čísla: 0,1; −5; 14,5; −12,93; 0,33333…=

Obor všech reálných čísel Pokud si představíte nekonečnou číselnou osu, pak reálná čísla představují všechny možné vzdálenosti mezi dvěma body, které můžeme na osách nalézt. Reálnou čísla obsahují všechna přirozená čísla, celá čísla, racionální čísla a iracionální čísla. Označujeme R

Zdroje: Odvárko O.; Kadleček, J. Matematika pro 8.ročník. Praha: Prometheus, s. ISBN