Vynalezl ho německý vynálezce Felix Wankel r. 1951 Patří do skupiny spalovacích motorů Je založen na principu rozpínání plynu Do motoru je vháněna směs.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Spalovací motory zážehové
Advertisements

Wankelův motor Spalovací motor s rotačním pístem
Mgr. Lenka Hanáková 2.ročník Gymnázium Otrokovice
Filip Zelenka, Jakub Vičar - C2A
ALKENY. DEFINICE ● Alkeny jsou uhlovodíky, které mají v otevřeném uhlíkatém řetězci mezi atomy uhlíku jednu dvojnou vazbu.
Filip Leden. Historie využití vodní páry v parním stroji Základem parního stroje byl pohyb pístu v uzavřeném válci způsobený přiváděnou párou z parního¨kotle.Vylepšení.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
Změny v Dokumentaci o začlenění do kategorie činností se zvýšeným nebo s vysokým požárním nebezpečím kpt. Bc. Tomáš Hoffmann.
Střední průmyslová škola a Střední odborné učiliště Uničov, Školní 164.
Období vzniku: duben _inovace_FG.9.48 Autor : Vladimír TesaříkČlověk a svět práce, finanční gramotnost, nové auto.
Tepelné motory. Struktura prezentace úvod pokus otázky na úvod výklad příklad/praktická aplikace otázky k zopakování shrnutí.
Stroje a zařízení pro výrobu a přenos energií 3.Přednáška BW06/56 – STAVEBNÍ STROJEIng. Svatava Henková, CSc.
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum ověření ve výuce: Ročník:
  Pevný disk (HDD – Hard Disk Drive)  Používá se k dočasnému nebo trvalému uchovávání dat pomocí magnetické indukce.  Jeho předchůdci byli magnetická.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Zeměpis, průmysl Ročník: 9.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III / 2 Sada : 4 Ověření ve výuce: (nutno poznamenat v TK) Třída:
SPALOVACÝ MOTORY – DIESELOVÉ. OBSAH Úvod Vynález dieselového motoru
VY_32_INOVACE_05-53 Ročník: VIII. r. IX. r. Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Fyzika Tematický okruh:Termika Téma:Teplo koná práci II.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Ing. Jan Weiser Název prezentace (DUMu): Přehled a zvláštní typy zapalování Tematická oblast:Zapalování Ročník:2. Číslo.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Podnik ro Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
SPALOVACÍ MOTORY. Jsou to stroje (tepelné motory), ve kterých se přeměňuje tepelná energie vzniklá hořením paliva na energii pohybovou. Palivo spalují.
Základní škola a mateřská škola Lázně Kynžvart Autor: Mgr. Petra Šandová Název: VY_32_INOVACE_5B_INF3_16_ Téma: pro 4.,5.ročník ZŠ, vytvořeno:
ZÁKLADNÍ ROZDĚLENÍ MOTORU A JEHO FUNKCE Předmět: Komunikační technologie vyučující:PaedDr. Pavel Konupčík Seminární práce: Základní rozdělení motoru a.
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
Účinnost různých systémů ukládání elektrické energie
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Tepelné motory.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Zdeněk Šmíd Název materiálu: VY_32_INOVACE_2_FYZIKA_12.
TEPELNÉ MOTORY.
Vytápění Tmavé plynové infrazářiče
Tematický okruh: CHEMIE A SPOLEČNOST Název učiva: „ŽIVOT IGELITKY“
Vlastnosti plynů.
Základní principy DESKRIPTIVNÍ GEOMETRIE a promítání
Historie motorŮ.
Spalovací motory VY_32_INOVACE_29_Spalovací motory
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE)
Pístové spalovací motory
Pásma požáru Požár a jeho rozvoj.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
Znečištění ovzduší Obr. 1
Pracovní list k procvičení znalostí o tepelných motorech Autor
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Základní jednorozměrné geometrické útvary
Chemie pro 9.ročník zš Mgr. Iveta Ortová
Marketing VY_32_INOVACE_41_822
Mgr. Milan Pechal, Ing. Zdeněk Hlavačka Ovládací prvky
KINETICKÁ TEORIE STAVBY LÁTEK.
USMĚRŇOVAČE V NAPÁJECÍCH OBVODECH
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Diana Jančářová NÁZEV: Světové hospodářství TÉMATICKÝ CELEK:
Tepelné motory Autor: Mgr. Alena Víchová
Seminář k tématice: Nevyjmenované zdroje a odpojování od CZT
TEPELNÉ MOTORY.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Motor je stroj, který mění jiné druhy energie na mechanickou práci.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Mgr. Jan Ptáčník – Fyzika - Tercie
Tepelné motory Motory s vnějším spalováním parní stroj parní turbína
Vlastnosti plynů.
Neživá příroda - vzduch
Tepelné motory.
Člověk a technika – TEPELNÉ STROJE
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
Vzdělávání jako hlavní složka řízení lidských zdrojů
Průměr
Transkript prezentace:

Vynalezl ho německý vynálezce Felix Wankel r Patří do skupiny spalovacích motorů Je založen na principu rozpínání plynu Do motoru je vháněna směs benzinové páry a vzduchu Skládá se z : rotoru, excentrické hřídele(otočného čepu), pastorku, zapalovacích svíček a krytů rotoru Do sériové výroby se dostal r Činnost :

Felix Wankel

Princip činnosti V principu je Wankelovo uspořádání rotačního stroje založeno na tom, že úsečky, vycházející ze středu kružnice a s ní pevně spojené, při odvalování této kružnice po menší, v ní ležící kružnici, opisují svými vnějšími koncovými body shodnou křivku, přičemž spojnice těchto koncových bodů úseček se plynule a cyklicky přibližují a vzdalují vůči opsané křivce a tak spolu s obloukem opsané křivky, ležícím mezi koncovými body úseček, vymezují plochu s měnící se velikostí. Zároveň v pracovní komoře probíhají všechny čtyři pracovní činnosti – sání, stlačování, výbuch a výfuk

Princip činnosti 1.Intake = Sání 2.Compression = Stlačování 3.Ignition = Výbuch 4.Exhaust = Výfuk (body A a B na animaci jsou ukázkou z prvního bodu na předchozí stránce) (body A a B na animaci jsou ukázkou z prvního bodu na předchozí stránce)

SÁNÍ KOMPRESE VÝBUCH VÝFUK

Historie wankelova motoru Poté, co byl Wankelův motor uveden na veřejnost, zakoupila licenci a zahájila jeho vývoj řada známých světových firem. Motor skutečně splnil všechna očekávání: byl podstatně menší a lehčí než motory stejného výkonu a zejména ho bylo možno dokonale vyvážit. Později se však ukázaly také jeho nedostatky, jako nadměrná spotřeba oleje. V šedesátých letech minulého století se stal konkurencí klasickým pístovým motorům. Klidný chod a malé celkové rozměry byly příslibem, které stály za trochu vyšší spotřebu benzínu a oleje při cenách ropy před ropnou krizí sedmdesátých let. Wankelův motor měl totiž nekompaktní spalovací prostor s velmi špatným poměrem mezi povrchem a objemem. To má za následek ztrátu tepla a zvýšenou spotřebu.

Wankelův motor na trhu Wankelův motor vyvíjelo pro použití ve svých automobilech mnoho automobilek. NSU a Citroen pro jejich výrobu založily i společný podnik pod názvem Comotor v Lucemburku. Po růstu cen ropy v roce 1973 a zjištění karcinogenity (chemické látky, které způsobují nebo napomáhají rakovinnému bujení buněk, které vede k výskytu rakovinných nádorů) spalovaného oleje pak firmy, které také vsadily na Wankelův motor (NSU a Citroen) krachovaly. Ve světě si výrobu Wankelova motoru pro automobily udržela japonská Mazda a ruská Lada. Mazda ho používá ve sportovních automobilech (momentálně Mazda RX8) a Lada ve vozidlech ozbrojených složek Ruska. Ve světě si výrobu Wankelova motoru pro automobily udržela japonská Mazda a ruská Lada. Mazda ho používá ve sportovních automobilech (momentálně Mazda RX8) a Lada ve vozidlech ozbrojených složek Ruska. Ve sportovních automobilech vyšší spotřeba nehraje takovou roli a Rusko nemělo nikdy nedostatek ropy.

Vozy s wankelovým motorem Mazda RX8 Lada

Zápis vynalezl ho Felix Wankel princip stlačování plynu výhody - menší a lehčí - dal se snadno vyvážit - dal se snadno vyvážit nevýhody - velká spotřeba palivové směsi - velká spotřeba oleje - velká spotřeba oleje Mazda, Lada

Vypracoval – Jan Přiklopil Zdroje: tor tor v_motor v_motor