Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MARKETING A MANAGEMENT
Advertisements

Trh pracovních příležitostí 2011 Mendelova univerzita v Brně.
Veronika Dubská A09B0007P KMA/MAB
Ing. Daniel Konczyna U Prostředí marketingu Ing. Daniel Konczyna U
HESLO Fórum „HLEDÁNÍ INVESTIČNÍCH PŘÍLEŽITOSTÍ V EVROPĚ A ASII A MOŽNOSTI JEJICH FINANCOVÁNÍ“ Zuzana Synková CENTRUM INFORMAČNÍCH SLUŽEB 1.
Podnikatelské prostředí: Mikroprostředí
ÚLOHA MARKETINGU V PODNIKU
1 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Obchodní akademie, Střední.
Podnikatelské prostředí: Mezoprostředí
Registrační číslo: CZ.1.07/1.3.00/
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Management v zemích východní Evropy a Ruska PEF MZLU v Brně Ústav marketingu a obchodu Ústav managementu Autor prezentace: Ing. Zuzana Tománková Řešitelský.
Ing. Gabriela Dlasková ZÁKLADY PODNIKÁNÍ Ing. Gabriela Dlasková
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A3 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníZáří 2012.
TRH A CÍLENÝ MARKETING.
Koncepce marketingového řízení
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Marketingové prostředí
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
úvod pojetí a obsah marketingu
2.Marketingové prostředí
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
MARKETING.
Vývoj požadavků na obchodování s elektřinou Ing.Karel Šimeček Seminář SVSE 11/2003.
Podnikatelské koncepce
Marketing v pojišťovnictví února 2007 E :45 – 17:15 hod.
Produkt Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na
Finanční analýza TraSta, spol. s r.o.
Finanční analýza TraSta, spol. s r.o.
Mgr. Martin Turnovský, MBA Sekce rozvoje podnikatelského prostředí a konkurenceschopnosti © Ministerstvo průmyslu a obchodu Strategické záměry a.
MARKETINGOVÝ MIX.
Důvody vstupu na zahraniční trhy
Chasák Petr Hrazdil David Katolický Vít Finanční analýza TraSta, spol. s r.o.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
Společnost Eurotel pro státní správu. 2 Silný partner pro veřejnou správu ›Společnost Eurotel poskytuje dlouhodobě všem zákazníkům profesionální servis.
Marketing inovací Inovace 2 1. CO JE MARKETING Obecně o marketingu a jeho podstatě Rozbor případové studie - příloha Základní úkol marketingu vyplývá.
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace Proč výzkum trhu? „Kdo zná svého zákazníka, ten mu umí nabídnout zboží,
Finanční výkazy obchodních společností
Obecná ekonomie 16. Zahraniční obchod.
VEOLIA Voda Česká Republika, a.s.
Evropské daňové právo Podnikatelský plán Michal Radvan
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Interkulturní marketing Mgr. Evžen Staněk Interkulturní marketing a komunikace DISTRIBUCE V MEZINÁRODNÍM MARKETINGU.
Marketing Cena Jana Madejová, Ludmila Lichnovská, Monika Suchopárková,
Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza marketingového mixu firmy Agrotec a. s. Bakalářská práce Zuzana Schwarzová.
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Důvody sestavování podnikatelského piánu Struktura podnikatelského plánu poskytuje podnikateli užitečný kontrolní prostředek pro zpracování informací.
Podstata podniku a podnikání. Znaky podnikání Zisk Riziko Kapitál Zhodnocování Zákazníci.
Distribuce. Vstup na zahraniční trhy Zda expandovat Na které trhy vstoupit Způsob vstupu na trh Marketingový program Organizace marketingu.
DITTRICHOVA PRAHA 2 ZELENÁ LINKA PRO EXPORT Novinky na rok 2010.
Řízení vztahu se zákazníky ve vybraném podnikatelském subjektu v oblasti maloobchodu se sportovními potřebami Autor bakalářské práce: Daniel Baumruk (147.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Návrh marketingového mixu obchodního podniku Autor bakalářské práce:
Strategická analýza společnosti TIBBIS, s. r. o.
Marketingový plán podniku
Zakladatelský projekt pilařského a dřevozpracujícího provozu
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
ANALÝZA KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ
From Czech Sheeps to You
Marketingový systém řízení
Proč výzkum trhu? L 8 Ing. Jiří Šnajdar
MARKETINGOVÝ PLÁN PRO ROK 2009
Vliv společné zemědělské politiky na finanční situaci v odvětví
Liberecký kraj a nestátní neziskové organizace
SLUŽBY CZECHTRADE PRO EXPORTÉRY
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně Provozně ekonomická fakulta Analýza trhu zemědělské techniky a dotační politiky pro české zemědělce Diplomová práce Bc. Zuzana Schwarzová Brno 2008

Cíl práce  vývoj trhu zemědělské techniky v České republice Hlavním cílem je analýza vývoje trhu zemědělské techniky v České republice se zaměřením na společnost Agrotec a. s. a analýza dotační politiky pro české zemědělství prostřednictvím dílčích cílů, které analyzují:  vývoj trhu zemědělské techniky na světových trzích  perspektivní oblasti pro české exportéry zemědělské techniky  dotační politiku pro české zemědělství  vnější prostředí firmy  marketingový mix  vlastní marketingový výzkum  finanční situaci firmy

Charakteristika společnosti Agrotec a. s.  společnost působí na trhu od roku 1990  sídlo společnosti je v Hustopečích u Brna  jediným akcionářem firmy je Agrofert Holding, a. s.

Charakteristika divize Zemědělská technika Funkce divize:  vlastní obchod se zahraničním partnerem  marketingové aktivity  realizace obchodu a servisní služby Divize je výhradním dovozcem a prodejcem zemědělské techniky značky New Holland, Kuhn a Berthoud.

Dovoz zemědělské techniky Dovoz zemědělské techniky do České republiky Zdroj: zpracováno autorem na základě ČSÚ

Vývoz zemědělské techniky Vývoz zemědělské techniky z České republiky Zdroj: zpracováno autorem na základě ČSÚ

Situace v ČR v oblasti ZT Prodej traktorů Prodej sklízecích mlátiček Zdroj: zpracováno autorem na základě A.ZeT

Podpora českého exportu Oficiální účast České republiky na mezinárodních veletrzích a výstavách Agentury a další organizace podporující export

Dotační politika  SAPS, LFA, Natura 2000, národní doplňkové platby, platby v rámci AEO, platby pro pěstování EP, SSP a STP  Program rozvoje venkova

Analýza odvětví

Konkurenční firmy

Výrobek Hlavní aktivity divize ZT  prodej zemědělské techniky  servis zemědělských strojů  prodej náhradních dílů  zemědělské služby Hlavní značky prodávané divizí

Cena  dohoda mezi dealerem a Agrotecem týkající se cen a slev  jednotná cena náhradních dílů po celé ČR  slevy: množstevní, sezónní, věrnostní  cena = pořizovací náklady + zisková marže  možnosti úhrady: úvěr, splátkový prodej, leasing

Distribuce

Propagace - odborné noviny a časopisyReklama: - reklamní materiály předvádění na společenských akcíchPodpora prodeje – - méně agresivnější reklama Vztahy s veřejností: Osobní prodej - publikace - veřejné akce - novinky - angažovanost pro komunitu - nosiče vlastní identity - lobbistické aktivity - aktivní sociální odpovědnost

Finanční situace podniku Ukazatele zadluženostiUkazatele likvidity Ukazatele rentabilityUkazatele aktivity celková zadluženost rok % rok % podnik se nachází v riziku nedostátí závazku v jednotlivých letech došlo ke zrychlení obrátkovosti jednotlivých složek majetku ve sledovaném období došlo ke zvýšení ziskovosti

Marketingový výzkum 101 elektronických otazníků Důraz na kvalitu, cenu, dřívější zkušenost Vysoká závislost mezi využívanou technikou a zvolenou nejvýznamnější značkou – loajalita

Návrh doporučení pro firmu Doporučení  intenzivnější marketing  budování vztahu se zákazníkem  expandovat do všech krajů  zvýšení flexibility dodavatele Vnější prostředí firmy – zvýšení dotací, zvýšení poptávky, lepší ekonomická situace zemědělců, silná konkurence Vnitřní prostředí firmy – prestiž, kvalitní produkty, méně agresivnější reklama, malá flexibilita dodavatele, rozsáhlá prodejní a servisní síť, ale nezahrnuje všechny kraje ČR  zvýšení likvidity podniku  přizpůsobení novým trendům

Děkuji za pozornost!