Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3655, Moderní škola Číslo materiálu v sadě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Kožní soustava Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář) Ročník:1.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Střední Asie Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_25_16_Z8_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála TÉMA: ČESKO - SEVEROVÝCHOD Základní škola Libina, příspěvková.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Petr Nedbal Název: VY_32_INOVACE_9C_1_Pravěk II.-vznik zemědělství.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_07.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola, Chvalkovice AUTOR: Mgr. Marcela Horká NÁZEV: Starověká Čína TEMA: Dějiny orientálních států ČÍSLO PROJEKTU:
Procvičování podstatných jmen. Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 21. října 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Biologie člověka Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář)
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Mgr. Petr Tomek Datum/období: podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_02_02_19.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Energetická hodnota potravin (EH)
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Sada 3 Člověk a společnost MŠ, ZŠ a PrŠ Trhové Sviny
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Změny skupenství látky
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Karel IV. VY_32_INOVACE_2C_10 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Přírodní zdroje na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ
Název školy ZŠ a MŠ, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Mezinárodní migrace AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
ČESKO - SEVEROZÁPAD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Tichá
Název prezentace (DUMu): Pohybová soustava člověka I.
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
Přírodní krajiny - test
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Rozdělení zemí podle vyspělosti
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_LIBERCKY_KRAJ.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_23_07_Z7_Skála TÉMA: Tichý oceán
Téma (název prezentace)
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Lenka Špillerová Název materiálu: VY_32_INOVACE_1-35_Starověká Čína Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Čína Uč
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
Slovesné třídy.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_STREDOCESKY_KRAJ.
ČÍNA.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Autor: PaedDr. Jana Čechová
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Zbečno 23, okres Rakovník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_22_11_Z7_Skála TÉMA: Atlantský oceán
Transkript prezentace:

Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_03_01_12 Předmět dějepis Téma (název prezentace) Přírodní podmínky, zemědělství a obchod ve starověké Číně Autor Mgr. Věra Nídrová Metodický popis (anotace) Prezentace pro 6. ročník je určena pro práci na interaktivní tabuli. Seznamuje s přírodními podmínkami, zemědělstvím, řemeslem a obchodem ve starověké Číně. Je určena k výkladu, k práci s mapou a zápisu do sešitu. Cvičení na snímcích upevňuje novou látku, zároveň procvičuje čtení s porozuměním. Při odpovědích se ozývají zvukové efekty. Snímek 24 je možné použít k samostatné práci a zápisu do sešitu. Kontrolu provedeme postupným klikáním. Snímek 25 popíší žáci perem. Kliknutím si pak zkontrolují svoji práci.

Starověká Čína

Čína.

Přírodní podmínky zeměpisná poloha – (nepřístupné hory, pouště a moře) zeměpisná poloha – (nepřístupné hory, pouště a moře) Jang-c-ťiang (Dlouhá řeka) Chuang-che (Žlutá řeka) Jang-c-ťiang (Dlouhá řeka) Chuang-che (Žlutá řeka) Jang-c-ťiang samostatný kulturní i politický vývoj vývoj

Zemědělství nebylo přejato nebylo přejato pluh, okopávání pluh, okopávání hnojení, zavlažování hnojení, zavlažování. obilí, čajovník, batáty. obilí, čajovník, batáty. ovoce, zelenina, rýže. ovoce, zelenina, rýže.chov bource morušového.chov bource morušového

V Číně se vypráví legenda o objevu hedvábí císařovnou Xi Ling-Shi ( 嫘祖 ). Císařovna popíjela pod stromem čaj a do šálku jí spadl zámotek. Vytahovala jej ven, ale konec vlákna se jí omotal kolem prstu. Když odmotala všechno hedvábí, uviděla kuklu, a zjistila tak, že zdrojem toho hedvábí byla kukla. Je to jen jedna z mnoha legend, které se vyprávěly o hedvábí. Hedvábné legendy

Číňané si žárlivě střežili své znalosti o výrobě hedvábí. Další legenda říká, že jedna čínská princezna propašovala vajíčka bource morušového do Japonska, ukrytá ve svých vlasech, a od té doby Japonci začali pěstovat bource a používat hedvábí. Jako zajímavost se uvádí, že na výrobu jednoho kimona je potřeba hedvábí z 2100 housenek bource morušového.

v Číně je pěstování hedvábí praktikováno už nejméně 5000 let v Číně je pěstování hedvábí praktikováno už nejméně 5000 let potrava housenek bource morušového sestává výhradně z listů moruše potrava housenek bource morušového sestává výhradně z listů moruše larva se zakukluje v kokonu ze surového hedvábí, které produkují slinné žlázy housenky larva se zakukluje v kokonu ze surového hedvábí, které produkují slinné žlázy housenky

Řemeslo a obchod 3. tisíciletí př.n.l. – keramika na hrnčířském kruhu 3. tisíciletí př.n.l. – keramika na hrnčířském kruhu kovy dříve odlívali, než kovali (ztracená forma) kovy dříve odlívali, než kovali (ztracená forma) zpracování hedvábných látek –satén, samet, hedvábná stezka zpracování hedvábných látek –satén, samet, hedvábná stezkahedvábná stezkahedvábná stezka vývoz hedvábné látky, koření, porcelán, lakované výrobky vývoz hedvábné látky, koření, porcelán, lakované výrobky k placení používány hedvábné šátečky, mušle, 6. – 5. stol. př.n.l. kovové mince k placení používány hedvábné šátečky, mušle, 6. – 5. stol. př.n.l. kovové mince

Cvičení Opravte, nebo potvrďte tvrzení moudrého čínského písaře. Pokud odpovíte správně, postupujete na další otázku. V případě chybné odpovědi odletí bourec morušový na původní otázku.

Kulturní a politický vývoj Číny probíhal od samého počátku v součinnosti s tehdejším světem. ano ne

Zemědělství bylo v Číně přijato od Indů. ano ne

Číňané používali brzy pluh. ano ne

Číňané svá pole hnojili a okopávali. ano ne

Číňané pěstovali obilí, brambory, čajovník, rýži, Číňané pěstovali obilí, brambory, čajovník, rýži, batáty, ovoce a zeleninu. ano ne

Číňané převzali chov bource morušového od Japonců. ano ne

Číňané kovy dříve kovali, než odlívali. ano ne

Bourec morušový se živí listy nejrůznějších stromů. ano ne

Číňané zpracovávali keramiku na hrnčířském kruhu. ano ne

Číňané vyváželi hedvábné látky, koření, porcelán, lakované výrobky. ano ne

Hedvábná stezka vedla až do střední Evropy. ano ne

Bohužel, musíš se s bourcem morušovým vrátit na předchozí otázku čínského písaře.

Výborně, zasloužíš si pochvalu od císaře Čchina!

Doplňte a zapište si do sešitů:

Pojmenujte obrázky. hedvábí porcelán čaj batáty rýže kimono hrnčířský kruh

 RULF, Jan; VÁLKOVÁ, Veronika a kol. Dějepis pro VI. r. ZŠ- pravěk a starověk. Praha: SPN- pedagogické nakladatelství, akciová společnost, 2004, ISBN  KOLEKTIV AUTORŮ. Dějepis 6, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2007, ISBN  snímky 2, 3, 5,11  SAUTRET, Jerome. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: snímek 5  SMARTNEDEDY. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: snímek 2,8  SRITHERN. wikimedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: snímek 8  AUTOR NEUVEDEN. Bourec morušový [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: - snímky 6,7  AUTOR NEUVEDEN. wikipedia.org [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: Zdroje