Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, 434 01 Most +420 476 706 696 DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Advertisements

Dopravní služby v CR doprava = jeden z hlavních předpokladů rozvoje CR nové prostředky = nové činnosti ( lanovky, horská kola, skútry,…) -rozvoj regionů.
Realizační předpoklady
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
ČESKÁ REPUBLIKA – DOPRAVA
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
DRUHY DOPRAVY Lodní doprava Železniční doprava Letecká doprava
Doprava Vojtěch Růženec – Letecká doprava Zdeněk Suldovský – MHD
Komunikační předpoklady rozvoje cestovního ruchu
Registrační číslo projektu
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
DOPRAVA U: s. 101 – 102 Použitá literatura: Voženílek, V.: Zeměpis České republiky. Prodos, Olomouc ISBN
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU - 6 – 29 -DopravaAnotace Prezentace se zabývá světovou dopravou a jejími druhy Autor Mgr. Kamila Bočková JazykČeština Očekávaný.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací
Doprava a spoje Skončíme také tak? také tak? Pro automobilovou dopravu je důležité dobře zaparkovat.
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Společenské a hospodářské prostředí. Doprava Obsah 1. Význam a postavení dopravy 2. Dopravní cesty 3. Osobní a nákladní přeprava.
DOPRAVA.
Dopravní průzkum Petr Chocholouš.
1 Doprava Ekonomika ŽP a TI Ing. Jakub Dostál
LOKOMOTIVY A ŽELEZNICE
D OPRAVA Martin Horák, 3.C4. D OPRAVA Rozdělení: pozemní a) silniční+ MHD b) železniční letecká vodní potrubní a) ropovody b) plynovody.
Životní prostředí a doprava Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Institute of Technology And Business In České Budějovice.
Elektronická učebnice - II
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: PhDr.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Doprava Č R. HISTORIE hlavní cesty v době římské 1. až 4. století Jantarová cesta.
Česká republika ZŠ Hejnice 2010 Doprava a spoje Mgr. Jan Kašpar.
DOPRAVA VY_32_INOVACE_1C_13 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 3 Rodinná a Občanská výchova Mateřská škola, Základní škola a Praktická škola Trhové.
Doprava Slouží k přemísťování lidí, zboží, surovin a informací.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Petr Sedláček. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Diana Jančářová NÁZEV:DOPRAVA TÉMATICKÝ CELEK:Společenské a hos.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: Z 8/19 Předmět: Zeměpis Ročník: 8. ročník Jméno.
Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL.
Název školy:Základní škola, Hradec Králové Milady Horákové 258 Autor:Mgr. Lukáš Dubrovský Název:VY_32_INOVACE_05_03A_Doprava v ČR Téma:Zeměpis České republiky.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Infrastruktura ve Středočeském kraji
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Historie železniční dopravy
Digitální učební materiál
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Digitální učební materiál
DOPRAVNÍ PROSTŘEDKY Základní škola a mateřská škola Nesovice, příspěvková organizace; CZ.1.07/1.4.00/ III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Technologie a řízení letecké dopravy: 1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Helena Nováková
VY_52_INOVACE_65_Doprava v ČR
Železniční doprava 19. stol.
Transkript prezentace:

Soukromá hotelová škola Bukaschool s. r. o. Most Kmochova 1823, Most DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuBukaschool Název školy Soukromá hotelová škola Bukaschool s.r.o., Kmochova 1823, Most Vyučovací předmětZeměpis cestovního ruchu Tematický okruhCestovní ruch v Evropě Ročník2. ročník Jméno autoraMgr. Petr Lovaš Období tvorby DUMčervenec 2012 Označení DUM VY_32_INOVACE_03PL_Realizační předpoklady cestovního ruchu v ČR Číslo a název klíčové aktivityIII/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AnotacePrezentace je určená k výkladu nového učiva.

„Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.” - Umožňují uskutečnit nároky účastníků v lokalitách s příznivými lokalizačními předpoklady

„Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.” Realizační předpoklady Dopravní: Možnost dopravního spojení, zejména hustota a kvalita dopravní sítě je jedním z faktorů přitažlivosti oblasti Z hlediska druhu dopravy dělíme na: a) železniční b) silniční – automobilová, autobusová c) letecká d) vodní e) ostatní druhy dopravy – vertikální, městská

„Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.” Realizační předpoklady - dopravní A) ŽELEZNIČNÍ Patří mezi hojně využívanou možnost dopravy v ČR, avšak kvalita cestování zaostává za cenou přepravy. V současné době na železnici působí několik dopravců např. ČD, Leo Express, RegioJet. Za počátek rozvoje železniční dopravy v českých zemích je považován rok 1828, kdy byla do provozu uvedena první část koněspřežné dráhy České Budějovice – Linec. V současné době je v ČR km (k ) železnic. Nejníže položenou železniční stanicí je Dolní Žleb (130 m n.m.), nejvýše je položená stanice Kubova Huť (995 m n.m.). České železnice v roce 2011 využilo celkem 170 mil. uživatelů.

Realizační předpoklady - dopravní Obr.1 Část trati Budějovicko – Linecké koněspřežné dráhy Obr.2 Hannibal – vůz z Budějovicko-Linecké koněspřežné dráhy „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.”

Realizační předpoklady - dopravní Obr.4 Současná podoba český vlaků Obr.3 Současná podoba elektrifikovaných kolejnic Obr.5 Nástupiště na Hlavním nádraží v Praze

„Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.” Realizační předpoklady - dopravní B) SILNIČNÍ – AUTOMOBILOVÁ, AUTOBUSOVÁ Silniční doprava je celosvětově a také i v ČR nejvyužívanější možností přepravy osob. S tím také souvisí i riziko, že tato doprava je nejnebezpečnější druhem přepravy. Historie automobilové přepravy sahá do konce 18.století, kdy jeden z prvních konstruktérů James Watt vyrobil první parní vůz. Vlastní vývoj motorových automobilů začal v Německu, kde Karel Benz si nechal patentovat první motorovou tříkolku. Prvním sériově vyráběným automobilem v České republice byl v roce 1897 Präsident.

„Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.” Realizační předpoklady - dopravní V současné době je v České republice km silnic, z toho je 825 km dálnic. Páteřní komunikací ČR je dálnice D1, která má za úkol spojit PRAHU – BRNO – OSTRAVU – KATOVICE. Dále lze české komunikace rozdělit na rychlostní komunikace, komunikace I. třídy, komunikace II. třídy, komunikace III. třídy. Povolená rychlost v obcích je 50 km/hod., na silnicích 90 km/hod. a na dálnicích je to 130 km/hod. V roce 2011 bylo v České republice registrováno 4,55 mil aut.

„Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.” Realizační předpoklady - dopravní Obr.6 První sériově vyráběný vůz v ČR Obr. 7 Česká dálniční sít v roce 2012

„Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.” C) LETECKÁ Realizační předpoklady - dopravní Letecká doprava patří mezi nejbezpečnější druh dopravy. Je to nejrychlejší druh přepravy osob i nákladů. Patří mezi nejdynamičtěji se rozvíjející druh dopravy. První pokusy létání jsou zaznamenány v Číně v 6.stol., ale o opravdovém létání se dá mluvit až někdy kolem 18.stol. Kdy se začalo létat na různých kluzácích, na horkovzdušných balonech, vzducholodích, avšak první řízený let letounem byl uskutečněn roku 1903 bratry Wrightovými.

V České republice je 46 letišť se zpevněným povrchem, z nichž 6 vypravuje veřejné mezinárodní lety: letiště Praha- Ruzyně (letiště Václava Havla), letiště Brno – Tuřany, letiště Karlovy Vary, letiště Kunovice, letiště Leoše Janáčka Ostravy, letiště Pardubice. Nejvíce využívaným letištěm je Pražské letiště – letiště Praha-Ruzyně (Václava Havla), které ročně odbaví cca. 10 milionů pasažérů.– Hlavním českým leteckým dopravcem jsou České aerolinie. Realizační předpoklady - dopravní „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.”

Realizační předpoklady - dopravní „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.” Obr.8 První řízení letounový let Obr.9 Vzducholoď Obr.10 Současná podoba letadel

Realizační předpoklady - dopravní „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.” D) VODNÍ Vodní doprava je zajišťována plavbou po vodních tocích (řeky, moře, oceány, jezera, umělé kanály atd.), ale taky po hladinou. Vodní doprava je nejméně využívanou dopravou pro přepravu osob, častěji se využívá nákladní vodní doprava. Vodní doprava patří stejně jako letecká doprava mezi jednu z nejbezpečnějších druhů dopravy, avšak v případě tragédie jsou následky obrovské viz. Titanic. V České republice se nejvíce vodní dopravy využívá na řekách Labe (nákladní, osobní – Děčín, Hřensko, Drážďany), Vltava (osobní – Praha, Vltavské přehrady), Máchovo jezero, Novomlýnské nádrže.

Realizační předpoklady - dopravní „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.” Obr.11 Titanic Obr.12 Osobní doprava na Labi

Realizační předpoklady - dopravní „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.” E) OSTATNÍ DRUHY DOPRAVY ÚKOL – poznej o jaké druhy dopravy jde?

Realizační předpoklady „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.” Materiálně-technické: Vyjadřují vybavení oblasti cestovního ruchu infrastrukturou. Tzn. ubytovací, stravovací, relaxační, zábavní, sportovní a další zařízení, která poskytují lepší vyžití v dané oblasti.

Obr Obr.3 tation_view_from_bridge_towards_NW_020.jpg Obr.4 4%9B_2.jpg Obr.5 _nov%C3%A1_n%C3%A1stupi%C5%A1t%C4%9B.jpg Obr.6 pg Obr png Obr.2 „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.” Použité zdroje

Obr.8 yer.jpg Obr.9 ma.gif Obr.10 Cbrq09.jpg Obr.11 nic_3.jpg Obr.12 hipelbecz01.jpg Obr.13 Ds%2C_Ka%C4%8Derov_odjezd.jpg „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.”

Obr skovo_n%C3%A1m%C4%9Bst%C3%AD%2C_Tatra_T3R.P_a_Tan%C4 %8D%C3%ADc%C3%AD_d%C5%AFm.jpg Obr.15 C_Mal%C3%A1_Strana%2C_Pet%C5%99%C3%ADn%2C_Neboz%C3%A Dzek%2C_jedouc%C3%AD_lanovka.JPG Obr.16 a_bike16.JPG „Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Lovaš.”