Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/21.3655, Moderní škola Číslo materiálu v sadě.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál slouží k interaktivnímu shrnutí a zopakování učiva.
Starověký EGYPT.
Název školy: Základní škola Planá nad Lužnicí, okres Tábor Autor: Mgr
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
VY_32_INOVACE_3D.6.09 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
egypt V údolí Nilu,postupné vysychání Sahary
EGYPTSKÁ KULTURA A VZDĚLANOST
UMĚNÍ A VĚDA STAROVĚKÉHO EGYPTA
III/2 XV A
Kultura starého Egypta
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Starověký Egypt Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Kultura Mezopotámie Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Kultura Egypta Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
6. ročník Starověk ZŠ Rajhrad Autor: Bc. Pavla Procházková
Silvie Ullmannová Opava
VY_32_INOVACE_3D.6.13 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 6. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
IVZ- starověk Mgr. Jana Doleželová.
Historické prameny Základní škola Kutná Hora, Kremnická 98
MUMIE.  Kultura v dějinách  Egypt – Mumie  Šablona : III/2  Pořadové číslo:1.19  Autor: Mgr. Soňa Blažková  Škola: ZŠ Choltice  Klíčová slova :
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š12_s01_01.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_07.
 Název školy: Základní škola a Mateřská škola Nymburk, Komenského 589- příspěvková organizace  Autor: Mgr. Ludmila Šimonová  Datum:  Název:
Vzdělanost, písmo a literatura Písmo  vznik ve 4.tis.př.n.l.  obrázkové – 1 znak = 1 obrázek  hieroglyfy  psalo se na papyrus  asi 700 znaků  rozluštil.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_03.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA Reg. č. CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_213_Egypt Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Pavlína DoleželováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Dějepis.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě.
Mgr. Jindřiška Řehořková
Nejstarší civilizace. Kořeny evropské kultury.
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_05 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Tematický okruh: NEJSTARŠÍ CIVILIZACE - STAROVĚK Název učiva: EGYPT
Starověký Egypt - život
STAROVĚKÝ EGYPT Jan Jakub Šipka.
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
NÁZEV:. VY_32_INOVACE_04 ČÍSLO PROJEKTU:. CZ / /
Základní škola a mateřská škola Damníkov NAŠE MODERNÍ ŠKOLA
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_D6. 11 Autor: Mgr
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
DĚJINY KULTURY - STAROVĚK
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_09_DĚJEPIS
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 08 Dějepis _6.ročník_10
Téma (název prezentace) Autor Metodický popis (anotace)
Téma (název prezentace)
Kultura a vzdělanost ve starověké Indii
Dějepis 6. ročník Marek Kryška
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
AUTOR: Marcela Kaderová NÁZEV: VY_32_INOVACE_D_19_STAROVĚK - EGYPT
Spojky.
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_09 Předmět dějepis Téma (název prezentace) Kultura a vzdělanost ve starověkém Egyptě Autor Mgr. Věra Nídrová Metodický popis (anotace) Prezentace pro 6. ročník ZŠ. Určena pro práci na interaktivní tabuli. Seznamuje s kulturou a vzdělaností ve starověkém Egyptě. Na snímku 9 jsou připraveny odkazy na www stránky k ilustrování probírané látky. Cvičení na snímku 10 slouží k motivaci žáků, procvičení a upevnění nové látky. Snímky procvičují nejen probíranou látku, ale i čtení s porozuměním a logické myšlení. Žáci budou odpovídat ano x ne. Při správné odpovědi jim egyptská posvátná kočka zajistí potlesk, špatnou odpověď spolkne posvátný krokodýl. Po správné odpovědi se vrátíte na předchozí snímek a dvojklikem na plochu otevřete novou otázku.

Kultura a vzdělanost ve starověkém Egyptě

Egypt.

NÁBOŽENSTVÍ mnohobožství (polyteismus) - uctívání více bohů faraon – egyptský vládce, pokládán za ztělesnění boha na zemi bohové zpodobňováni s hlavou zvířete posvátná i některá zvířata – kočky, sokoli, ibisové, krokodýli

Mumifikace uchránění těla zemřelého před zetlením  vyschnutím v pouštním písku  balzamováním do hrobů předměty denní potřeby odstraňování vnitřností výborné lékařské znalosti

Písmo a literatura písmo ve 4. tisíciletí př. n. l. obrázkové - jeden znak = jedno slovo, později slabika = hieroglyf papyrus – materiál na psaní, tenké slisované plátky ze stonků rostliny papyru účty, soupisy daní pohádky, báje, básně, pověsti, rady do života

Věda rozvoj věd v souvislosti se záplavami geometrie astronomie – kalendář 365 dnů a 12 měsíců specializované lékařské obory (balzamování)  oční  zubní  chirurgie

Umění výborní řemeslníci krásné předměty denní potřeby i šperky materiál: drahokamy, polodrahokamy, drahé kovy, kresby nemají perspektivu sochy od obrovských kolosů po miniatury

Odkazy Hieroglyfy Hieroglyfy 2 Papyrus Nefertiti Mumie Sokolí bůh v Egyptě

Sestav slovo a vysvětli jeho význam: FLEHIYGOR PYRPUAP IEMUM DAMAIRYP NOARFA SMUSEILOPYT PAONAK HIEROGLYF PAPYRUS MUMIE PYRAMIDA FARAON POLYTEISMUS KANOPA

Kontrola Hieroglyf = egyptské obrázkové písmo. Papyrus = materiál na psaní vyrobený z tenkých plátků rostliny papyrus. Mumie = tělo zemřelého, uchráněné před zetlením mumifikací. Pyramida = jehlanovitá egyptská stavba sloužící jako hrobka faraona. Faraon = egyptský vládce Polyteismus = uctívání více bohů Kanopa = nádoba, ve které se uchovávaly vnitřnosti mumifikovaného zemřelého.

Po kliknutí vám řekne egyptská princezna větu. O pravdivosti věty rozhodnete kliknutím na ano x ne. Při správné odpovědi egyptská posvátná kočka zajistí potlesk, špatnou odpověď spolkne posvátný krokodýl. Při obou odpovědích se tlačítky vrátíte na předchozí snímek a dvojklikem na plochu otevřete novou otázku.

ano ne Pyramida byla hrobka faraona.

ano ne Egypťané měli rozsáhlé znalosti v oblasti lékařství.

ano ne Egyptský kalendář měl 12 měsíců a 365 dní.

ano ne Základním způsobem obživy byl v Egyptě lov.

ano ne Z Egypta se nezachovaly žádné písemné památky.

ano ne Pro Egypt jsou typické chrámy s vysokými věžemi.

ano ne Egypťané psali slabičným písmem.

ano ne Egypťané léčili pomocí balzamování.

ano ne Egypťané uctívali mnoho bohů.

ano ne Egypťané psali na papír.

Zdroje RULF, Jan; VÁLKOVÁ, Veronika a kol. Dějepis pro VI. r. ZŠ- pravěk a starověk. Praha: SPN- pedagogické nakladatelství, akciová společnost, 2004, ISBN KOLEKTIV AUTORŮ. Dějepis 6, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. Plzeň: Fraus, 2007, ISBN – snímky 2,3.