Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školní rok 2011/2012. Školní poradenské pracoviště tvoří:  školní psycholožka  výchovné poradkyně  školní metodičky prevence.
Advertisements

STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA SOCIÁLNÍ U MATKY BOŽÍ JIHLAVA
Kariérové poradenství
ADAPTAČNÍ KURZ aneb první společný krok s novou třídou „Jsme na jedné lodi“ září v Janově nad Nisou.
Etická výchova Koncepce předmětu na Arcibiskupském gymnáziu v Kroměříži.
Projekt ZŠ Staňkov. O projektu  Projekt pro žáky s poruchami učení  Dotace z ESF – ,- Kč  Doba trvání – 2 roky.
Spolupráce s rodinami dětí s nařízenou ústavní výchovou.
Poradenství jako specifický druh psychologické pomoci
Různé role zástupce ředitele školy
PORADENSKÉ PRACOVIŠTĚ POMÁHÁ INKLUZÍVNÍMU VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ ZÁKLADNÍ ŠKOLY.
Taneční a pohybová výchova
Výchovné problémy ZŠ Prezentace projektu č. CZ.1.07/1.3.03/
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
RYTMUS, o.p.s – od klienta k občanovi
Zápis do 1.ročníku ZŠ Základní škola Bohumila Hrabala, Praha 8, Zenklova 52 (Škola jazyků a informačních technologií) anglický jazyk od 1.ročníku 2.cizí.
ŠPP Školní poradenská pracoviště Moravskoslezského kraje - východisko, koncepce - krajská síť a organizační struktura - metodika - vzdělávání
Projekt Asistentky v předškolní péči Marcela Machačková Osobní výpověď o absolvování kurzu a praxi v obecních MŠ.
Integrace na druhou PPP FM - Terapeutické techniky – školní rok 2010/2011 Od začátku září 2010 probíhalo ve Frýdku-Místku vzdělávání a odborná metodická.
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Plánování ve škole. Obsah právní předpisy výuka a vzdělávání žáků / studentů prevence negativních jevů mimoškolní aktivity administrativní záležitosti.
KOMPAS = sociálně preventivní volnočasový program pro děti ve věku 8 – 15 let Zaměřený na:KOMunikaci PArtnerství Spolupráci V současné době je program.
Masarykova základní škola
Strategický plán rozvoje školy pro období 2006 – Základní škola praktická a Základní škola speciální, Liberec, Orlí 140/7, příspěvková organizace.
Programy dlouhodobé primární prevence Agentura pro občany Sídliště Za Stadionem 1358, Kyjov.
Rozvoj praktické výuky studentů psychologie sociální pedagogiky a poradenství: Shrnutí činnosti dvouletého působení Akademického centra poradenství a supervize.
Základní škola Lenešice
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Pedagogicko-psychologické poradenské služby
STŘEDISKO VÝCHOVNÉ PÉČE HELP
Akademické centrum poradenství a supervize Nový subjekt mezi vysokoškolskými poradnami Vznik ACPS je součástí projektu „Zkvalitnění vzdělávání a odborné.
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
web: tel.: ředitelka školy: Mgr. Milada Němcová KONTAKT:
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Každodenní chod školy S čím za kým. Struktura školy Vedení školy (ředitel, zástupci ředitele) Sekretářka (hospodářka) školy Vedoucí předmětových sekcí.
ORGANIZAČNÍ FORMY VÝUKY
Koncepce třídy  Činnost třídního učitele.  Třídní učitel by měl mít podporu v pracovníkovi pověřeném prevencí, ve školním psychologovi, ve výchovném.
Praxe ve školní psychologii
Praxe ve školní psychologii Školní psychologie jako aplikovaná psychologická disciplína.
BUDOUCNOST Úspěch pro každé dítě. Ve znamení inkluzivního vzdělávání.
Škola pro všechny EVROPSKÝ SOCIÁLNÍ FOND PRAHA & EU INVESTUJEME DO VAŠÍ BUDOUCNOSTI ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA K DOLŮM V PRAZE 12.
Středisko výchovné péče Dobrá Vyhlídka , Vyhlídka 1, Šumperk.
Budoucnost ústavní výchovy z úhlu pohledu Federace dětských domovů ČR PaedDr. Jana Koubová
ZŠ ZACHAR, Kroměříž Z D R A V Á Š K O L A.  Prostředí školy  Věcné  Sociální  Organizační  Zdravé učení  Smysluplnost  Možnost výběru, přiměřenost.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
ROVNÉ PŘÍLEŽITOSTI, PROBLEMATIKA PÉČE O NADANÉ ŽÁKY Projekt v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost.
Projekt Rozvoj školských poradenských pracovišť v číslech Analýza měsíčních výkazů o činnosti školních psychologů/speciálních pedagogů a pracovníků Poradenské.
Metodická schůzka RŠPP – VIP II Dr. Anna Kucharská, Ph.D.
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
STŘED O.S. CENTRUM PREVENCE A POMOCI Projekt podpořený z OP VK – IP oblast podpory 1.2.
ZŠ Třebíč ŠKOLA OTEVŘENÝCH DVEŘÍ CHCEME ŽÍT S VÁMI ŠKOLA OTEVŘENÝCH
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
MAP – Místní akční plán ORP RK
9. Tvorba individuálního plánu
Setkání zpracovatelů MAP ve Středočeském kraji
Praktické zkušenosti ze ZŠ a MŠ ANGEL v Praze 12 Mgr. Petra Kohoutová
Město Choceň Podpora integrace a inkluze ve školách a školských zařízeních Města Choceň CZ.1.07/1.2.00/ ČERVENC 2014.
9. Tvorba individuálního plánu
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
Š A B L O N Y II.
Základní škola. Základní škola a Mateřská škola, Nová Ves, okres Liberec, příspěvková organizace.
Vzorový projekt pro ZŠ.
Dobré příklady z praxe aneb Jak to chodí u nás
Druhý stupeň malotřídně
Školní vzdělávací program
Vzorový projekt pro ZŠ.
Digitální učební materiál
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PRAHA 7 Strossmayerovo nám. 4
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze

Krystalizace projektu Krystalizace projektu Pod vedením týmu odborníků z oblastí pedagogiky, psychologie, výchovné dramatiky, divadla, etiky a Pod vedením týmu odborníků z oblastí pedagogiky, psychologie, výchovné dramatiky, divadla, etiky a terapie s praxí terapie s praxí Se zaměřením na osobnostně – sociální výchovu hrou s Se zaměřením na osobnostně – sociální výchovu hrou s akcentem na etické hodnoty akcentem na etické hodnoty Ve spolupráci s rodiči, třídními učiteli, výchovným poradcem, školním psychologem a týmovým supervizorem Ve spolupráci s rodiči, třídními učiteli, výchovným poradcem, školním psychologem a týmovým supervizorem Probíhá od roku 1999 z Probíhá od roku 1999 z iniciativy vedení školy iniciativy vedení školy Za plné grantové finanční Za plné grantové finanční podpory MČ Praha 1 podpory MČ Praha 1

Zaměření projektu Zaměření projektu Pro děti prvního i druhého stupně školy Pro děti prvního i druhého stupně školy Pro každou třídu je otevřena jedna až dvě skupiny s počtem nejvíce dvanácti dětí Pro každou třídu je otevřena jedna až dvě skupiny s počtem nejvíce dvanácti dětí Setkání probíhají 1 x týdně v odpoledních hodinách v přizpůsobených učebnách Setkání probíhají 1 x týdně v odpoledních hodinách v přizpůsobených učebnách Náplň lekcí Ev vychází z věku a individuální daností dětí a konkrétní skupiny Náplň lekcí Ev vychází z věku a individuální daností dětí a konkrétní skupiny

Východiska projektu Východiska projektu Pedagogika osobnostně sociálního rozvoje Pedagogika osobnostně sociálního rozvoje Dramatická výchova Dramatická výchova Etická výchova Etická výchova Zážitková pedagogika Zážitková pedagogika Pedagogika celistvé výchovy Pedagogika celistvé výchovy  Inspirace: terapie hrou, arteterapie, terapie hrou, arteterapie, muzikoterapie, sociodrama muzikoterapie, sociodrama

vlastní rozhodnutí

přátelství

soudržnost

komunikace

důvěra

odpočinek

legrace

bezprostřednost

zamyšlení

sebepoznání

kritičnost

respekt a tolerance

tvořivost

empatie

provázanost s výukou

spolupráce s rodinou

růst

Integrace mimořádně nadaných žáků do běžné třídy se segregací na předměty matematika a český jazyk, psaní

Analýza + Zkušenost s integrací žáků se SPU Zkušenost s integrací žáků se SPU Zkušenost s vnitřní diferenciací na druhém stupni Zkušenost s vnitřní diferenciací na druhém stupni Individuální integrace žáků s asistenty Individuální integrace žáků s asistenty Prostorové zajištění Prostorové zajištění Moderní materiálové vybavení Moderní materiálové vybavení Dopravní spojení Dopravní spojení Etika Etika Angličtina Angličtina Nadšení Nadšení

Grafické znázornění

Děkuji za pozornost