Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze
Krystalizace projektu Krystalizace projektu Pod vedením týmu odborníků z oblastí pedagogiky, psychologie, výchovné dramatiky, divadla, etiky a Pod vedením týmu odborníků z oblastí pedagogiky, psychologie, výchovné dramatiky, divadla, etiky a terapie s praxí terapie s praxí Se zaměřením na osobnostně – sociální výchovu hrou s Se zaměřením na osobnostně – sociální výchovu hrou s akcentem na etické hodnoty akcentem na etické hodnoty Ve spolupráci s rodiči, třídními učiteli, výchovným poradcem, školním psychologem a týmovým supervizorem Ve spolupráci s rodiči, třídními učiteli, výchovným poradcem, školním psychologem a týmovým supervizorem Probíhá od roku 1999 z Probíhá od roku 1999 z iniciativy vedení školy iniciativy vedení školy Za plné grantové finanční Za plné grantové finanční podpory MČ Praha 1 podpory MČ Praha 1
Zaměření projektu Zaměření projektu Pro děti prvního i druhého stupně školy Pro děti prvního i druhého stupně školy Pro každou třídu je otevřena jedna až dvě skupiny s počtem nejvíce dvanácti dětí Pro každou třídu je otevřena jedna až dvě skupiny s počtem nejvíce dvanácti dětí Setkání probíhají 1 x týdně v odpoledních hodinách v přizpůsobených učebnách Setkání probíhají 1 x týdně v odpoledních hodinách v přizpůsobených učebnách Náplň lekcí Ev vychází z věku a individuální daností dětí a konkrétní skupiny Náplň lekcí Ev vychází z věku a individuální daností dětí a konkrétní skupiny
Východiska projektu Východiska projektu Pedagogika osobnostně sociálního rozvoje Pedagogika osobnostně sociálního rozvoje Dramatická výchova Dramatická výchova Etická výchova Etická výchova Zážitková pedagogika Zážitková pedagogika Pedagogika celistvé výchovy Pedagogika celistvé výchovy Inspirace: terapie hrou, arteterapie, terapie hrou, arteterapie, muzikoterapie, sociodrama muzikoterapie, sociodrama
vlastní rozhodnutí
přátelství
soudržnost
komunikace
důvěra
odpočinek
legrace
bezprostřednost
zamyšlení
sebepoznání
kritičnost
respekt a tolerance
tvořivost
empatie
provázanost s výukou
spolupráce s rodinou
růst
Integrace mimořádně nadaných žáků do běžné třídy se segregací na předměty matematika a český jazyk, psaní
Analýza + Zkušenost s integrací žáků se SPU Zkušenost s integrací žáků se SPU Zkušenost s vnitřní diferenciací na druhém stupni Zkušenost s vnitřní diferenciací na druhém stupni Individuální integrace žáků s asistenty Individuální integrace žáků s asistenty Prostorové zajištění Prostorové zajištění Moderní materiálové vybavení Moderní materiálové vybavení Dopravní spojení Dopravní spojení Etika Etika Angličtina Angličtina Nadšení Nadšení
Grafické znázornění
Děkuji za pozornost