SCOUT SCOUT 2Využití 1Pravidla 3Metodologie. Není to nic jiného než převedení hry našeho týmu do čísel. Co to je statistika zápasu? Tato čísla se získávají.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Videotrénink interakcí
Advertisements

Postavení v poli - volejbal
Základní pohybový systém
Sportovní trénink 6 Taktika František Langer FTK UP Olomouc.
Pravidla volejbalu upravená pro soutěže AVL *
ZŠ Klášterec Czech Republic
Beach rugby
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2013
Luboš Charvát KTV FPE ZČU v Plzni 2013
PSYCHOLOGICKÁ PŘÍPRAVA - ÚVOD
ÚMYSLNÁ HRA RUKOU Pravidlo 12
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Herní systémy Zásadní způsoby vedení hry celého družstva v útoku a v obraně, s předem vymezenými úkoly jednotlivcům, skupinám hráčů i celému družstvu po.
Předmět: Teorie sportovních her (KUT/SHT)
ÚČEL AUTOMATIZACE (c) Tralvex Yeap. All Rights Reserved.
PLÁŽOVÝ VOLEJBAL.
Přehazovaná je míčová hra, která nahrazuje klasický volejbal a současně je k němu vhodnou průpravou. PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.CÍL HRY: - účelem.
Didaktické prostředky
Herní princip ve sportovní přípravě dětí Licence B
R2R2 R1R1 Základní pohybový systém nejkratší cestou, pokud je to možné, pokračovat přímo za branku nebát se být více v hřišti SPRÁVNĚ Schéma.
Taktická příprava Michal Lehnert.
© GI, konzultační a vzdělávací skupina OLOMOUC Vyhodnocení a zefektivnění procesů plánování sociálních.
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Kritická analýza různých přístupů k vyučování SH
Zásady v tréninkové přípravě mládeže Licence B
Technická, taktická a psychologická příprava
Digitalizace výuky Příjemce
Kopaná – průběh hry hry se účastní dva týmy po 11 hráčích na hřišti obdélníkového tvaru na jehož kratších stranách jsou branky hru řídí hlavní rozhodčí,
Historie a teorie volejbalu
Ultimate Frisbee „létat je tak snadné“.
Pravidla hry Základní informace  Hřiště je lepší oplocené, s jasným vyznačením půlící čáry  Počet hráčů: 2, 4, maximálně 6  Typ hřiště: malé - např.:
Systematika fotbalu.
Pravidla „Upravená verze“ (Zpracováno pro použití v soutěžích řízených PVS)
Jak efektivně komunikovat s klientem?
TAKTICKÁ PŘÍPRAVA Teoretická příprava.
Metodický postup Držení náčiní, chůze a běh s náčiním
RINGO PRAVIDLA HRY ZŠ HORŠOVSKÝ TÝN 1.Cíl hry:
RINGO 1.
MaSo jaro O soutěži MaSo Co je to MaSo? o dvakrát za rok o nejen počítání o soutěž družstev  spolupráce, komunikace, týmová hra Třinácté MaSo,
Teorie her pro manažery, redistribuční systémy Mikroekonomie magisterský kurz - VŠFS Jiří Mihola, Téma 6.
Nashova rovnováha v elementárním redistribučním systému
Hodnocení kvalifikace ME2013 kadetů pohledem statistických dat Martin Lepič Seminář trenérů EX juniorů a EX kadetů, Brandýs nad Labem, 3. února 2013.
Prezentace pro borce Trenéři: Kulatka, Kain FK Brandýs-Boleslav roč FK Brandýs-Boleslav roč Březen 2010.
PRAVIDLA VOLEJBALU pro malé sportovce
VOLEJBAL 1.
SEBEPOZNÁNÍ základ psychologické přípravy
Řízení sportovního tréninku
Na to aby jsi mohl začít hrát RPG Numínia budeš potřebovat znalost spisovného jazyka českého / slovenského, znalost RPG pravidel a především pořádnou.
Pravidla volejbalu, rozhodčí
Zátěžové testy anaerobních schopností Wingate test Výskoková ergometrie (kyslíkový dluh/kyslíkový deficit)
PSYCHICKÁ PŘÍPRAVA VE SPORTU
Elektronické učební materiály - … stupeň Předmět Autor: Mgr. Roman Havlíček Elektronické učební materiály – II. stupeň Tělesná výchova 1.1 Brennball.
Korfbal Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Korfbal - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
Indiaca Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh: Netradiční sportovní hry Téma: Indiaca - pravidla Jméno autora: Mgr. Tomáš Vacek Vytvořeno.
Vznik volejbalu * Springfild, stát Massachusetts (USA) * Kanada, Indie, Jižní a Strední Amerika * Japonsko (pan Ohmori) * Čína. V Asii v 16,12,9 hráčích,
2. Hra v normálním tvaru, hra s konstantním součtem Martin Dlouhý VŠE v Praze.
Systemický přístup Mgr. Věra Pucová. Základní charakteristika přístup orientovaný na změnu opak diagnostického přístupu typický přístup pro sociální práci.
Interpretace basketbalového učiva pro jednotlivé lekce Druhá lekce – základy součinnosti v útoku a v obraně (90 minut – interpretace učiva, praxe) Tento.
Dobrý kurz první pomoci
Didaktické prostředky
Brännball Ročník: 4. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
Ročník:  2. Vzdělávací obor:  Tělesná výchova Tematický okruh:
Hodina pohybu navíc - Ragby
Chyby u sítě, překážení.
OSNOVA PŘEDNÁŠKY: Charakteristika R, R jako důležitý faktor sportovních výkonů. Biologické základy R. Členění rychlostních schopností – druhy R. Tréninkové.
TENIS.
Faustball Ročník: 1. Vzdělávací obor: Tělesná výchova Tematický okruh:
HERNÍ VÝKON V BASKETBALE
Metodicko – organizační normy
KLIMA NAŠÍ ŠKOLY 2018/19 Pravidelné diagnostikování prostředí, ve kterém se vzdělávají naši žáci.
Transkript prezentace:

SCOUT SCOUT 2Využití 1Pravidla 3Metodologie

Není to nic jiného než převedení hry našeho týmu do čísel. Co to je statistika zápasu? Tato čísla se získávají ze základního hodnocení každé jednotlivé hráčky. Pozn. Číst statistiku bez shlédnutí zápasu, k němuž se vztahuje, je jako číst obsah filmu, aniž by se na něj člověk podíval.

PRAVIDLA 1- Statistika sama o sobě nic neznamená. Mít jen čísla je málo, je zásadní přiřadit čísla k videím. 2- Statistiku nemůže dělat každý, je nutné znát základní činnosti volejbalu, techniku, taktiku volejbalu.

3- Musí se VŽDY poskytovat OBJEKTIVNÍ, NIKDY SUBJEKTIVNÍ údaje. NEEXISTUJE „Podle mě…” 4- Vytvářet VÝKONNOSTNÍ MODELY Mít kritéria, která nám objektivně pomohou vyhodnotit výkony hráčů. Tato kritéria musí být důvěryhodná a srovnatelná v čase.

!!!!! VELMI DŮLEŽITÉ !!!!! Skaut si musí vytvořit metodu statistiky, která by byla vhodná a jasná celému týmu a celému realizačnímu týmu. PROPROTI PROVÁDĚNÍ STATISTIKY NÁM UMOŽNÍ MÍT ARCHIV DAT, DO KTERÉHO MŮŽEME POKAŽDÉ NAHLÉDNOUT, KDYŽ JE TŘEBA. ANALÝZA MIMO RÁMEC ZJIŠTĚNÝCH DAT VYŽADUJE HODNĚ ČASU.

VYUŽITÍ BĚHEM ZÁPASU Lepší střídání; Lepší využití time-outu; Znalost soupeře v reálném čase; Lepší taktizování ve hře.

VYUŽITÍ BĚHEM TRÉNINKŮ Organizace tréninku - optimalizace času; Definování a detailní rozlišení obecných a individuálních cílů; Detailní definování problémů a taktických mezer týmu (neplatí pro mládežnické kategorie).

METODOLOGIE Základní činnosti, které se zjišťují statistikou: Podání Příjem Útok Blok Protiútok (je nutno zvážit, zda je základní činností) KOMPLEMENTÁRNÍ NA NĚKTERÝCH HODNOTÁCH

Komplementárnost základních činností

PODÁNÍ = DVOJITÉ MINUS/CHYBA: podání do sítě nebo out - MINUS: pozitivní příjem soupeře + #, všechny první sledy možné + PLUS: negativní příjem soupeře -, žádné první sledy, pouze vysoký míč # DVOJITÉ PLUS: přímé eso / SLASH: není možnost útoku ze strany soupeře* V mládežnických kategoriích lze zařadit do Podání + A: float (plachta) ze země M: jump-float (skákaná plachta) T: jump-spin (skákané podání s rotací)

PŘÍJEM = DVOJITÉ PLUS/CHYBA: přímé eso - MINUS: negativní příjem, žádné první sledy, ale jen vysoký míč + PLUS: pozitivní příjem, všechny první sledy, ale lehce vylepšené nahrávačem # DVOJITÉ PLUS: perfektní příjem, všechny první sledy / SLASH (LOMÍTKO): míč v útoku nehratelný žádným způsobem * * V mládežnickým kategoriích lze zařadit do Příjem -

ÚTOK = DVOJITÉ MINUS/CHYBA: útok do sítě nebo out - MINUS: snadná obrana, možnost další hry / SLASH (LOMÍTKO): útok zablokován bod + PLUS: obrana bez možnosti protiútoku # DVOJITÉ PLUS: útok bod ! VYKŘIČNÍK: útok proti bloku s vykrytím* * V mládežnických kategoriích lze zařadit do Útok +

BLOK = DVOJITÉ MINUS/CHYBA: blok v síti / SLASH (LOMÍTKO): o ruce out nebo neubráněný dotek bloku + PLUS: dotek bloku, který dovolí jakoukoliv další hru # DVOJITÉ PLUS: přímé zablokování ! VYKŘIČNÍK: blok s vykrytím ze strany soupeře * * V mládežnických kategoriích lze zařadit do Blok +

Nahrávka a obrana? Jsou to 2 základní činnosti, u nichž se obtížně provádí statistika, tedy se opomíjí, s výjimkou chyb. Obrana = Chybný míč zadarmo do pole soupeře nebo nám nedá možnost vytvořit akci Nahrávka = Dvojitý dotek, tažený míč nebo dotek sítě (v síti) během nahrávky

Procentuální hodnoty Určují absolutní hodnotu, nikoliv relativní, a výkon každého jednotlivého hráče a týmu. JAK SE POČÍTAJÍ: Počet úderů pro jednotlivou hodnotu Počet úderů celkem X 100 PŘÍKLAD: 18 útoků # 43 útoků celkem X 100 = 41,8%

Efektivita (účinnost) Je to poměr mezi perfektním a špatným provedením každé základní činnosti u každého hráče a celého týmu. Tento údaj nám říká, jak efektivně se zachoval náš hráč při každé základní činnosti a v celém zápase. Je zásadní brát v úvahu počet chyb každého hráče. Hráč, který udělal 20 bodů v útoku a 14 chyb, je špatný hráč.

Jak se počítá efektivita Výpočet není stejný u všech základních činností PODÁNÍ % podání # - % podání = PŘÍJEM % příjmů # - % příjmů =

ÚTOK % # - % = + % / BLOK % blok # - % blok = ZTRÁTA % # - % = + % / BLOK/OBRANA% # - % = + % /

ZÁVĚR Statistika není reálným obrazem zápasu, ale pomáhá mu porozumět Čísla nám mohou pomoci ve vícero situacích v tréninku a při vedení zápasu Vytvoření archivu našich dat pro nás může být užitečné při vyhodnocení a kontrole zlepšení našich hráčů/hráče

MATCH ANALYSIS 2 Kdy? 3 Jak? 1 Proč?

1- Proč? Pomáhá našemu týmu poznat detailněji svého soupeře; Je to prostředek pro výuku našich hráčů k myšlení ve hře; Slouží nám trenérům, abychom pomáhali týmu v průběhu zápasu; Některé situace se vícekrát v zápase opakují.

2- Kdy? Znalost a dobré využívání techniky v našem týmu umožňuje začlenění taktických strategií; Myšlení jednotlivých hráčů se shoduje s jednotným myšlením týmu; Tým přijme za vlastní herní systémy (cambiopalla/ztráta a breakpoint), které mu navrhujeme.

3 - Jak? Mít k dispozici množství statisticky platného materiálu; Využít přímou a základní komunikativní metodu s týmem. Jaká data mám číst?Jak mám číst tato data? Pečlivě vybírat materiál pro předložení týmu;

Dvě fáze studia NahrávačÚtočící hráči Příprava zápasu Hlavní parametry Distribuce SměryParametry

Hlavní parametry nahrávače Poloha rukou během kontaktu s míčem Tendence skákat nebo neskákat při nahrávce určitých typů balónů Rychlost v doběhu pod míč před nahrávkou Kvalita míče, který vychází z jeho rukou

Distribuce Typologie hry 1) Vyhledání nejslabšího bloku Čím je ovlivněna? Schopnosti 2) Opakovatelnost hry 2) Vliv místa, odkud pochází příjem 1)Zvládnutí rozdílu mezi R# a R+ 4) Hra s útočníkem, který přijímá 3) Referenční útočník 5) Distribuce z různých bodů sítě

1.1 Vyhledání bloku Nejnižší blok Nejslabší blok Pro mnohé nahrávače je to primární parametr typu hry

1.2 Opakovatelnost hry podle ÚTOČNÍKA: nahrávač hraje nebo nehraje s útočníkem, který právě udělal chybu podle SCHÉMATU: nahrávač se rozhodne opakovat schéma, i když se předcházející akce nepodařila. Je to údaj, který můžeme odhadnout, když ho rozdělíme na 2 situace: Pozn.: Je to údaj, který lze odhadnout i z minimálního množství materiálu, jeden zápas je již dostatečný, abychom pochopili, k čemu nahrávač inklinuje.

1.3 Referenční útočník Není to nutně nejsilnější útočník, ale ten, který v té určité chvíli garantuje nahrávači více jistoty. Hráč, jemuž dá nahrávač důvěru v důležitém okamžiku hry

1.4 Distribuce z bodů sítě Musím vzít v úvahu fakt, že nahrávači se může nepodařit nahrát ze zóny 2 do zóny 4 a naopak. Údaj zařazený do parametrů, ale podle nahrávače může být zařazen i do schopností. Pro některé nahrávače výhodné nechat se následovat blokařem a a otevřít tak hru na kůlech proti jednobloku.

1.5 Využití přijímajícího útočníka Nahrávač dá míč svému útočníkovi hned poté, co tento hráč přijímal? Je to údaj, který nám umožní taktizovat na bloku podle naší taktiky na podání. Pozn.: Je to údaj, který je využíván pro ovlivnění hry nahrávače.

2.1 Umět zvládat rozdíl mezi R# a R+ Čtení takové schopnosti ze strany hráčů dovoluje předvídat uvážlivě taktiku na bloku/v obraně. Nahrávač je schopen zvládat svou hru bez rozdílu, pokud je Příjem # nebo jen Příjem +? Př.: pozice 4 ví, že s R+ nahrávač nikdy nenahrává Fast (dlouhou jednonohu), tedy se snaží předem blokovat quick z pozice 6 soupeře.

2.2 Místo, odkud pochází příjem Tendence některých nahrávačů je hrát často stejný míč při příjmu, pocházejícím ze stejné zóny. Je nahrávač schopen hrát schéma, které hlásil s příjmem pocházejícím z určité zóny? Pozn.: Může značně ovlivnit naší taktiku na podání.

Studie signálů (base) 2 Signál blízko nahrávače BASE (SIGNÁLY) jsou hlavním taktickým nástrojem, který využívá nahrávač pro tvorbu a variaci své hry. 1 (rychlík) /C (odhozený rychlík) 2 (rychlík za) /B (krátká jednonoha) P P 2 Signál dál od nahrávače 7 (v ČR 4) Fast (dlouhá jednonoha 2 1 F 7

Base 1/C (rychlík/odhozený) Base 2/B (rychlík za/krátká jednonoha) Base 7 (4) Base Fast (dlouhá jednonoha)

Pouze analýzou signálů blokaře lze začít hovořit o PROCENTUÁLNÍ HODNOTĚ DISTRIBUCE NAHRÁVAČE Hra přes poziciHra při otevření Nahrávač nahrává bližšímu útočníkovi k base (signálu) blokaře. Např.: blokař jde na base 7 (4) a super (přistřelená) do pozice 4. Nahrávač nahrává útočníkovi vzdálenějšímu od base (signálu) blokaře. Např.: blokař, který jde na base 7 a super (přistřelená) do pozice 2.

Musso Marco Analýza útočníků Tyto tři schopnosti silně podmiňují dobu výskoku na blok (kdy). 1- Rozlišit hlavní schopnosti 1 Ottobre 2011 Typ rozběhu Schopnost výskoku Paže Pravá nebo levá RychlostRozběh

Analýza útočníků Definují náš systém blok-obrana 2- Rozlišit typ míče, který hraje podle postu Př. Přijímající hráč/útočník:Super (přistřelený)/ Míč do 5 Vysoký míč Útok po jeho příjmu Vysoký a krátký míč bráním s nebo s ?

Analýza útočníků 3- Rozlišit zvláštnosti každého jednotlivého útočníka Využití zalívek a lobovaných míčů Schopnost hrát pomocí blokujících rukou Problémy, pokud dostane míč po svém příjmu Schopnost zvládnout obtížné míče Problémy v určitých chvílích zápasu