Kožní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_8_Kožní soustava Téma: Přírodověda.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dýchací soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_7_Dýchací soustava Téma: Přírodověda.
Advertisements

Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Andrea Brogowská Název prezentace (DUMu): Kožní soustava Tematická oblast: Biologie člověka (1. ročník Krajinář) Ročník:1.
Hudební písňová forma Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_04_HUDEBNÍ PÍSŇOVÁ FORMA.
Název školy: Gymnázium Lovosice, Sady pionýrů 600/6 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu: VY_32_INOVACE_6C_16_AZ kvíz vylučovací soustava.
ČÍSLO PROJEKTUCZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLUVYS_32_INOVACE_482_Vlasové ústrojí NÁZEV ŠKOLYVyšší odborná škola, Střední průmyslová škola a Střední.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Ing. Lubor Dvořák Název: VY_32_INOVACE_05_A_13_Kožní soustava Téma: Biologie člověka Číslo projektu:
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Zvířata na farmě Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Soňa Dvořáková Název: VY_32_INOVACE_13_B_13_Zvířata na farmě Téma: Člověk.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Mgr. Hronková Pavlína Název : VY_52_INOVACE_11_Člověk.
ŠPANĚLSKO A PORTUGALSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_12_A_14_Španělsko a Portugalsko.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Přírodopis 8 Autor: Mgr. Iveta Votápková Kožní soustava Brainstorming -napiš vše, co tě napadne při slově „kůže“
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ Životospráva rodiny.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Skupiny hudebních nástrojů
Živá příroda – houby Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_05_05_CÉVNÍ SOUSTAVA
DÁNSKO A ISLAND Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
UKRAJINA A MOLDAVSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Všechna neocitovaná díla jsou dílem autora.
Písemné sčítání a odčítání do milionu
BĚLORUSKO, LITVA, LOTYŠSKO A ESTONSKO
ZŠP a ZŠS Uherský Brod projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Třída: OBOJŽIVELNÍCI Autor: Zuzana Veselíková Vytvořeno: červen 2011
OLOMOUCKÝ KRAJ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Zdeněk Ogrodník NÁZEV: Soustava kožní TÉMATICKÝ CELEK: Biologie člověka.
Vyjmenovaná slova po P - homonyma
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Písně a jejich vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Renáta Jehličková Název: VY_32_INOVACE_09_C_11_PÍSNĚ A JEJICH VÝVOJ Téma:
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Základní společenstva - lesy
PODOBNOST TROJÚHELNÍKŮ
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
VY_32_INOVACE_04-16 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Lidová muzika Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Funkce = tvoří pokryv těla a ochranu před vnějšími vlivy
KRAJ VYSOČINA Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vyjmenovaná slova po M - homonyma
VY_32_INOVACE_07_PR_KOŽNÍ SOUSTAVA
Ekologie a ochrana přírody
Prezentace – výklad učiva
Písemné dělení jednociferným dělitelem
Neživá příroda - voda Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Různé podmínky života na Zemi
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
NORSKO Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Les v průběhu roku 2 Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: ZŠ Karla Klíče, Hostinné Autor: Mgr
Č. DUMu: VY_32_INOVACE_05_oběhový systém
Základní společenstva – skály a hory
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Živá příroda – vývoj Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Oběhová soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Ústrojí hmatu Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Prezentace – výklad učiva
Autor: Bc. Renáta Bojarská Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_PŘÍRODOPIS
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Kožní soustava.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Karla Klíče Hostinné AUTOR: Mgr
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
Neživá příroda - vzduch
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu: Otáčení Země + Poledník.
VY_32_INOVACE_ČaJS.5.B Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Štěpánka Beranová Datum: Člověk a jeho svět, člověk a jeho zdraví.
Dvacáté století – začátek století a první světová válka
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Lidské svaly a kůže ČLOVĚK.
3/4 takt 3. ročník.
Transkript prezentace:

Kožní soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_8_Kožní soustava Téma: Přírodověda - Člověk Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/

AutorMgr. Simona Stránská Vytvořeno dne21. Ledna 2012 Odpilotováno dne26. Ledna 2012ve tříděV. B Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět Vzdělávací oborČlověk a jeho svět Tematický okruhČlověk TémaKožní soustava Klíčová slovakůže, pigment, pokožka, škára, podkoží

a)Pomáhá vylučovat škodlivé látky z těla. b)Udržuje v těle vodu. c)Pomáhá regulovat tělesnou teplotu. d)Chrání tělo před slunečním zářením. e)Chrání tělo před vnějším prostředím. f)Zabraňuje vnikání infekce. a)Pomáhá vylučovat škodlivé látky z těla. b)Udržuje v těle vodu. c)Pomáhá regulovat tělesnou teplotu. d)Chrání tělo před slunečním zářením. e)Chrání tělo před vnějším prostředím. f)Zabraňuje vnikání infekce.

Co obsahuje kůže 1)Potní žlázy - ochlazují a upravují vodní režim těla 2)Mazové žlázy - chrání pokožku, vlasy a chlupy před suchem a vlhkem 3)Kořínky chloupků 4)Kořínky vlasů 5)Vlásečnice 6)Nervy

Vrstvy kůže chlup potní žláza pokožka škára podkoží

-DOTYKY - BOLEST - TLAK - CHLAD - TEPLO -DOTYKY - BOLEST - TLAK - CHLAD - TEPLO Kůže Sídlo hmatu zaznamenávající: OCHRANA -OCHRANNÉ KRÉMY PROTI SPÁLENÍ -OCHRANNÉ KRÉMY PROTI OMRZLINÁM - PRAVIDELNÉ MYTÍ KŮŽE -OCHRANNÉ KRÉMY PROTI SPÁLENÍ -OCHRANNÉ KRÉMY PROTI OMRZLINÁM - PRAVIDELNÉ MYTÍ KŮŽE

Barva kůže 1)POMOCÍ PIGMENTU (barvivo obsažené v kůži) - nachází se: a) v oční duhovce b) ve vlasech Člověk s tmavší pletí má pigmentu více. 2) POMOCÍ KRVE A KREVNÍCH CÉV V KŮŽI a) strach - kůže zbledne - cévy se uzavřou b) rozčílení - kůže zčervená - zvýší se průtok krve a teplota c) zima - kůže zmodrá - zpomalí se průtok krve, chloupky se naježí a vznikne tzv. husí kůže

Nemoci kůže Výživa kůže 1)PLÍSEŇ 2)LUPÉNKA 3)EKZÉM 4)VYRÁŽKA 5)AKNÉ 1)PLÍSEŇ 2)LUPÉNKA 3)EKZÉM 4)VYRÁŽKA 5)AKNÉ 1)správný pitný režim 2)strava obohacená živinami 3)strava obohacená vitaminy - především A, C, E 4)strava obohacená minerály 1)správný pitný režim 2)strava obohacená živinami 3)strava obohacená vitaminy - především A, C, E 4)strava obohacená minerály

Doplň správně vrstvy kůže chlup 2 potní žláza 3 pokožka 4 škára 5 podkoží Kontrola - kliknutí

Odpověz na otázky: 1)Jaký význam má kůže? 2)Jak poznáte na kůži, že je někomu zima? 3)Co kůže obsahuje? 4)Co se děje, když je vám hodně teplo? 5)Jak pečujeme o svoji kůži? 6)Jaké nemoci kůže znáš? 7)Čím se změní barva kůže? 8)Co je to pigment? 1)Jaký význam má kůže? 2)Jak poznáte na kůži, že je někomu zima? 3)Co kůže obsahuje? 4)Co se děje, když je vám hodně teplo? 5)Jak pečujeme o svoji kůži? 6)Jaké nemoci kůže znáš? 7)Čím se změní barva kůže? 8)Co je to pigment?

ANOTACE Prezentace slouží k tomu, aby se žáci seznámili se složením kůže, významem. 1) Výkladový materiál doplňující k učebnicím Člověk a jeho zdraví Učebnice pro 4. a 5. ročník základní školy Mgr. Michaela Jančová, Mgr. Marta Grigárková Vydal Prodos spol. s. r. o., pedagogické nakladatelství Výroba: Prodos 2008 ISBN Přírodověda pro 5. ročník Život na Zemi Napsala prom. biol. Helena Kholová, CSc. a kol Vydalo nakladatelství ALTER, s. r. o., Všeň Vydání první, rok 1997, kód ISBN ) Pracovní list 3) Procvičování - otázky

POUŽITÉ ZDROJE Obrázky - vlastní zdroj Prezentace obsahuje animace.