VÝZKUM PROGRAMU STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DOSPĚLÍ NA CESTĚ Hana Novotná
Advertisements

DOSPĚLÍ NA CESTĚ Irena Smetáčková
Dva teoretické zdroje psychoterapie Psychologie osobnosti a mezilidských vztahů Psychologie mezilidského komunikačního působení Které osobnostní a vztahové.
MONITORING PACIENTŮ UŽÍVAJÍCÍCH ArthroStop® PLUS
Městská policie – CALL BACK červenec – srpen 2010 Tisková konference 1. náměstka primátora hl. m. Prahy Rudolfa Blažka ředitele Městské policie hl.m.Prahy.
Kvantitativní metody výzkumu v praxi
Neurózy, psychózy, rané poruchy
Petr Adamus.  Vycházíme z předpokladu, že osoby s autismem trpí poruchami chování, protože prostředí a většina technik učení nepočítá s jejich individuálními.
DOSPĚLÍ NA CESTĚ Lucie Myšková Vzdělávací trajektorie
Josef Keder Hana Škáchová
ANALÝZA POTŘEB, MOTIVACE A FIREMNÍ PÉČE O ZAMĚSTNANCE VE VYBRANÝCH NZDM PARDUBICKÉHO KRAJE BAKALÁŘSKÁ PRÁCE Autor: Bc. Kejzlarová Šárka, DiS. Sběr dat:
Nadace Terezy Maxové Programu Iniciativy Společenství Equal
Práce se stresem a zdravý životní styl Michal Šimeček Katedra psychologie FF Univerzity Palackého v Olomouci a Centrum dopravního výzkumu v.v.i. Brno,
Tazatelská síť.
PhDr.Hana Pazlarová, ph.d.
Manželské problémy a sex
Tabulkové procesory (MS Excel) Ing. Jan Roubíček.
Charakteristické rysy a typy jednorozměrného rozdělení četností.
Psychologické aspekty hodnocení a zkoušení ve vzdělávání dospělých
Hudba jako prostředek vyladění a kontroly emocí v období adolescence
PARTNER PROJEKTU OBCHODNÍ AKADEMIE A STŘEDNÍ ZEMĚDĚLSKÁ ŠKOLA BRUNTÁL Ing. Ladislav Konopka Bruntál
VÝVOJOVÁ PSYCHOLOGIE PhDr. Daniel Heller.
2. seminární úkol - projekt PSY117. Týmový projekt  Záměrem tohoto úkolu je vyzkoušet si realizaci jednoduchého výběrového šetření.  Pětičlenné týmy.
Biostatistika 6. přednáška
Rozbor celkové úrovně vzdělávání na ZŠ Olbramovice po ukončení celkové rekonstrukce školy (ve školních letech 2012/2013 a 2013/2014) Vyhodnocení dotazníku.
Vyhodnocení besed a ankety studentů SŠ o neobnovitelných přírodních zdrojích VŠB - TU Ostrava, katedra společenských věd Ing. Jiří.
ADDS cviceni Pavlina Kuranova. Fischerův exaktní test.
Strachy v období rané adolescence
Škola Vinoř Anketa březen 2015.
Počet INR < 2 (%) skupina: LA pozitLA negat průměr 21,7924,24 sm.odch. 11,368,58 medián 21,4325,00 min4,556,67 max41,1840,00 Počet INR < 2 (%) median25-75%
Sexualita uživatelů pervitinu a Subutexu
MASARYKOVA UNIVERZITA FAKULTA SOCIÁLNÍCH STUDIÍ KATEDRA PSYCHOLOGIE
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
Názor veřejnosti na téma DALŠÍ VZDĚLÁVÁNÍ (vyhodnocení dotazníkového šetření) Královéhradecký kraj Ing. Jarmila Halouzková
360° zpětná vazba Workshop
Základy pedagogické metodologie
Fyzioterapie – životní prostředí a životní styl – praktika Milena Černá Ústav obecné hygieny.
Didaktické testy II Psychometrická analýza úloh a testů podle klasické teorie testování Martin Chvál Brno,
STATISTICKÝ ROZCESTNÍK aneb CO S DATY Martin Sebera.
OPTIMALIZACE POJISTNÉ OCHRANY V POJIŠTĚNÍ OSOB Autor práce: Ing. Miroslav Čechmánek Vedoucí práce: Ing. Svatopluk Nečas, Ph.D.
VLIV DOPRAVNÍHO CHOVÁNÍ OBYVATEL NA KVALITU ÚZEMNÍHO PLÁNOVÁNÍ Lenka ZAJÍČKOVÁ, Jaroslav BURIAN, Vít VOŽENÍLEK GIS v plánování.
Měření v sociálních vědách „Měřit všechno, co je měřitelné, a snažit se učitnit měřitelným vše, co dosud měřitelné není“. (Galileo Galilei)
Nová šetření výskytu a podob šikany Centrum sociálních služeb Praha – Pražské centrum primární prevence.
Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích Zdravotně sociální fakulta HODNOTA A POSTOJ OŠETŘOVATELSTVÍ PRO VEŘEJNOST Prezentace diplomové práce: Vedoucí.
Středisko křesťanské pomoci v Praze Představení SOS centra Diakonie ČCE – SKP v Praze Mgr. Helena Šašková KONFERENCE STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Jana Novotná Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_PEDAGOGIKA_PSYCHOLOGIE_18.
Ústav lékařské informatiky, 2. LF UK 2008 STATISTIKA II.
Styly osobnosti. Sebejistý, sebeprosazující styl Sebejisté, v patologickém případě až bezohledné prosazování vlastních cílů, sebejisté, případně zraňující.
Analýza hypotéčních úvěrů poskytovaných fyzickým osobám v České republice Autor bakalářské práce:Martina Šimková Vedoucí bakalářské práce:Ing. Robert Zeman.
… jsou bohatší lidé šťastnější?
Komunikační chyby řídících pracovníků v Českém statistickém úřadu
Analýza potřebnosti rozvoje sociálních služeb v Brně pro další osoby ohrožené sociálním vyloučením Dílčí odborná studie pro tvorbu 5. Komunitního plánu.
Partnerské násilí Osobnost agresora.
Vztahová vazba mezi rodiči a jejich dospívajícími dětmi léčenými v Ambulanci dětské a dorostové adiktologie, na Klinice adiktologie 1. LF UK a VFN v Praze.
Motivace a stimulace zaměstnanců ve vybrané obchodní společnosti
Analýza vnitropodnikového komunikačního systému ve vybraném podniku
Rizikové skupiny 2 Pojetí normality, deviace a deviantní chování
Sociální práce s rodinou 4
České Budějovice, červen 2016
ZÁKLADY SPECIFICKÝCH PORUCH UČENÍ
Městská policie – CALL BACK červenec – srpen 2010 Tisková konference 1
Statistika a evaluace.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Vztah řízení výkonu a pracovního hodnocení zaměstnanců ve vybraném.
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
Sociální začleňování seniorů - výzkumné podněty pro praxi
ANALÝZA VNITROPONIKOVÉHO KOMUNIKAČNÍHO SYSTÉMU VE VYBRANÉM PODNIKU
Výzkum hodnot u adolescentů s poruchami chování
ŽIVOTNÍ SPOKOJENOST U VYBRANÝCH POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍ
Katedra sociální práce
Statistika a výpočetní technika
Transkript prezentace:

VÝZKUM PROGRAMU STOP NÁSILÍ VE VZTAZÍCH PhDr. Markéta Niederlová, Ph.D.

CÍLE VÝZKUMU Zmapovat vybrané osobnostní charakteristiky skupiny klientů a jejich porovnání s normativním souborem (vstup) Zmapovat skupinu klientů z hlediska vybraných agresivních projevů a jejich změny (vstup, výstup) Zmapovat skupinu klientů z hlediska vybraných oblastí životní spokojenosti a jejich změny (vstup, výstup) Zmapovat efektivitu realizovaného psychoterapeutického programu (výstup)

POPIS ZKOUMANÉHO SOUBORU Osobnostní charakteristiky Data z roku 2014 a 2015 Celkem 68 osob, 36 mužů a 32 žen Věk – min 19 let, max 55 let, průměr 36,4 let Agresivní projevy, životní spokojenost, efektivita psychoterapeutického programu Data z roku 2015 Celkem 47 osob, 24 mužů a 23 žen Věk – min 18 let, max 55 let, průměr 35,6 let Data zpracována pomocí programu SPSS a MS Excel

METODY Osobnostní charakteristiky PSSI – Inventář stylů a poruch osobnosti Agresivní projevy FAP – Dotazník frekvence agresivních projevů Životní spokojenost DŽS – Dotazník životní spokojenosti Efektivita realizovaného psychoterapeutického programu DZV – Dotazník zpětné vazby Dílčí oblasti: změna v životě, osobní změna, zvládání konfliktů v partnerských vztazích, změna v komunikaci s partnerem, posouzení vlivu terapie na změny v uvedených oblastech Hodnocení terapie (1 – 5 )

PSSI (T ESTCENTRUM P RAHA 2002) Sebeposuzovací inventář stylů osobnosti, které vycházejí z poruch osobnosti popsaných v klasifikaci DSM-IV, ale jsou chápány jako jejich nepatologické formy 140 položek, 14 škál Výsledky porovnávány s normativním souborem (N=712, 282 mužů, 430 žen) Porovnání pro celý soubor muži a ženy zvlášť na základě průměrných hodnot pro každou uvedenou škálu zvlášť určení statistické významnosti rozdílů a směru odchylky (nižší x vyšší hodnoty)

PSSI (T ESTCENTRUM P RAHA 2002) PN – nedůvěřivý (paranoidní) SZ – rezervovaný (schizoidní) ST – intuitivní (schizotypní) BL – impulzivní (borderline) HI – příjemný (histriónský) NR – ctižádostivý (narcistický) SN – sebekritický (sebenejistý) ZS – loajální (závislý) NT – pečlivý (nutkavý) NG – kritický (negativistický) DP – klidný (depresivní) OB – ochotný (obětující se) RP – optimistický (rapsodický) DS – sebejistý (disociální)

VÝSLEDKY PSSI – POPIS CELÝ SOUBOR – STATISTICKÉ VÝZNAMNOSTI ( ROZDÍLY )

VÝSLEDKY PSSI – POPIS ŽENY – ŘAZENO VZESTUPNĚ

VÝSLEDKY PSSI – POPIS MUŽI – ŘAZENO VZESTUPNĚ

VÝSLEDKY PSSI – POROVNÁNÍ STATISTICKÉ VÝZNAMNOSTI ( ROZDÍLY )

VÝSLEDKY PSSI POROVNÁNÍ S NORMATIVNÍM SOUBOREM ( BEZ HODNOTY STATISTICKÉ VÝZNAMNOSTI – „ P “)

FAP - F REKVENCE AGRESIVNÍCH PROJEVŮ (SOS CENTRUM D IAKONIE ) Dotazník mapující 1) četnosti situací či konfliktů, při kterých klienti prožívali vztek 2) druhy chování, ke kterému je vztek vedl : odchod ze situace, uzavřené mlčení, rozbíjení věcí, výsměch, křik, nadávky, vyhrožování, strkání, držení, facky, rány, zranění, jiné… Klienti vyplňovali dotazník 2krát - vstup a výstup Porovnání pro celý soubor (včetně statistické významnosti rozdílů a směru odchylky) muži a ženy zvlášť (na základě průměrných hodnot kategorií agresivních projevů + procentuální vyjádření změny)

VÝSLEDKY FAP – POPIS CELÝ SOUBOR – ŘAZENO Z HLEDISKA FREKVENCE V TABULCE OD NEJVÍCE ZASTOUPENÝCH KATEGORIÍ

VÝSLEDKY FAP – POPIS ŽENY – ŘAZENO Z HLEDISKA FREKVENCE V TABULCE OD NEJVÍCE ZASTOUPENÝCH KATEGORIÍ

VÝSLEDKY FAP – POPIS MUŽI – ŘAZENO Z HLEDISKA FREKVENCE V TABULCE OD NEJVÍCE ZASTOUPENÝCH KATEGORIÍ

VÝSLEDKY FAP – ZMĚNA POROVNÁNÍ „ VSTUP “ A „ VÝSTUP “ A JEJICH STATISTICKÁ VÝZNAMNOST

DŽS (T ESTCENTRUM P RAHA 2001) Dotazník určen pro posouzení celkové životní spokojenosti a životní spokojenosti v deseti významných oblastech tuto spokojenost utvářejících Zdraví; práce a zaměstnání; finanční situace; volný čas; manželství a partnerství; vtah k vlastním dětem; vlastní osoba; sexualita; přátelé, známi, příbuzní; bydlení Hodnocení na škále: velmi nespokojen – velmi spokojen Porovnání pro celý soubor (včetně statistické významnosti rozdílů a směru odchylky) muži a ženy zvlášť (na základě průměrných hodnot pro každou uvedenou oblast zvlášť + procentuální vyjádření změny)

VÝSLEDKY DŽS – POPIS ( CELÝ SOUBOR ) ŘAZENO Z HLEDISKA SPOKOJENOSTI V UVEDENÝCH OBLASTECH ; V TABULCE OD NEJMÉNĚ SPOKOJENÝCH

VÝSLEDKY DŽS – POPIS ŽENY – ŘAZENO Z HLEDISKA SPOKOJENOSTI V OBLASTECH ; V TABULCE OD NEJMÉNĚ SPOKOJENÝCH

VÝSLEDKY DŽS – POPIS MUŽI – ŘAZENO Z HLEDISKA SPOKOJENOSTI V OBLASTECH ; V TABULCE OD NEJMÉNĚ SPOKOJENÝCH

VÝSLEDKY DŽS – ZMĚNA POROVNÁNÍ „ VSTUP “ A „ VÝSTUP “ A JEJICH STATISTICKÁ VÝZNAMNOST

DZV - D OTAZNÍK ZPĚTNÉ VAZBY (SOS CENTRUM D IAKONIE ) Dotazník zjišťující, zda byla terapie pro klienty přínosná a v jakých oblastech vnímají změnu Odpovědi: ano (1) ne (2) a písemné slovní komentáře, posouzení, hodnocení…(kvalitativní rozbor) Celkové hodnocení terapie na škále 1 – 5 (školní známka) Možnost dalšího sdělení a doplnění… Porovnání pro celý soubor; muže a ženy zvlášť; na základě četností v uvedených kategoriích odpovědí (1 – ano, 2 – ne) a jejich procentuálního zastoupení DZV6 (školní známka 1 – 5) a její procentuální zastoupení

DZV - D OTAZNÍK ZPĚTNÉ VAZBY (SOS CENTRUM D IAKONIE ) DZV1 – Máte pocit, že během terapie došlo k nějaké změně ve Vašem životě? DZV2 – Cítíte, že během terapie došlo ke nějaké změně ve Vaší osobě, něco jste si uvědomil(a)? DZV3 – Myslíte se, že jste ve Vašem partnerském vztahu zapracovali na zvládání konfliktů? DZV4 – Pociťujete obecné zlepšení v komunikaci s Vaším partnerem? DZV5 – Zamyslete se nyní nad samotnou terapií. Myslíte, že změny, které se udály, byly do značné míry vlivem terapie? DZV6 – Zde prosím uveďte celkové hodnocení terapie na škále od 1 do 5 jako ve škole…

VÝSLEDKY DZV ČETNOST ODPOVĚDÍ A JEJICH PROCENTUÁLNÍ ZASTOUPENÍ

VÝSLEDKY DZV ČETNOST ODPOVĚDÍ A JEJICH PROCENTUÁLNÍ ZASTOUPENÍ DZV6 – ČETNOST VÝSKYTU „ ZNÁMKY “ (1 – 5)

DISKUZE