Jak vzniká průvan? ● Proudění vzduchu nějakým objektem ● Subjektivní posouzení ● Norma: rychlost proudění vzduchu by neměla překročit 0,1 m/s Průvan.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlastnosti kapalin a plynů
Advertisements

NÁVRH CEMENTOBETONOVÉHO KRYTU
Základní škola Frýdek-Místek, Pionýrů 400
Proudění tekutin Ustálené proudění (stacionární) – všechny částice se pohybují stejnou rychlostí Proudnice – trajektorie jednotlivých částic proudící tekutiny.
Snímače průtoku a) průřezové (clony)
ZÁKLADNÍ TERMODYNAMICKÉ VELIČINY
ZVUK Třída : VIII. Datum : Vypracovala : Zuzana Svitáková.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_14 Název materiálu:Tepelná pohoda Tematická oblast:Vytápění – 1. ročník Instalatér Anotace:Prezentace.
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_ZMAJA_VYTAPENI_03  
Gymnázium, Havířov-Město, Komenského 2, p.o.
Vznětové motory Vznětový motor je v principu konstruován stejně jako zážehový motor. Palivo je do spalovacího prostoru dopravováno odděleně.
ODPOROVÁ SÍLA …a související jevy.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _658 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
Autor: Petr Kindelmann Název materiálu: Evangelista Torricelli
Tlak a proudění vzduchu
- jsou obsaženy v atmosféře
Michael Faltýnek, 2L VOŠ a SPŠE Olomouc
Činnost Větru.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Vytápění Literatura: Jelínek V., Kabele K.: Technická zařízení budov 20, 2001 Brož K.: Vytápění, 1995 Normy ČSN.
9. Hydrodynamika.
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: Soňa Brunnová Název materiálu: VY_32_INOVACE_20_PROUDENI.
Mechanika kapalin a plynů
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPlyny TémaProudění.
Proudění vzduchu v atmosférické mezní vrstvě Vyhodnocování vlastností proudění s využitím počítače a moderních technologií.
Přetlak, podtlak, vakuum
Proudění vzduchu.
Laboratoře TZB Cvičení – Měření kvality vnitřního prostředí
Proudění a výtok vzdušin
Střední odborné učiliště stavební, odborné učiliště a učiliště
GEOTECHNICKÝ MONITORING Eva Hrubešová, katedra geotechniky a podzemního stavitelství FAST VŠB TU Ostrava.
Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_inovace _660 Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám.
TEPELNÁ ZAŘÍZENÍ Sušení TZ9
Kmitání mechanických soustav I. část - úvod
Radon - charakteristika
Centrum pro obnovitelné zdroje a úspory energie... l pobočka Liberec
Metody hydrogeologického výzkumu V.
ANALÝZA TEPLOTNÍHO POLE OKENNÍHO RÁMU MKP Martin Laco, Vladimír Špicar ®
Normální průtokové podmínky Za normálních průtokových podmínek jsou obě zpětné klapky otevřené, současně je tlak v komoře (B) vždy nižší než.
Oběh vzduchu na Zemi autor: Mgr. Jana Mikešová
MIKROKLIMA TERMOREGULAČNÍ MECHANISMY. ZEVNÍ PODMÍNKY TEPLOTA VZDUCHU VLHKOST VZDUCHU PROUDĚNÍ VZDUCHU.
Vypracoval: Ing. Roman Rázl
Obnovitelné zdroje energie. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
ÚLOHA č.3 ÚLOHA č.3 Laboratorní hodnocení postřikovače SLEZA 1000 a výpočet pracovní rychlosti dle zadané měrné dávky Q [l.ha -1 ]
STAVEBNÍ TRUHLÁŘSTVÍ Zkoušení oken. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dynamika pohybu dopravního prostředku Předmět: Teorie dopravy - cvičení Ing. František.
Proudění tekutin Částice tekutiny se pohybuje po trajektorii, která se nazývá proudnice.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Marcela Koubová. Dostupné z Metodického portálu ISSN Provozuje.
Vytápění Otopné soustavy teplovzdušné. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Vytápění Větrání. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiálu:
Větrání podzemních staveb. Rozdělení větrání Během výstavby –přirozené –nucené foukací sací kombinované Během užívání podzemního díla –provozní přirozené.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
ELEKTROTECHNOLOGIE VODIČE - ÚVOD. VŠEOBECNÁ CHARAKTERISTIKA VODIČE – ELEKTRICKY VODIVÉ MATERIÁLY pro jejichž technické využití je rozhodující jejich VELKÁ.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 20. Hydrodynamika Název sady: Fyzika pro 1. ročník středních škol –
Vlastnosti a pohyby mořské vody
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Podnebí typické střídání čtyř ročních období Co ovlivňuje podnebí? a)
Kanalizace ve výškových budovách
9. Dynamika – hybnost, tření, tíhová a tlaková síla
Větrání vypracovala: Ing
Tlak vyvolaný tíhou vzduchu
JAK SE RODÍ POČASÍ.
5. Větry a globální cirkulace atmosféry
Témata: Všeobecná cirkulace atmosféry Místní větry
Konsolidace Consolidation
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_15-02
Pohybové rovnice – numerické řešení
Proudění vzduchu.
Transkript prezentace:

Jak vzniká průvan? ● Proudění vzduchu nějakým objektem ● Subjektivní posouzení ● Norma: rychlost proudění vzduchu by neměla překročit 0,1 m/s Průvan

=> Tendence k vyrovnání tlakového rozdílu Fyzikální příčina: ● Dynamický tlak vzduchu způsobený větrem: A představuje aerodynamický součinitel větru. ● Tlakový rozdíl vznikající v důsledku rozdílné hustoty:

Na návětrné straně, kde vzniká přetlak, má A průměrnou hodnotu 0,8, na závětrné straně, kde vzniká podtlak, má průměrnou hodnotu -0,3. Účinek větru při rychlosti 4 m/s představuje tlak cca 7 Pa.

Dnešní požadované parametry těsnosti domu představují výměnu vzduchu n = 0,6 - 0,9 (1/h) při Δp = 50 Pa. Zjišťují se tzv. Blower door testem dle ČSN EN 13829