Vypařování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření30.7.2012 RočníkOsmý - tercie Stručný.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Advertisements

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_09 Název materiáluTání a tuhnutí.
TUHNUTÍ. TÁNÍ – opakování a) Je přeměna pevné látky na látku kapalnou. b) Probíhá při teplotě tání (u krystalické látky). c) Těleso teplo přijímá. d)
SUBLIMACE, DESUBLIMACE
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_12 Název materiáluSublimace.
VAR. - je způsob vypařování, při kterém se kapalina přeměňuje na plyn v celém objemu (nevypařuje se jen na povrchu) - nastává při teplotě varu t v – v.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
Hustota látky Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
Zobrazení kulovým zrcadlem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
P RÁCE A VÝKON Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku.Slouží k naučení nového učiva. Žák na základě dvou pokusů vyjádří závěry týkající se tání látky.Žák se.
Var Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Z MĚNY SKUPENSTVÍ Mgr. Kamil Kučera. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro.
VAR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_32.
Závislost odporu kovového vodiče na teplotě Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ látka složená s týchž částic se může vyskytovat ve skupenství pevném, kapalném a plynném skupenství látky se liší vzdálenostmi mezi částicemi.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Průměrná rychlost Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Elektrický výkon Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Jednoduché úrokování Tematická oblast
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Elektrická energie Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Vypařování , var a kapalnění
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
Příčné zvětšení zrcadla
Výkon, příkon VY_32_INOVACE_59_Vykon_elektrickeho_proudu
Ohyb světla na optické mřížce
Tání pevné látky Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Skupenské teplo tání (tuhnutí)
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Konstrukce trojúhelníku podle věty Ssu
Autor: Mgr. Jaroslava Všohájková
Násobení lomených výrazů
VYPAŘOVÁNÍ SUBLIMACE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_05_32.
VY_32_INOVACE_
Teplo.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Coulombův zákon Tematická oblast FYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_TANI_A_TUHNUTI_LATEK Název materiálu:
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Dělení lomených výrazů
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Kalorimetrie měření tepla
Interference na tenké vrstvě
Změny skupenství Výpar, var, kapalnění
zpracovaný v rámci projektu
zpracovaný v rámci projektu
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
Konstrukce lichoběžníku
VYPAŘOVÁNÍ A VAR.
Zobrazení tenkou čočkou
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Molekulová fyzika Vlhkost.
TÁNÍ A TUHNUTÍ.
Intenzita elektrického pole
Klimatizace.
Změny skupenství látek
Klimatizace.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Vypařování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkOsmý - tercie Stručný obsahVypařování – teorie a příklady Způsob využitíOpakování učiva a procvičení na příkladech AutorMgr. Albert Vacek KódVY_32_INOVACE_26_FVAC02

Vypařování vypařování Q Vypařování je děj, při kterém se kapalina mění v plyn. Vypařování kapaliny probíhá za každé teploty, s rostoucí teplotou kapaliny roste rychlost vypařování. plyn kapalina vodapára Dodáváme teplo Q = LvLv

Rychlost vypařování závisí: Na teplotě kapaliny Na velikosti povrchu kapaliny Na chemickém složení kapaliny Na atmosférickém tlaku nad povrchem kapaliny Na proudění vzduchu a odváděním par

Objasni co se nejdříve vypaří,kapka vody, lihu nebo acetonu při stejné teplotě a atmosférickém tlaku ? Jak se změní podmínky když začne prostorem proudit vzduch ? Proč je nám zima když v létě vystoupíme z venkovního bazénu je-li venkovní teplota 32 o C ? Vlivem vyšší teploty vzduchu, těla se začne voda z povrchu těla odpařovat a odebírá tělu teplo. Nejprve se odpaří aceton, líh, voda – různý bod varu Děj proběhne rychleji ale pořadí se nezmění

Var Je děj, při kterém se kapalina přeměňuje v plyn nejen na povrchu ale v celém objemu při teplotě varu Voda při tlaku 101 kPa a teplotě 100 o C Teplota varu závisí na atmosférickém tlaku a na druhu kapaliny

Skupenské teplo varu Je teplo které musíme dodat kapalině při teplotě varu aby se přeměnila na plyn téže teploty Označuje se L v Jednotka J/kg Závisí na druhu kapaliny Na tlaku nad povrchem kapaliny L v = l v. m; l v = měrné skupenské teplo varu

Jaké množství tepla se spotřebuje při vypaření vody 100g o teplotě 100 o C,aby s přeměnila v páru téže teploty? l v.= 2260kJ/kg m = 100g = 0,1kg l v.= 2260kJ/kg = J/kg L v = ? L v = l v. m L v = = J Na přeměnu vody v páru se spotřebuje J tepla.

Jaké množství tepla musíme dodat 1kg ledu o teplotě 0 o C, aby se při teplotě varu 100 o C přeměnil v páru téže teploty ? l v = 2260kJ/kg, l t = 334 kJ/ kg, c = 4200 J/kg o C t 1 = 0 o C t 2 = 100 o C l v.= 2260kJ/kg = J/kg l t = 334 kJ/ kg = J/ kg c = 4200 J/kg o C Q = ? Q = L t + Q 1 + L v Q = m. l t + m. c.(t 2 - t 1 ) + m. l v m = 1 kg Q = ( 100 – 0 ) Q = J Ledu musíme dodat 3,014 MJ tepla.