Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - Vzduch Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODMÍNKY ŽIVOTA NA ZEMI
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková
Rostliny - význam a jejich dělení.
VY_32_INOVACE_13_VZDUCH Anotace Rozšíření poznatků o vzduchu Autor
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
VZDUCH.
Autorem učebního materiálu, není-li uvedeno jinak, je Jitka Dvořáková.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
Přírodopis – Společenstva organismů a populace Anotace: Tato prezentace slouží jako učební materiál pro seznámení s pojmy společenstvo organismů, biodiverzita.
AnotacePrezentace k finanční gramotnosti. RPSN – roční procentuální sazba nákladů - základní informace. AutorČekalová Sylva JazykČeština Očekávaný výstupZnát.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou měny členských států EU AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - SVĚTLO Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Výchova k občanství RODINA
Anotace Finanční gramotnost –Kvíz Hospodaření s penězi na svačinu AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Hospodaření s kapesným na svačinu.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie III. Alternativní zdroje 2/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
AnotacePrezentace k procvičení čtení s porozuměním a k rozvoji přírodovědných vědomostí o vodních plochách a zvířatech žijících u nich. AutorMgr. Zdeňka.
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení se s bezhotovostním platebním stykem AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Čekalová Sylva. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
PŘÍRODOPIS HOUBY - TEST Anotace: Prezentace je doplňkovým výukovým materiálem k učivu o houbách. Slouží k procvičení poznávání základních zástupců hub,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - TEPLO Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
AnotacePrezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou měny EURO AutorHolomková Lenka JazykČeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů k finanční.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a problémy životního prostředí EKOLOGICKÉ ZEMĚDĚLSTVÍ Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - Voda Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Průřezové téma - Enviromentální výchova Lidské aktivity a životní prostředí Zdroje energie II. Alternativní zdroje 1/2 Anotace: Prezentace slouží jako.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
Uvolňování energie pro život Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu
Ovzduší – teplotní inverze Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Přírodopis – Vesmír Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k učivu o vesmíru. Jsou zde uvedené základní vlastnosti planet sluneční soustavy včetně.
Přírodní vědy DUM 2 SPOLEČENSTVA ORGANISMŮ A POPULACE
Anotace Prezentace pro žáky k finanční gramotnosti, seznámení s podobou českých mincí Autor Čekalová Sylva Jazyk Čeština Očekávaný výstup Vyjasnění pojmů.
Přírodní vědy DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
Přírodní vědy DUM 17 Základní podmínky života VODA
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda II. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
Anotace Sčítání bankovek - kvíz Autor Holomková Lenka Jazyk Čeština
Přírodní vědy DUM 21 Základní podmínky života PŮDA I.
ŽIVÁ A NEŽIVÁ PŘÍRODA -prezentace
VZDUCH Vzduch je všude kolem nás. Tvoří obal kolem země – atmosféru. Většinou ho nevidíme. Vidíme, když fouká vítr a poletuje listí nebo sněhové vločky.
Přírodní vědy DUM 22 Základní podmínky života PŮDA II.
PŮDA Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jitka Kratochvílová Havlová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN
VOLBY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
POLICIE ČESKÉ REPUBLIKY
Získávání energie pro život
6. ATMOSFÉRA VY_32_INOVACE_11_Z4
PRÁVNÍ ZÁKLADY STÁTU – SLOŽKY STÁTNÍ MOCI
VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Přírodopis DUM 11 Vztahy ve společenstvu organismů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
NEŽIVÁ PŘÍRODA Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky a dělením neživé přírody.
Podmínky života Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Radomír Hůrka. Dostupné.
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Rostliny - význam a jejich dělení.
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
Živé organismy.
Transkript prezentace:

Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života - Vzduch Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní podmínky života či učivu o neživé přírodě. Jejím obsahem je učivo o vzduchu, jeho významu, složení a základních vlastnostech. Text je doplněn popisem dvou jednoduchých pokusů, na konci je několik otázek k zopakování učiva. Autor:Mgr. Lenka Knotková Jazyk:Čeština Očekávaný výstup: Informovanost o vzduchu, praktické ověření přítomnosti vzduchu a kyslíku.Procvičení čtenářské gramotnosti. Speciální vzdělávací potřeby: PC Klíčová slova: podmínky – život – vzduch – kyslík Druh učebního materiálu: prezentace Druh interaktivity:Aktivita Cílová skupina:Žák Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání speciální – druhý stupeň Typická věková skupina: let Celková velikost: 2,96 MB

Průřezové téma Enviromentální výchova Základní podmínky života Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).

ZÁKLADNÍ PODMÍNKY ŽIVOTA Každý organismus na planetě Zemi (bakterie, mech, bylina, strom, zvíře, člověk) potřebuje určité podmínky, aby mohl dýchat, růst, přijímat potravu, rozmnožovat se a spokojeně žít. Základní podmínky života jsou: 1. SVĚTLO (sluneční záření) 2. TEPLO 3. VZDUCH 4. VODA 5. MINERÁLNÍ LÁTKY 6. PŮDA

3. VZDUCH Vzduch tvoří plynný obal kolem planety Země, kterému se říká atmosféra. Vzduch potřebují všechny živé organismy (bakterie, rostliny, zvířata, člověk) k dýchání. Berou si z něho kyslík. Bez vzduchu by nebyl na planetě Zemi život!

Vzduch je všude kolem nás. Nemá žádnou barvu, nevidíme ho. Vzduch pouze cítíme, když fouká vítr. Vzduch v atmosféře udržuje vhodnou teplotu pro organismy. Vzduch je i ve vodě. Dýchají ho ryby a někteří vodní živočichové. Je také v půdě. Pokud si to chceš potvrdit, vyzkoušej si následující jednoduchý pokus.

Pokus č. 1 – Vzduch je v půdě Vezmi ze záhonu kus půdy a ponoř ji do nádoby s vodou. Uvidíš, jak jdou z půdy malé bublinky vzduchu.

Vzduch je směs plynů. Skládá se z: -dusíku (78 %) -kyslíku (21 %) -vzácné plyny a oxid uhličitý (1 %) Dále obsahuje vodní páry, které tvoří mraky, ze kterých prší či sněží.

Kvůli velkým továrnám, tepelným elektrárnám a automobilové dopravě obsahuje vzduch také hodně prachu a jedovatých plynů. Člověk nedokáže vzduch vyrábět, jen ho znečišťuje!!

Kyslík je součást vzduchu, kterou potřebují všechny živé organismy k dýchání. Kyslík vyrábí pouze zelené rostliny. Nejvíce pralesy a mořské řasy. Bez nich, bychom se udusili, protože by nám chyběl kyslík.

Vedle dýchání je kyslík nutný pro hoření. Je tedy potřebný do spalovacích motorů všech aut a autobusů. To, že bez kyslíku nic nehoří, si můžeš lehce vyzkoušet v následujícím pokusu.

Pokus č. 2 – Vzduch je potřebný pro hoření S pomocí dospělého dej svíčku na stůl, zapal ji a přiklop skleněnou mísou či podobnou nádobou tak, aby přiléhala ke stolu. Po chvíli Ti svíčka zhasne, i když je ještě velká. Nemá totiž kyslík k tomu, aby mohla hořet.

Zajímavosti: Teplota a tlak vzduchu klesají s přibývající nadmořskou výškou. Ve vysokých horách se nám špatně dýchá, je tam málo kyslíku. Na ty nejvyšší hory vystupují horolezci s kyslíkovou bombou. Počasí je proudění a teplota vzduchu společně s množstvím vodních par. Počasí studuje věda meteorologie. Předpověď počasí také najdeš na internetu na

Zamysli se? 1. Jak se říká vzduchovému obalu Země? 2. Proč bez vzduchu není život? 3. Vzpomeň si na další funkce vzduchu. 4. Kde všude je vzduch? 5. Co vzduch obsahuje? 6. Kdo tvoří kyslík? 7. Umí člověk vyrábět vzduch? 8. Co znečišťuje vzduch? 9. Co studuje meteorologie?

Zdroj: Klipart AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:. AUTOR NEUVEDEN. [online]. [cit ]. Dostupný na WWW:.