VY_32_INOVACE_Čp z 1 Rok v lese Mgr. Pavlína Šantrochová Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo šablony: Ročník: VIII. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Byl uskutečněn z prostředků grantového projektu OPVK.
Škola: Základní škola a Mateřská škola pro tělesně postižené, Liberec, Lužická 920/7, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: Kvalita, interaktivita a kreativita (KIK) Název šablony: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název výukového materiálu: Rok na zahradě Autor výukového materiálu: Mgr. Pavlína Šantrochová Datum (období), ve kterém byl vzdělávací materiál vytvořen: Stupeň a typ vzdělávání: základní vzdělávání – speciální I. Vzdělávací obor a tematický okruh: např. Člověk a příroda Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII. Druh učebního materiálu: prezentace Anotace: Prezentace slouží k seznámení žáků interaktivním způsobem se změnami v přírodě v závislosti na střídání ročních období. Přibližuje život v lese během ročního období. Klíčová slova: les, roční období, zvířata, rostliny, počasí Druh interaktivity: kombinovaná
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Metodický postup: Hodina: Člověk a příroda – Rok v lese Čas: 30 minut 3. snímek - seznámení s názvem hodiny Rok v lese 4. snímek – Jaro - žák popíše, co vidí na obrázku – co se děje na jaře v lese - postupně uvidí, co se všechno v lese – šišky, sasanky, fialky, hnízdo, konvalinky, blatouchy, srna, zajíc 5. snímek – Léto - žák popíše, co vidí na obrázku – co se děje v létě v lese - postupně uvidí, co se všechno děje v lese – mraveniště, had, borůvky, datel, maliny, ostružiny, houby, veverka, jelen 6. snímek – Podzim - žák popíše, co vidí na obrázku – co se děje na podzim v lese - postupně uvidí, co se všechno děje v lese – houby, pavučina, pták, zajíc, divočák, jelen 7. snímek – Zima - žák popíše, co vidí na obrázku – co se děje v zimě v lese - postupně uvidí, co se všechno děje v lese – krmelec, liška, srna, ledňáček 8. snímek - opakování - žák popíše, co vidí na obrázku – závěrečné opakování, porovnání všech obrázků– hledání a popsání rozdílů
Zdroje: Snímky 3, 4, 5, 6, 7, 8 – © Pavlína Šantrochová