Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.3569 Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vzdělávací oblast: Matematika Autor: Mgr. Robert Kecskés Jazyk: Český
Advertisements

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Kružnice, konstrukce kružnice 4. ročník
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
PLANIMETRIE.
KRUŽNICE.
POZNÁMKY ve formátu PDF
Délka kružnice a kruhového oblouku
SZŠ a VOŠZ Zlín® Kabinet MAT předkládá prezentaci
Speciální vzdělávací potřeby - žádné - Klíčová slova
Délka kružnice (obvod kruhu)
Délka kružnice (obvod kruhu)
Kruh, kružnice – povrch, objem, výpočty
Kružnice a kruh – vlastnosti, rozdíly
Rovinné útvary.
Číselným oborem rozumíme číselnou množinu, na které jsou definovány bez omezení početní operace sčítání a násobení, tj. číselný obor je vzhledem k těmto.
Vzájemná poloha přímky a kružnice
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: květen 2012 Ročník: 6. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
VY_42_INOVACE_415_KRUŽNICE, KRUH
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_145 Jméno autora: Mgr. Tomáš FULÍN Třída/ročník: PS2 / 2.ročník Datum vytvoření: Vzdělávací oblast:Matematika.
Matematika Vytvořila: Ing. Silva Foltýnová Trojúhelník DUM číslo: 08 Trojúhelník Planimetrie - trojúhelník Integrovaná střední.
Sada IV/2-3-2 Matematika pro II. ročník gymnázia
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:IV/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
* Kružnice a kruh Matematika – 8. ročník *
VZÁJEMNÁ POLOHA KRUŽNIC
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: duben 2012 Ročník: 8. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
Délka kružnice, obvod kruhu
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
KRUŽNICE KRUH Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
* Thaletova věta Matematika – 8. ročník *
Kruh, kružnice Základní pojmy
π Pí Den π Denisa Veřmiřovská
Kruh, kružnice Matematika 8.ročník ZŠ
III. část – Vzájemná poloha přímky
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
8. ročník THALETOVA KRUŽNICE. ZÁKLADNÍ POJMY: k je kružnice sestrojená nad průměrem AB Úsečka AB je průměr kružnice k Bod S je střed kružnice k Bod S.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): červen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Algebra a aritmetika v 6. a 8. ročníku Téma:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Obvod a obsah kruhu ZŠ Hejnice Mgr. Jan Kašpar.
VY_32_INOVACE_AGEO_07 Analytická geometrie Kružnice.
Kruh, kružnice Základní pojmy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Kruh, kružnice Základní pojmy
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Vzájemná poloha dvou kružnic
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
II. část – Části kruhu a kružnice,
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
VY_32_INOVACE_01 – Kružnice, matematika, 3. ročník
Základní škola Čelákovice
KRUŽNICE A VÁLEC Ludolfovo číslo VY_32_INOVACE_VIII-C-02.
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
III. část – Vzájemná poloha přímky
DÉLKA KRUŽNICE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Transkript prezentace:

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název materiálu:VY_32_INOVACE_09/07_Délka kružnice a obvod kruhu, obsah kruhu - prezentace Autor:Ludmila Flámová Ročník:8. Datum vytvoření:

Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Tematická oblast:Matematika pro 8. a 9. ročník Předmět: Matematika Výstižný popis způsobu využití, metodické pokyny: Popisuje definice kružnice a kruhu, výpočet obvodu a obsahu kruhu. Klíčová slova: Kruh, kružnice, Ludolfovo číslo, délka kružnice, obsah kruhu. Druh učebního materiálu:prezentace

Délka kružnice a obsah kruhu 1.Zobrazení kružnice a kruhu 2.Průměr kružnice a kruhu 3.Ludolfovo číslo 4.Obvod kruhu – délka kružnice – výpočet 5.Obsah kruhu - výpočet

1.Zobrazení kružnice a kruhu Kružnice i kruh jsou rovinné útvary ( tzn. leží v rovině). Kružnice i kruh se skládají z bodů. Kružnice je uzavřená křivka. Zapisujeme: k(S; r). Čteme: Kružnice k je určena středem S a poloměrem r. Kruh je tvořen kružnicí a body, které leží uvnitř této kružnice. Kruh je složený ze všech bodů na kružnici a ze všech bodů, které leží mezi středem S a kružnicí. Zapisujeme:. Čteme: Kruh K je určen středem S a poloměrem r.

1. Zobrazení kružnice a kruhu Kružnice S střed kružnice r poloměr kružnice (vzdálenost bodů na kružnici ke středu, jeho velikost vyjadřujeme kladným číslem) d průměr kružnice (úsečka, která spojuje dva body na kružnici a prochází středem kružnice) Kružnice je množina bodů, které mají od daného bodu S stejnou vzdálenost.

1. Zobrazení kružnice a kruhu Kružnice Kružnice k(S;r) tvoří všechny body X, pro které platí. Náleží-li bod X kružnici k, píšeme:.

1. Zobrazení kružnice a kruhu Kruh U kruhu určujeme: S střed kružnice r poloměr kruhu (jeho velikost vyjadřujeme kladným číslem) d průměr kruhu KE KRUHU PATŘÍ VŠECHNY BODY NA KRUŽNICI A VŠECHNY MEZI KRUŽNICÍ A STŘEDEM KRUŽNICE! PAMATUJ!

1. Zobrazení kružnice a kruhu Kruh Kruh K(S;r) tvoří všechny body X, pro které platí:. Náleží-li bod X kruhu K, píšeme:. Pro vnitřní body X kruhu K platí:. Bod X je vnější bod kruhu K, jestliže platí:.

2. Průměr kružnice (kruhu) je průměr kružnice (kruhu) Průměr kružnice (kruhu) je také úsečka AB.

3. Ludolfovo číslo Pro výpočet délky kružnice musíme znát hodnotu Ludolfova čísla: Ludolfovo číslo značíme řeckým písmenem π [pí]. Ludolfovo číslo vyjadřuje poměr obvodu kruhu a jeho průměru. Poměr je pro všechny kruhy stejný. Jeho desetinný rozvoj je neukončený a neperiodický. Takové číslo se nazývá iracionální.

Číslo π bylo odhadováno již ve starověku a jeho upřesňování trvá dodnes. Staří Egypťané užívali odhad π ve tvaru zlomku. Babyloňané používali hodnotu. Přesněji tuto hodnotu vypočítal Archimédes. Počítal ji pomocí mnohoúhelníků vepsaných a opsaných kružnici. Dospěl k odhadu Holandský matematik Ludolph van Ceulen [kélen] (1540 − 1610) pomocí této metody spočítal π na 35 desetinných míst. Po něm nese π název Ludolfovo číslo. 3. Ludolfovo číslo

4. Obvod kruhu – délka kružnice – výpočet Každý kruh vymezuje kružnice, proto obvod kruhu je roven délce této kružnice, tzn. délka kružnice se nazývá obvod kruhu. Ludolfovo číslo je poměr délky kružnice a jejího průměru (obvodu a průměru kruhu). Po vynechání znamének násobení zapisujeme:

5. Obsah kruhu - výpočet Pro obsah kruhu K platí: - Ludolfovo číslo - poloměr kruhu

Použité zdroje: PŮLPÁN, Zdeněk a Josef TREJBAL. Matematika pro základní školy 8: geometrie. 1. vydání. Praha: SPN, ISBN