OBVOD ROVNOBĚŽNÍKU: Obvod rovnoběžníku vypočítáme jako součet délek všech jeho stran: a)obvod čtverce a kosočtverce (mají všechny strany stejně dlouhé)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Konstrukce rovnoběžníků
Advertisements

Obvod a obsah rovnoběžníků
Konstrukce kosodélníka
Elektronická učebnice - I
Goniometrické funkce Řešení pravoúhlého trojúhelníku
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Vlastnosti čtyřúhelníků v příkladech
Matematika Rovnoběžníky.
19_Obvody a obsahy rovinných obrazců
Výpočet obsahu rovnoběžníku
Obsah (čtverec, obdélník, pravoúhlý trojúhelník)
OBSAH ČTYŘÚHELNÍKŮ Daniela Kosinová.
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Autor: Mgr. Lenka Šedová
ROVINNÉ ÚTVARY A JEJICH OBVODY
POZNÁMKY ve formátu PDF
Za předpokladu použití psacích potřeb.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Obvod (trojúhelník, obdélník, čtverec)
Autor: Mgr. Jana Pavlůsková Datum: březen 2013 Ročník: 7. Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Vzdělávací obor: Matematika a její aplikace Tematický.
Čtyřúhelníky Matematika – 7. ročník
Obsah obdélníku a čtverce, jednotky obsahu. Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
Elektronická učebnice - I
Obsahy základních obrazců
* Rovnoběžníky Matematika – 7. ročník *
Rovnoběžníky rozcvička
Obvody obrazců Za předpokladu použití psacích a rýsovacích potřeb.
26.1 Obsah obdélníku Tatínek chce koupit nový koberec tvaru obdélníku.
Konstrukce čtverce 4. ročník
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Obvod a obsah trojúhelníku
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Čtyřúhelníky: OBECNÝ ČTYŘÚHELNÍK ROVNOBĚŽNÍKY OBDÉLNÍK ČTVEREC
Kolmé hranoly - povrch a objem Matematika – 7. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka.
Tento výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu EU peníze školám. Základní škola a Mateřská škola Veřovice, příspěvková organizace Kód materiálu:
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
Obvod a obsah rovnoběžníku VY_42_INOVACE_26_02. Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Obvod čtverce Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Rovnoběžník Jaká je plocha střechy?Kolik látky je potřeba na zhotovení.
Obvod rovnoběžníku. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníProsinec 2012 Ročník: 7. Tematická oblast: Matematická gramotnost Téma:Rovnoběžník.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Matematika pro 6. ročník Trojúhelník – obvod a obsah Projekt: Hledání nové cestičky k výuce matematiky Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.26/ Autor: Mgr.
Matematika a její aplikace 3. až 5. ročník Téma: Geometrické útvary Ing. Hana Adamcová Vytvořeno: 2011.
Obvod a obsah lichoběžníku Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_29_M7_lichobeznik_obvod_obsah.
Elektronické učební materiály - I. stupeň Matematika 4
Výpočet obsahu rovnoběžníku
I. Z á k l a d n í š k o l a Z r u č n a d S á z a v o u
Autor: Mgr. Pavla Kofroňová
Rovnoběžník 1 čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné rovnoběžník čtyřúhelník, který má protější strany rovnoběžné.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Rovnoběžníky a jejich vlastnosti
VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_13
Matematika 2 Geometrické útvary.
Obdélník (známe-li délky jeho stran)
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Pravoúhlý trojúhelník, Pythagorova věta, přepona, odvěsna
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola Městec Králové
Počítáme obvod geometrických útvarů
Čtverec, obdélník 1) V obou obrazcích vyznač úhlopříčky. a) Doplň: úhlopříčky obdélníku úhlopříčky čtverce b) Napiš vlastnosti úhlopříček čtverce.
VLASTNOSTI ROVNOBĚŽNÍKŮ
Obsahy rovinných útvarů
Lichoběžník Obvod lichoběžníku.
Výpočet obsahu rovnoběžníku
ČTYŘÚHELNÍKY VY_32_INOVACE_02_GEOMETRIE_01
Transkript prezentace:

OBVOD ROVNOBĚŽNÍKU: Obvod rovnoběžníku vypočítáme jako součet délek všech jeho stran: a)obvod čtverce a kosočtverce (mají všechny strany stejně dlouhé) o = 4.a b)obvod obdélníku a kosodélníku (strany a=c a b=d) o = 2. (a + b)

OBSAH ROVNOBĚŽNÍKU: vava délky stran obdélníku z obrázku: strana CD odpovídá délce strany a v původním rovnoběžníku strana na ni kolmá odpovídá délce v a v původním rovnoběžníku  obsah rovnoběžníku ABCD odpovídá obsahu obdélníku z obrázku  S = a. v a Protože už umíme vypočítat obsah obdélníku, tj. S = a. b, rovnoběžník upravíme tak, aby nám vznikl obdélník (spustíme kolmici z vrcholu D, trojúhelník, který vznikne „ přesuneme“ ke straně BC) vava

OBSAH ROVNOBĚŽNÍKU Obsah rovnoběžníku vypočítáme jako součin délky strany a výšky na tuto stranu. S = a. v a nebo S = b. V b Pozor – jednotky obsahu jsou cm 2 (centimetry čtvereční)!

Vypočítej obvod a obsah rovnoběžníku ABCD: a = 7 cm, b = 5 cm, v b = 6 cm. a)obvod: podle zadání jde o kosodélník ( a ≠ b),proto o = 2. (a + b) o = 2. (7 + 5) = o = 24 cm b) obsah: S = b. v b S = 5. 6 S = 30 cm 2

Obsah rovnoběžníku KLMN je 60 cm 2, vypočítej jeho výšky, když délky sousedních stran jsou k = 10 cm a l = 5 cm. obsah: a) S = a. v a = k. v k 60 = 10. v k v k = 60 : 10 = 6 cm b) S = b. v b = l. v l 60 = 5. v l v l = 60 : 5 = 12 cm

Obsah rovnoběžníku MNOP je 36 cm 2, vypočítej jeho obvod, když víš, že délky výšek jsou v m = 4 cm a v n = 6 cm. Protože pro výpočet obvodu rovnoběžníku potřebujeme znát délky stran rovnoběžníku, musíme je nejprve vypočítat: a) S = a. v a = m. v m 36 = m. 4 m = 36 : 4 = 9 cm b) S = b. v b = n. v n 36 = n. 6 n = 36 : 6 = 6 cm Protože se jedná o kosodélník ( m ≠n), použijeme pro výpočet obvodu vzoreček: o = 2. (a + b) = 2. (m + n) o = 2. (9 + 6) = = 30 cm.