ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE 5.11. 2013. Úkol 3 – zadání Z vrstev ArcCR 500 vytvořte mapu vybraného kraje v měřítku 1 : 1000000. Výsledek porovnejte s Mapou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití Open Source GIS nástrojů ve výuce zeměpisu na střední škole
Advertisements

Cvičení 1: Využití ploch. Zadání  Ve zvoleném území zhodnoťte změny vybraných typů využití ploch mezi lety 1896 a 2007  Ve zvoleném území zhodnoťte.
Tloušťková struktura porostu
Kristýna LEIMEROVÁ Katedra geoinformatiky
KARTODIAGRAM A AREÁLOVÁ METODA
Mapa.
Kartografie.
Kartografická generalizace
Autor projektu : SIRNÝ Lukáš Vedoucí projektu : Mgr.ČEŠKOVÁ Ivana
EKO/GISO – Shrnutí.  Co je GIS?  Jaké jsou datové modely (model vlastností, model krajiny)?  Co je souřadné zobrazení, jaká se nejčastěji používají.
VÝKRES V GIS Univerzita Karlova v Praze Přírodovědecká fakulta Pavel Břichnáč Prezentaci naleznete na:
Autor: Petr Kinšt; Základní škola Školní, Chomutov 2009
MAPA A JEJÍ OBSAH.
Kartografie a topografie
Aplikace GIS 2 Tematické vizualizace - základy. Tematická vizualizace Zobrazíme geografické objekty, jevy tak, aby vynikla vlastnost, kterou chceme zkoumat.
Prostorové dotazy. Buffer = obalová zóna Input Features = vstupní vrstva Output Feature Class = nově vytvořená třída s výsledky (Shapefile) Distance.
Měřítko plánu a mapy.
Technické řešení Mapových služeb Portálu veřejné správy Jiří Kvapil.
Architektury a techniky DS Cvičení č. 5 RNDr. David Žák, Ph.D. Fakulta elektrotechniky a informatiky
Bc. Ivana Řezníková ČVUT Fakulta stavební Praha 6 Thákurova 7
GIMP Využití nástroje Cesty Michal Zerzáň
10. Vytyčování oblouků Vytyčování oblouků
Prostorové dotazy.
Autor: Lukáš Kalousek Vedoucí projektu: Dr. Ing. Bronislava Horáková
Využití registru sčítacích obvodů ČSÚ pro lokalizaci subjektů na úřadech práce Vedoucí projektu: doc.Dr.Ing. Jiří Horák Konzultant projektu: Ing. Libor.
Portál ÚAP MSK (Nástroje pro tvorbu a údržbu ÚAP) Zpracoval: Mgr. Tomáš Kupča Datum:
1 Mapy s dopravními informacemi pro WAP Bc. Aleš Daněk – G269 Vedoucí projektu Ing. Jan Růžička Ph.D. Zadavatel firma CAD programy – Ing. Jan Vlčinský.
Kartografie v ArcGIS.
„ Rozšíření možností vizualizace geodat
Projekt Projekt Uzpd skupina E Autoři: Jana Knoblochová Simona Karochová Ondřej Pospíšil Karolína Štochlová.
Mgr. Michal LOUTHAN Katedra geoinformatiky, UP Olomouc
Návrh a implementace algoritmů pro údržbu,
12ZADI (cvičení) Marián Svetlík ZS 2011/2012 ZÁKLADY DOPRAVNÍHO INŽENÝRSTVÍ K612 Ústav dopravních systémů K612ZADI Základy dopravního inženýrství CVIČENÍ.
Tvorba informačního systému cyklotras Královéhradeckého kraje Zadavatel: Krajský úřad Královéhradeckého kraje Vypracovala: Alice Joštová, G562 Vedoucí.
Vložení základní adresy
Geografické informační systémy pojetí, definice, součásti
KATASTR NEMOVITOSTÍ. Je soubor údajů o nemovitostech v ČR, který zahrnuje jejich soupis a popis a jejich polohové a geometrické určení. Tvoří ucelený,
Charakteristiky variability Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
GEOGRAFICKÁ KARTOGRAFIE Jaro 2012 Monika RUSNÁKOVÁ Hana KOČOVÁ 2.
GEOGRAFICKÁ KARTOGRAFIE Monika RUSNÁKOVÁ Hana KOČOVÁ.
ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE OpenJUMP – základní nástroje export vybraných prvků do nové vrstvy –Replicate Selected Items – Replicate to new Layer.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_Z6-002 Předmět ZEMĚPIS 6.ROČNÍK.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
Název závěrečné práce Vedoucí DP : Jméno Příjmení Vypracoval: Jméno Příjmení Vedoucí práce: Jméno příjmení | Studentská 2 | Liberec 1 | tel.: +420.
Doc. RNDr. František Koliba, CSc. Katedry Informatiky a matematiky OPF SU Budova A Informatika pro ekonomy II INM / BPNIE Přednáška.
TŘEBÍČSKO A JEHO PARAMETRY Autor : Mgr. Ivana Tesařová Datum:
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE
Vzdělávací materiál: Rusko – asijská část Operační systém:
Za Jakubem Krčínem Autor: Ivana Tesařová
Města Moravské Budějovice Město Moravské Budějovice
Geografická kartografie
Z0047 Geografie průmyslu a zemědělství
KARTOGRAFICKÁ VIZUALIZACE
ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE
Města Jemnice Město Jemnice
ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE
ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE
KARTOGRAFICKÁ VIZUALIZACE
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Technická mechanika – Skládání sil
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Souřadný systém nezměníte tím, že VYBERETE jiný
GEOGRAFICKÁ KARTOGRAFIE
Geografické informační systémy
GeoGRAFICKÁ KARTOGRAFIE
Opakování - mapy Vyber z uvedených slov 3 a vytvoř z nich definici
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Rozvoj IT kompetencí Pavla Kovářová.
Informatika – Práce s grafy
Transkript prezentace:

ANALYTICKÁ KARTOGRAFIE

Úkol 3 – zadání Z vrstev ArcCR 500 vytvořte mapu vybraného kraje v měřítku 1 : Výsledek porovnejte s Mapou ČR 1 : (WMS: WMService.aspx ) WMService.aspx Data: kraje, obce (bodově), silnice, železnice, lesy, vodní toky.

Postup Výpočet zaplnění původní mapy (použijte vrstvy železnic a silnic). vodní toky použijte z minulého cvičení Zjednodušení hranic kraje (šířka signatury 0,3 mm). Výběr: železnice – normativní výběr (malý význam, šířka signatury se nemění – 0,2 mm) => výběr železnic je na vás, obce – censální výběr (census: 2500 ob.), silnice (šířka signatury min. 0,2 mm) – zachováte všechny silnice, které mají třídu 1, R nebo D nebo mají více než 1 jízdní pruh. Zjednodušení (DP – parametrem je polovina šířky signatury) všech vrstev kromě obcí a hranice kraje. Agregace lesů ležících příliš blízko sebe. Vizualizace: železnice 0,2 mm, silnice vizualizujte podle jejich významu (1 x R x D), stejně tak obce (snažte se o co největší podobnost s Mapou ČR). Výpočet zaplnění výsledné mapy (použijte vrstvy železnic a silnic). Pokud je mapa výrazně přeplněná: upravujte vrstvu silnic (změna vizualizace).

Výstupy 1 soubor pdf. Mapa se dvěma mapovými poli: výsledná mapa (1: ) a Mapa ČR 1: (obě ve 100 % velikosti). –Nezapomeňte na legendu, popisky (obce),... Detailní postup! Hodnoty zaplnění, atd. Slovní porovnání s Mapou ČR 1: – vysvětlení rozdílů.

Odevzdání a druhá písemka do odevzdání úkolu druhá písemka (generalizace říčních sítí včetně uvedené literatury)