Anotace Question tags Intonace Tvoření tázacích dovětků Věty na procvičení této gramatiky Test.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vypracovala: Mgr. Silvie Reitharová
Advertisements

Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tázací dovětky- Question Tags
Question tags Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VY_22_INOVACE_ANJ_1S2U_VO_27_20
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Test z Angličtiny 9. ročník. 1. Vyber slovo stejného významu ke slovu difficult? A, Clever B, Amusing C, Silent D, Hard E, Inexpensive.
Tázací dovětky – 8. ročník ZŠ
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Jazyk a jazyková komunikace Cizí jazyk Nezbytná gramatika v angličtině Question tags VY_22_INOVACE_17 Sada 4 Základní škola T. G. Masaryka, Český Krumlov,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Martin Krčmař. Střední škola hotelnictví a služeb a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Název a adresa školy: Střední odborné učiliště stavební, Opava, příspěvková organizace, Boženy Němcové 22/2309, Opava Název operačního programu:OP.
Časování slovesa „to be“ - být
QUESTION TAGS? (VĚTNÉ DOVĚTKY)
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Příjemce podpory – škola: Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice, Benešovo náměstí 1, p.o. Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Střední průmyslová škola strojnická Olomouc, tř.17. listopadu 49 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „Učíme moderně“ Registrační číslo projektu:
Second conditional – tvar a použití Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Romana Petrová. Dostupné z Metodického portálu
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Adverbs of frequency Název sady: Project 2 Číslo projektu:
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Tereza Černá Název materiálu:VY_32_INOVACE_01_16_Present simple I. (be, have) Číslo projektu:
(a) little, (a) few málo, trochu vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have got- question Název sady: Project 1 Číslo projektu:
Anotace Žáci se seznámí jak správně používat složené tvary some, any, no ( something, anything.. ). K pochopení této problematiky přispěje celá řada příkladů.
Jméno autora:Mgr. Jiří Kala Škola:ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník:8. Tematická oblast: Témata do hodin angličtiny na 2. stupeň základních.
Základní škola Třemošnice, okres Chrudim, Pardubický kraj Třemošnice, Internátní 217; IČ: , tel: , emaiI:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present perfect - negative Název sady: Project 3 Číslo projektu:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 1 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Prezentace Powerpoint 1 Prezentace vznikla v rámci projektu Škola 21. století, reg. číslo: CZ.1.07/1.3.06/ , který realizuje ZŠ a MŠ Lomnice nad.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: PaedDr. Vaňková Marcela Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_3C_10_.
Some/any Zájmenné a příslovečné složeniny vypracovala: Mgr. Monika Štrejbarová.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Word order Název sady: Project 3 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Have to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Present simple, present continuous Název sady: Project 1.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Věra Tománková Název DUM: VY_32_Inovace_ Going to Název sady: Project 2 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_Inovace_ Future simple Project 3
VY_32_Inovace_ Some and any Project 2
VY_32_Inovace_ So x Neither Project 3
VY_32_Inovace_ Present simple - question
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, přísp.organizace
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu)
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_Inovace_ Will x Going to Project 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Věra Tománková Project 3
Mgr. Jaroslava Majlišová Název prezentace: (DUMu) GRAMMAR – TEST 3
VY_32_Inovace_ Conjunctions Project 3
Hlušice Název školy: Základní škola a mateřská škola,
VY_32_Inovace Have to x must Project 3
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_Sei_III_13 Question tags
TÁZACÍ DOVĚTKY - QUESTION TAGS
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Present simple Negative +question
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Transkript prezentace:

Anotace Question tags Intonace Tvoření tázacích dovětků Věty na procvičení této gramatiky Test

Question tags = tázací dovětky - krátké otázky k oznamovacím větám V hovorové angličtině se stále více začíná používat slůvko right viď? že ano ? že ne ? You're bored, right?

Důležité je, zda se tázací dovětek vyslovuje You didn't do your homework again, did you? - It′s a nice day, isn′t it? Stoupající intonace – jde o otázku You don’t know where Karen is, do you? Sorry, I have no idea. Klesající intonace – neočekáváme odpověď stoupavou klesavou intonací. či

It’s a nice day, isn’t it? Yes, beautiful. You are only inviting the listener to agree with you. Your voice goes down. It’s not a really question.

No, I′m afraid I haven′t You haven′t seen Lisa today, have you? Your voice goes up. It is a real question.

Oznamovací větaTázací dovětek +- He is tall,isn't he? My parents are very rich,aren't they? Pokud je oznamovací věta kladná, Je-li oznamovací věta záporná, Oznamovací větatázací dovětek -+ He isn't very tall,is he? My parents aren't rich,are they? tázací dovětek je záporný: dovětek je kladný:

1) V dovětku používáme to sloveso, které se běžně v daném čase používá pro tvoření otázek. She can't swim, can she? Can she swim? Mark hasn't got a dog, has he? Has he got a dog? They don't go to school, do they? Do they go to school? She works in a bank, doesn't she? Does she work in a bank? You broke it, didn't you? Did you break it? You've lost it, haven't you? Have you lost it? They will be late, won't they? Will they be late? They are from the USA, aren't they? Are they ….

2) Podmět věty je v tázacím dovětku vždy nahrazen zájmenem. Karel Gott is a very good singer, isn't he? 3) Pro záporné dovětky vždy používáme stažené tvary (isn't, don't, mustn't) He is a very good cook, isn't he? 4) U vět s vazbou THERE IS / ARE se there považuje za podmět a objevuje se tedy i v tázacích dovětcích: There's enough time, isn't there? There are many people, aren't there? There aren't any books in the library, are there? 5) Tázací dovětek pro I AM je aren't I? I am quite tall, aren't I? Hovorová varianta je ain't I a mnoho lidí ji běžně používá: I'm so stupid, ain't I?

POZOR: Sloveso HAVE se používá dvěma způsoby: Jako pomocné sloveso ve vazbě HAVE GOT - pak je otázka have you got, has he got, tázací dovětek potom bude have you? / has he? apod. You've got a brother, haven't you? She has got a lot of time, hasn't she? A nebo jako významové sloveso, s nímž se otázka tvoří jako s jinými slovesy, tedy pomocí DO, DOES, DID apod. They have a shower every day, don't they? He has lunch at 6 o'clock, doesn't he? We have to hurry, don't we? They had a little dog, didn't they?

1.You are Fred′s brother, 2.She′s hungry, 3.Your father′s a bus driver, 4.It′s hot today, 5.I′m a good student, 6.His office is on the first floor, 7.It looks good, 8.You don′t believe it, 9.They live in Paris, 10.They are waiting for us, 11.There are many people, 12.They had a little dog, 13. They have a shower every day, 14.I am quite tall, 15.They are waiting for us, 1.aren′t you? 2.isn′t she? 3.isn′t he? 4.isn′t it? 5.aren′t I? 6.isn′t it? 7.doesn′t it? 8.do you? 9.don′t they? 10.aren't they 11.aren't there? 12.didn't they? 13. don't they? 14.aren't I? 15.aren't they? Put a question tag on the end of these sentenses.Key

1.I'm smarter than you, ___________? 2.You'd like to go there with me, _____________? 3.There isn't a bank in your town, ________? 4.Your friends work in Prague, _____________? 5.She's tired, _____________? 6.You don't know where he is, _____________? 7.You need some money, _____________? 8.She had dinner at 7, ___________? 9.She'll be a bit late, ____________? 10.She's got three brothers, ____________? aren't I wouldn′t you is there don′t they isn’t she do you don’t you didn’t she won’t she hasn’t she Test

Použité zdroje MURPHY, Raymond. English Grammar in Use. Singapore: Cambridge University Press, 2004, ISBN VÍT, Marek. Tázací dovětky [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: STEVENS, John. Anglická gramatika jednoduše. Praha: Grada Publishing,a.s., 2008, ISBN PETERS, Sarah; GRÁF, Tomáš. Nová cvičebnice anglické gramatiky. Praha: Polyglot, 2007, ISBN Obrázky : Galerie Microsoft Office – klipart