 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zahraniční obchod Význam, formy a členění.
Advertisements

Značka výrobku Značka se skládá:
Autor: Ing. Andrea Modrovská Datum: července 2012
Název projektuModerní škola Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název.
Tvorba cen v maloobchodě
Fungování tržního mechanismu - neviditelná ruka trhu
Náklady VY_32_INOVACE_ při výrobě, obchodování, dopravě apod. dochází k spotřebě či opotřebení výrobních faktorů - pokud tuto spotřebu či opotřebení.
Věrnostní program.
Marketing VY_32_INOVACE_ Marketing - metoda řízení, která se zaměřuje na potřeby zákazník - každý výrobek je totiž určen jiné cílové skupině (cílová.
 Proč se ceny stejného výrobku liší  Prodej prostřednictvím internetu  Akce obchodních řetězců  Na co si dát pozor Zdroj: Petr Klínský a spol., Finanční.
Daň z přidané hodnoty.
Rovnovážná cena je cena, při níž je trh v rovnováze Při rovnovážné ceně nedochází k tlakům na její zvýšení (převis poptávky) ani k tlakům na její snížení.
Cenové praktiky Detail stanovené ceny Balíčky a „antibalíčky“
Benefitní program Odbory Plus. OBSAH 1. Představení - vize a fungování - lidé stojící za programem (Tým Odbory Plus) 2. Současná nabídka a úspěchy - slevy.
Place – místo prodeje (distribuce)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_217.
VY_32_INOVACE_ Daňová soustava.
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMirka Vlažná Název šablonyVI/2 – Inovace a zkvalitnění.
nedokončená výroba a polotovary výrobky zvířata zboží
Financování podniku Kalkulace – vyčíslení nákladů při výrobě slouží k tvorbě ceny sleduje strukturu a výši nákladů na ni závisí,zda firma prodělá,nebo.
VNITŘNÍ OBCHOD ČÁST 2 VELKOOBCHOD.
Vstup na zahraniční trhy při výrobě v domácí zemi
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
Inflace VY_32_INOVACE_ Inflace = všeobecný růst cen, tedy růst tzv. cenové hladiny - inflace se zjišťuje (míra inflace) porovnáním cen vybraných.
Str. 27.  peněžní částka účtovaná za výrobek nebo službu  vyjadřuje hodnotu výrobku nebo služby  přináší firmě příjmy - jako jediná ze 4P (výrobek,
FINANČNÍ GRAMOTNOST Tak tedy za kolik REKLAMA a SLEVY.
Věrnostní klub - ČEDOK.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
VSRR Bc., III. ročník Praha 2008
NEDOKONALÁ KONKURENCE
Cena Název školyGymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuRozvoj žákovských kompetencí pro 21.
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“ Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost, Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Spotřebitel a maloobchodní prodejna. Maloobchod  Poslední článek distribučního řetězce  Zahrnuje služby pro domácnosti.
MARKETINGOVÝ MIX DISTRIBUCE.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Podpora prodeje. soubor různých motivačních nástrojů, krátkodobého charakteru, které jsou vytvořeny pro stimulování rychlejších nebo větších nákupů určitých.
MÍSTO – PLACE – DISTRIBUČNÍ CESTY
Účtování DPH účet 343.
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
Dalibor Konečný, Michael Ruszó, Jakub Frasunek
MALOOBCHOD KAPITOLA 5 Obchodní činnosti - Kapitola 5 Pavlíčková.
Model strategie marketingového mixu
Distribuce - placement
MARKETING. Marketing Metoda řízení, při níž se zaměřujeme na potřeby zákazníků 1. výběr vhodné cílové skupiny 2. výběr marketingových nástrojů.
CENOVÁ DISKRIMINACE Prezentace k semestrální práci z předmětu Mikroekonomie II. Autor: Adam Kadlčík, K-IM2.
Zásobování prodejny Zpracoval Ing. Jan Weiser. Obsah výkladu 1.Požadavky na zásobování prodejen 2.Dodavatele 3.Dodavatelsko-odběratelské vztahy 4.Rozdělení.
4. P – Promotion – komunikace Jde o komunikaci se zákazníkem. Pro komunikaci firma obvykle volí tzv. princip AIDA. A – Awareness (upoutání pozornosti),
MARKETING 4 Distribuce a Cena. Prodejní cesty spotřebního zboží Výrobce Spotřebitel agent velkoobcho dník maloobcho dník velkoobcho dník maloobcho dník.
Autor: Bc. Jana LehárováObor: Ekonomika a podnikání Datum: Ročník: IV. Předmět: Cestovní ruch Střední škola oděvní, služeb a ekonomiky Červený.
Základní pojmy Absolutní a komparativní výhoda
Cenové triky.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Stanovení ceny v marketingu
VY_32_INOVACE_Sikorová_ VO členění podle forem činnosti
Psychologie ceny a cenové triky
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Velkoobchod, maloobchod
Cenová politika – klíčová slova
Vítejte na Marketingu.
Marketingový mix hotelových a restauračních sužeb
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: ICT ve výuce
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
Velkoobchod. Velkoobchod Velkoobchod nakupuje od výrobců a prodává firmám a maloobchodům není určen pro konečné spotřebitele přebírá některé funkce.
Datum: od Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
V hotelnictví a cestovním ruchu
Účtování DPH účet 343.
Střední škola obchodně technická s. r. o.
Transkript prezentace:

 konečná úprava ceny před prodejem spotřebiteli  využívá psychologii prodeje  cílem je přesvědčit zákazníka o výhodnosti nákupu  používají se zejména ve vztahu ke konečným spotřebitelům

 ceny končící číslicí 9, např. 99, 199, 499  psychologický efekt, zákazník podvědomě vnímá ceny pod určitou hranicí  využití u spotřebního zboží, potravin, služeb 3999,-

 rodinné – vstupné do ZOO, aquaparku…  pro různé skupiny zákazníků – studenty, děti, např. jízdné  množstevní – při větším odběru např. každý desátý kus zdarma  věrnostní – při opakovaném nákupu např. u cestovních kanceláří  sezónní slevy – pro sezónní zboží zdarma

 snížení ceny je vykompenzováno velkým objemem prodeje  využívají supermarkety a hypermarkety pro spotřební zboží i potraviny  využívá se i pro snížení zásob obtížně prodejného zboží AKCE

 určují pozici výrobku na trhu  rozdílné ceny pro novinky, zavedené výrobky…  např. knihy, DVD, konfekce…

 zákazník vnímá cenu jako nižší  psychologický efekt  Např. jídelní lístek, ceny zájezdů… Pobyt s polopenzí jen za 4.990,- Doprava 1.990,- Pojištění 390,-

 motivují k většímu nákupu  zákazník zaplatí méně, než kdyby kupoval jednotlivé produkty  komplet může obsahovat i samostatně neprodejné výrobky káva + hrneček jen 199,-

 za včasný nákup – služby cestovních kanceláří  na poslední chvíli – vstupenky na kulturní akce  v průběhu dne – zelenina a ovoce Last minute

 velkými číslicemi uvedena cena bez DPH  využívají velkoobchody např. Makro cena včetně DPH 2.420,-

 při zvýšených nákladech firma zachová stávající ceny  dochází k „zmenšování výrobků“  využívá se u potravin, drogistického zboží… 119,-

 cena platí při koupi určitého počtu kusů  cena platí při určitém způsobu placení  cena platí v určitou dobu  cena platí pro určitý způsob prodeje 2.999,- cena platí při platbě v hotovosti