Čj mluvnice ‒ VII. třída PODMĚT a PŘÍSUDEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podmět (Po) - opakování
Advertisements

SHODA PŘÍSUDKU S PODMĚTEM
VY_32_INOVACE_Čj-Ml 6.,7.08 Anotace: Prezentace je zaměřena na shodu podmětu s přísudkem. Žáci si procvičí učivo na několika cvičeních. Vzdělávací oblast:
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Exponenciální rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
VĚTNÉ ČLENY 6.ROČNÍK 6.ročník.
Vedlejší věta podmětná, přísudková
Základní větné členy Shoda přísudku s podmětem 6. ročník.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
Skloňování vzorů podstatných jmen rodu středního
KDE JSOU MÍČE – NA, POD, ZA, PŘED aktivita
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
P T Á C I PODPORA PRO VÝUKU
K daným podstatným jménům doplň vhodná příčestí minulá: jablka auta kuřata rajčata kola srdce světla polena bila dozrávala hořela troubila padala pípala.
Skladba – základní skladební dvojice Střední odborná škola Otrokovice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Konstrukce trojúhelníku podle věty sss vytvořená v Zoneru Callisto Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné.
Dělení lomených výrazů
Příprava na lomené výrazy
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Řekni, proč se tomu směju?
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název SŠ:SOU Uherský Brod Autor:Mgr. Dana Zajíčková Název prezentace (DUMu)Základní větné členy: PODMĚT a PŘÍSUDEK Tematická oblast:Česky jazyk a literatura.
Co je to několikanásobný podmět?. Několikanásobný podmět je vyjádřen několika souřadnými výrazy. Jednotlivé členy několikanásobného podmětu oddělujeme.
OB 21 – CJL VĚTNÉ ČLENY - PODMĚT A PŘÍSUDEK. PODMĚT ● Je základním větným členem ● Ptáme se na něj kdo? Co? ● Nejčastěji bývá vyjádřen podstatným jménem,
Jméno autora: Mgr. Veronika Macků Škola: ZŠ a MŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: 6.,7. Tematická oblast: Skladba a tvarosloví pro 2.
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
PRACOVNÍ LISTY Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Co je to několikanásobný podmět?
Anotace: prezentace slouží k procvičování příčestí minulého
Vy_32_INOVACE_79_Přísudek 7.třída
PODMĚT.
Začínáme s podstatnými jmény I
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
PTÁK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Alena Doušová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
P T Á C I PODPORA PRO VÝUKU
LOGARITMICKÉ ROVNICE Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Kateřina Linková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Základní skladební dvojice Název projektu: OP VK
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
K daným podstatným jménům doplň vhodná příčestí minulá:
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Řekni, proč se tomu směju?
PŘIŘAZOVACÍ KARTY K VYTISKNUTÍ
Autor: Mgr. Eva Kotounová
PROVĚRKY Převody jednotek času – 2. část
Najdi dva stejné obrázky
Název učebního materiálu
Interaktivní vyhledávání dvou stejných obrázků.
Pořadí obrázků – drak Postup práce:
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Předmět: Český jazyk Ročník: V
Řídící a rozvíjející větné členy 1
Hyperoskulační kružnice hyperboly
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Převody jednotek objemu − 2. část
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
Rovnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785,
Převody jednotek času – 2. část
ČÁSTI TĚLA Potřebné věci Autor © Žaneta Prošková
Transkript prezentace:

Čj mluvnice ‒ VII. třída PODMĚT a PŘÍSUDEK Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. L. Gregoríková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Urči typy vět podle základních větných členů. Hřmí.________________ Bolí mě v zádech._______________________ Pozor! ____________________ Hoří.____________ Buďte tiše._________________ Byla slyšet hudba._______________________ Je mlhavo. _________________ Děti běhaly po parku. ____________________

Najdi ve větách podmět a urči jeho druh. Franta nás rozesmál. Koupili mu to už včera. Alík je náš malý pes. Žalobníčkové nejsou ve škole oblíbení. Je to k smíchu. Rozhlas dnes hlásil nebezpečí náledí. Ovoce jíme umyté. Ať se viník ihned přihlásí.Televize vysílala přenos fotbalového utkání. Asi tam nepřijdu.Ve vlaku nesmíme kouřit. vyjádřený všeobecný vyjádřený nevyjádřený

Přiřaď přísudky ke správným druhům. jmenný se sponou slovesný složený slovesný jednoduchý je smutný můžeme hrát přišla by byl novinářem budou zpívat začal se učit je chytrá chce kreslit musíme zaplatit je roztomilý byl vyčerpaný býval by křičel utíkejte modlili se směje se přestávají cvičit

Doplň správnou koncovku přísudku. Zahradníci vysázel___ záhony růží. Po parku se procházel__ důchodci. Na nočním nebi se třpytil__ hvězdy. Děvčata si zaplétal___ kopretiny do vlasů. Sněhuláci začal___ na jaře tát. Jabloně byl__ obalen__ květy. Ze zahrad se ozýval__ skřivani. Bílé beránky plul__ po obloze. Velikonoční vajíčka byl__ krásně vyzdoben__. Na stole stál__ mísy s jídlem. Papíroví draci létal__ dětem až k nebi. V křoví měl__ hnízdo kosi. Psi štěkal__ na celou ulici.

(vrány ‒ ptáci ‒ stíhačky ‒ vrtulníky) létali. (křídla ‒ broučci ‒ motýli ‒ lesy) šuměly. (rybáři ‒ čluny ‒ kachny ‒ ryby) dopluli. (pávi ‒ koťata ‒ ještěrky ‒ kočky) se vyhřívala. (kuřata ‒ vrabci ‒ slepice ‒ pěnkavy) zobali. (chlapci ‒ děvčata ‒ děti ‒ skřivani) švitořila. Které slovo v závorce odpovídá pravopisu v přísudku (zvýrazni).

Vytvoř graf věty jednoduché Nových příležitostí se chopilipodnikatelé západní Evropy. V krátkém časedobylvelkýkuszeměkoule.

Vytvoř graf věty jednoduché Děti dlouho pozorovaly malá hříbata. Palečekvysypalz měšečkusvépeníze.

Učebnice: STYBLÍK,V. a kol. Český jazyk pro 7. ročník základní školy a odpovídající ročník víceletých gymnázií. 2. vyd. Praha : SPN, ISBN