Název: Vstřikovací element řadového vstřikovacího čerpadla Autor: Ing. Jiří Kubeček Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Autotronik Motorová vozidla Ročník:čtvrtý Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Datum vzniku:
Anotace Druh učebního materiálu: výukový Typická věková skupina: 16 – 18 let Klíčová slova: - vstřikovací element - konstantní/proměnný počátek/konec dodávky - kanál plnicí, přepadový, propojovací, výtlačný - regulační hrana
ÚČEL Vstřikovací element nalezneme v řadovém vstřikovacím čerpadle. Je základní částí vstřikovací jednotky čerpadla. v jeho dutině se vytváří vysoký tlak paliva jeho píst reguluje dodávané množství paliva
PODSTATA je to válec a píst vznik a zánik tlaku je řízen hranou pístu zavíráním a otvíráním kanálu ve válci
DRUHY S proměnným počátkem dodávky koncem dodávky počátkem i koncem dodávky Poznámka: Konstantní počátek nebo konec dodávky znamená stálý, neproměnný
Základní konstrukce a činnost vstřikovacího elementu 1 – válec 2 – píst a – horní hrana pístu b – spodní šikmá regulační hrana pístu c – plnicí kanál d - přepadový kanál e - propojovací kanál nebo drážka
DRUH : S konstantním počátkem dodávky. POLOHA : Geometrický počátek dodávky (GPD)
POLOHA : Geometrický konec dodávky (GPD)
Úlohy: 1. Jak docílit toho, aby množství paliva dodané do vstřikovače bylo větší? 2. Nakreslete vstřikovací element s konstantním koncem dodávky – jak se u něj změní dodávané množství? 3. Které další nastavení motoru se změní, pokud na vámi nakresleném elementu změníme dodávku
Použitá literatura vlastní tvorba