14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ODDĚLOVÁNÍ SLOŽEK ZE SMĚSÍ
Advertisements

Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Třídění směsí Homogenní (stejnorodé, roztoky) Heterogenní (různorodé)
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Start.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Aktivita č.6: Poznáváme chemii Prezentace č. 3 Autor: Lenka Poláková
Směsi Tento materiál byl vytvořen jako učební dokument projektu inovace výuky v rámci OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. VY_32_INOVACE_G
Dvousložkové různorodé směsi Mgr. Helena Roubalová
VY_32_INOVACE_11_TŘÍDĚNÍ LÁTEK
Směsi Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
SMĚSI Látky kolem nás chemické látky směsi např. slaná voda
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvkováorganizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
SMĚSI Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Renata Jeřábková Základní škola Kolín III., Masarykova 412 Dostupné na
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Směsi, dělení složek směsí
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_ 03.
Směsi a jejich dělení Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0102.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
zpracovaný v rámci projektu EU
Obecná chemie SMĚSI VY_32_INOVACE_04 - SMĚSI.
OPAKOVÁNÍ UČIVA 8. ROČNÍKU
Základní chemické výpočty: 1. Hmotnost atomu 2. Látkové množství 3
RoztokyRoztoky Učební materiál vznikl v rámci projektu INFORMACE – INSPIRACE – INOVACE, který je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Roztoky Mgr. Jakub Janíček VY_32_INOVACE_Ch1r0111.
Autor výukového materiálu: Petra Majerčáková Datum vytvoření výukového materiálu: říjen 2012 Ročník, pro který je výukový materiál určen: VIII Vzdělávací.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Roztoky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
VY_52_INOVACE_02/1/1_Chemie
Směsi.
Směsi Opakovací otázky
Klasifikace látek Vladislava Zubrová.
Opakování pro chemiky z 8.tříd
Definice SMĚSI druhy směsí.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název klíčové aktivity:NOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY V OBLASTI PŘÍRODNÍCH.
SMĚSI. OBSAH Co jsou směsi Skupenství směsí Stejnorodé směsi Různorodé směsi Rozpustnost složek směsí.
Základní škola Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Složení roztoků – 8. ročník Mgr.Jitka Říhová.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice AUTOR: RNDr. Adéla Lipšová NÁZEV: VY_52_INOVACE_01_OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ 8. TŘÍDY (1.ČÁST) TÉMA: OPAKOVÁNÍ ZNALOSTÍ.
CHEMICKÉ LÁTKY A SMĚSI Složení a třídění směsí © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha-východ AUTOR: Ing. Ivana Fiedlerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_ F 07 TEMA: Chemie 8- Různorodé.
Druhy směsí Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné z Metodického portálu ISSN: 1802–4785, financovaného.
KLASIFIKACE LÁTEK Jak lze rozdělit látky, které jsou kolem nás?
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
RŮZNORODÉ SMĚSI. OPAKOVÁNÍ Jak se liší stejnorodá a různorodá směs? Jak se nazývají kapalné stejnorodé směsi? Jak ovlivňuje rozpustnost pevných látek.
Směsi I Suspenze, Emulze, Pěna, Mlha, Dým, Aerosol
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_C8-002 PředmětCHEMIE 8.ROČNÍK.
Číslo projektu MŠMT: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_11_05_úvod do chemie Název školy: ZŠ, PŠ a MŠ Česká Lípa, Moskevská 679, příspěvková.
Riskujeme v chemii Směsi a jejich oddělování Soutěžíme před testíkem Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je David Mánek. Dostupné.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Směsi = smíšeniny dvou nebo více CHL CHL, které směs obsahuje = složky
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Směsi, jejich třídění, oddělování složek směsí
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Směsi Chemie pro ZŠ 8.ročník.
2.1 Většina látek jsou směsi
Směsi.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název projektu: Modernizace vzdělávání Pořadové číslo projektu: CZ. 1
SMĚSI HRA.
Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Vlastnosti látek Autor Mgr. Žaneta Hrubá Datum vytvoření
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ J. E. Purkyně Libochovice
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
VY_32_INOVACE_Slo_I_01 Směsi 1 ppt.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Transkript prezentace:

14 směsi VY_32_INOVACE_14 autor:Mgr. Helena Žovincová identifikace:H2-14 třída:8. předmět:Ch anotace:Materiál slouží k probírání a procvičení nového učiva směsi z anorganické chemie, lze jej využít jako stručný zápis do sešitu, součástí materiálu jsou animace.

SMĚSI

sůl kamenná kyslík stříbro Chemická látka – vyznačuje se stálým složením, charakteristickými vlastnostmi zlato cukr destilovaná voda

- obsahují 2 nebo více chemických látek (složek) SMĚSI

Třídění směsí: 1.Stejnorodé směsi ( homogenní) - roztoky -jsou směsi, u kterých nemůžeme složky pozorovat okem, lupou ani mikroskopem.  minerální voda( voda + minerály)  sklo(vápenec+sklářský písek+soda)  vzduch(dusík+kyslík+oxid uhličitý+vzácné plyny)  bronz( měď + cín)  slaná voda(voda+kamenná sůl) a)PEVNÉ b)KAPALNÉ c)PLYNNÉ

Roztok rozpouštědlo + rozpuštěná látka (VODA) + (CUKR) Nasycený roztok je roztok, ve kterém se při určité teplotě již další látka nerozpouští. Nenasycený roztok je roztok, který obsahuje méně látky než roztok nasycený. Rozpouštědlo – voda líh aceton benzín

2. Různorodé směsi (heterogenní) -jsou směsi, u kterých můžeme složky pozorovat okem, lupou nebo mikroskopem a)SUSPENZE – částice pevné látky v kapalině (rozdrcená křída ve vodě) b)EMULZE – kapalina v kapalině ( olej a voda) c)PĚNA – plyn v kapalině nebo v pevné látce ( mýdlová pěna, polystyren) d)AEROSOL – kapalina nebo pevná látka v plynné (mlha, dým)

SUSPENZE – částice pevné látky v kapalině příklad: barvy - pigment + voda, aceton rozdrcená křída ve vodě písek ve vodě

EMULZE – kapalina v kapalině příklad: voda a olej mléko majonéza

PĚNA – plyn v kapalině nebo v pevné látce PŘÍKLAD: šlehačka polystyren sníh z bílků pěna na moři

AEROSOL – kapalina nebo pevná látka v plynné (mlha, dým) MLHA - kapalná látka rozptýlená v plynné DÝM - pevná látka rozptýlená v plynné

Jak se nazývá tato směs? -směs vody a oleje -džus s vlákninou -sůl s vodou -vzduch -cigaretový dým -hlína ve vodě -minerálka -lak na vlasy ve vzduchu -fazole ve vodě různorodá - emulze různorodá - suspenze stejnorodá různorodá - suspenze stejnorodá různorodá - mlha stejnorodá různorodá - suspenze různorodá - dým

Použité obrázky: galerie Microsoft Office