2. setkání pracovních skupin „Podnikání a cestovní ruch“

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Teorie regionálního rozvoje 2: Rozvojové faktory, indikátory a jejich měření Teorie regionálního rozvoje 2: Rozvojové faktory, indikátory a jejich měření.
Advertisements

Skupina 1 Vize přestane být snem… KONCEPCE REVITALIZACE MĚSTA AŠ.
Integrovaná strategie rozvoje území MAS Hrubý Jeseník pro roky Shrnutí dosavadních výstupů.
Regionální politika Oldřich Hájek. Obsah přednášky: Další typologie nástrojů lokálního rozvoje a RP Podle charakteru a zaměření Podle charakteru a zaměření.
Program rozvoje Ústeckého kraje Obsah prezentace Představení PRÚK účel zpracování struktura PRÚK struktura priorit a opatření indikátory.
KONCEPT A MOŽNOSTI PODPORY SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ Svatava Škantová MPSV 7. října 2015, Praha.
Historické souvislosti ovlivňující současný stav regionu 1. Stav před válkou – většina německého obyvatelstva, nedostatek českých elit a navíc neúcta k.
Kulatý stůl II. Nový Šaldorf-Sedlešovice MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů.
Strategie komunitně vedeného místního rozvoje MAS Podřipsko Otevřená diskuse pro oblast obcí Straškov-Vodochody, Vražkov, Bříza, Račiněves, Kleneč a Mnetěš.
Předcházení odpadům z pohledu Svazu měst a obcí ČR Pohled obcí a měst jako původců komunálních odpadů Praha, Svaz měst a obcí České republiky.
Operační program Průmysl a podnikání Programové dokumenty OP – Průmysl a podnikání Národní rozvojový plán ostatní operační programy Socioekonomická.
Práce se strategickými dokumenty v Olomouckém kraji 8. listopadu 2010, Praha Olomoucký kraj.
2. setkání pracovních skupin „Sociální věci a zdravotnictví“
Projekt „MAS jako nástroj spolupráce pro efektivní chod úřadů“. Prezentace ke konání 2. kulatého stolu dne v Medlově.
STRATEGIE SPOLUPRÁCE OBCÍ MAS BYSTŘIČKA PROJEKT SDRUŽENÍ MÍSTNÍCH SAMOSPRÁV „MAS JAKO NÁSTROJ SPOLUPRÁCE PRO EFEKTIVNÍ CHOD ÚŘADŮ“
KULTURNÍ DĚDICTVÍ, CESTOVNÍ RUCH Ing. Margit Beníčková, MMR ČR.
PRIORITNÍ PROJEKTY LIBERECKÉHO KRAJE V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ PRO OBDOBÍ 2014+
Strategické dokumenty, řízení, plánování a směřování Jihočeského kraje Ing. Luboš Průcha vedoucí oddělení regionálního rozvoje KÚ JčK.
Pavla Pekařová 3. ÚfŘP Ekonomická fakulta Jihočeská Univerzita v Českých Budějovicích.
SEMINÁŘ K PROBLEMATICE EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU Porovnání obsahu a zaměření OP RLZ a JPD Cíl 3 * Městská knihovna, Praha.
INTERREG V-A AT-CZ Listopad 2015 Informace pro Pracovní skupinu/regionální kolegium pro cestovní ruch při RSK JMK.
Digitální učební materiál Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_ INOVACE_17-19 Název školy Střední průmyslová škola stavební, Resslova.
Strategie Jihomoravského kraje v oblasti zemědělství Brno, 21. května 2013.
Cestovní ruch dostupný všem. 1) Rekonstrukce/vybudování odpočívadel, center služeb pro turisty a hygienického zázemí pro pěší, cyklisty a handicapované.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu : CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu:VY_32_INOVACE_05.
SCLLD LAG Podralsko Zpracování SCLLD bylo podpořeno z Operačního programu Technická pomoc Registrační číslo projektu: CZ.1.08/3.2.00/ Strategie.
Strategický rozvoj Jihomoravského kraje Pracovní skupina pro udržitelný rozvoj regionů, obcí a území Praha,
Sekce pro školy a neziskovky Gabriela Kaločová
Možnosti čerpání MAS v rámci jednotlivých OPERAČNÍCH PROGRAMŮ MAS STŘEDNÍ POVLTAVÍ z. s.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Vladimír Mikulík. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace. Vzdělávací materiál.
ZÁKLADNÍ HLEDISKA A CÍLE PŘI ZPRACOVÁNÍ NÁVRHU STÁTNÍ ENERGETICKÉ KONCEPCE HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
MAS jako nástroj spolupráce obcí pro efektivní chod úřadů
Inovace jako nedílná součást programů financovaných z ESIF
Dokument KAP MSK - obsah
Národní program podpory cestovního ruchu
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet
Přednášející: Ing. Ivana Jágriková
Centrum společných služeb
Členská schůze MAS Nepomuk,
KONCEPT NEFORMÁLNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Science centrum Lázně Chomutov???
Programový rámec: Integrovaný regionální operační program
Aktuální stav realizace Programu rozvoje venkova ČR
Pracovní skupina č. 2: Strategický skelet
Celostátní síť pro venkov Severozápad
Cykloturistika v JMK, web Brno
Inovace a regionální rozvoj
Marketing destinací Vybrané aplikace marketingu cestovního ruchu:
Společenská odpovědnost ve školství
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích
Cíle Pardubického kraje v oblasti cestovního ruchu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Akční plán Strategie MAS, Programové rámce, Fische
P2 MARKETINGOVÉ PROSTŘEDÍ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Směrnice OECD pro nadnárodní podniky – význam a role
Univerzitní město Olomouc
CZECH SALES ACADEMY Hradec Králové – VOŠ a SOŠ s.r.o.
Kvalita služeb ve venkovské turistice a agroturistice
CESTOVNÍ RUCH JAKO SYSTÉM
Agroturistika a podnikání na venkově
Koncepce rozvoje cyklistické dopravy v Olomouckém kraji
PROGRAM ROZVOJE VENKOVA
Úvod do regionu Ing. Vlastimil Veselý.
Podpora regionálních potravin v rámci výzev MAS Sdružení Růže
Regionální konference Venkov 2018
„Budujeme region se společnou budoucností“
KINO ASTRA Vypracovali: Petr KALOuda Veronika OčAdlíková
Připravenost na nové plánovací období
IX. Konference Finance pro města a obce
Transkript prezentace:

2. setkání pracovních skupin „Podnikání a cestovní ruch“

Souhrnná SWOT analýza Silné, slabé stránky Silné stránky B. Slabé stránky B. Tradice rostlinné výroby (chmelařství, vinařství, ovocnářství, zelinářství) 23Vysoká míra nezaměstnanosti18 Příznivé půdní a klimatické podmínky pro zemědělství 20 Nevyužitý potenciál řeky Labe16 Přírodní a krajinný potenciál oblasti (Říp, Labe, CHKO Kokořínsko) 18 Zchátralost a nevyužitelnost některých památek 17 Existence Labské cyklotrasy č Nízká míra podnikatelských aktivit v regionu15 Kulturní a historický význam oblasti (Praotec Čech, historické centrum Roudnice nad Labem) 11 Nedostatečná síť cyklo a turistických stezek13 Tradice průmyslové výroby 5 Vysoký počet vyjíždějících mimo kraj12 Dostatek velkých akcí navštěvovaných lidmi z ostatních regionů 2 Nižší podíl subjektů působících v oblasti služeb7 Existence významných zdrojů nerostných surovin 0 Nevyužitý potenciál agroturistiky7 Nedostatečná propagace regionu5 Minimální členitost krajiny1

Souhrnná SWOT analýza Příležitosti a hrozby Příležitosti B. Hrozby B. Podpora místní produkce 18 úbytek ekonomických subjektů v důsledku nepříznivých podmínek pro podnikání 27 Využití potenciálu agroturistiky 7 Využívání kvalitních půd k nezemědělským účelům10 Využití brownfields 6 Snižující se rentabilita tradiční zemědělské výroby12 Obnova kulturních památek 18 úbytek pracovních míst v důsledku hospodářského útlumu 21 Vytvoření sítě turistických a cyklostezek 17 snižování ekonomické síly obyvatel18 Větší podpora podnikatelů ze strany obcí 13 Změny a složitá legislativa (narůstající byrokracie)11 Podpora sociálního podnikání a sociálního zemědělství 12 chátrání a úbytek architektonických a urbanistických hodnot 11 Využití potenciálu řeky Labe 12 negativní vlivy průmyslu, intenzivního zemědělství a průjezdné dopravy na atraktivitu prostoru pro rozvoj rekreace a cestovního ruchu 8 Vzájemná spolupráce podnikatelů 9 Zvyšování daní6 Jednotná propagace regionu 8

Podřipsko v roce 2020 Region aktivních a vzdělaných obyvatel, kteří mají k dispozici široké spektrum sportovních a volnočasových zařízení, sociálních služeb a kvalitní a dostupné školství orientované na trh práce. Turisticky atraktivní region s funkční ekonomikou zaměřenou na využívání místních zdrojů, přírodního a kulturního dědictví. Region s kvalitním životním prostředím, moderní a bezpečnou infrastrukturou umožňující způsoby dopravy šetrné k přírodě VIZE STRATEGIE

Oblast Podnikání a cestovního ruchu Vytvářet nové pracovní příležitosti zejména s využitím místních zdrojů, rozvíjet potenciál Podřipska v zemědělství a v oblasti cestovního ruchu a zvýšit povědomí o Podřipsku jakožto cíli pro cestovní ruch v rámci Českého středohoří a Kokořínska Strategický cíl

Dílčí cíl „Zemědělci“ Zvýšit konkurenceschopnost zemědělského sektoru s důrazem na zvyšování zájmu o místní produkty a zvyšování využití vedlejších produktů a surovin zemědělské produkce Opatření: Podpora modernizace zemědělských a potravinářských podniků investicemi do staveb a technologií Podpora odbytu kvalitních místních zemědělských produktů s důrazem na rozvoj společenského a komunitního života na Podřipsku Podpora diverzifikace činností zemědělských podniků zejména do agroturistiky a výroby tvarovaných biopaliv

Dílčí cíl prioritní „Ostatní podniky“ Zvýšit konkurenceschopnost ostatních malých a středních podnikatelů s důrazem na podporu marketingu místních podnikatelů a na zvyšování energetické účinnosti podnikání Opatření: Podpora zakládání a rozvoje lesnických a dřevozpracujících podniků Podpora ostatních malých a středních podnikatelů s důrazem na marketing a zvyšování energetické účinnosti podnikání

Dílčí cíl „Podnikatelé v cestovní ruchu“ Zvýšení atraktivnosti Podřipska budováním a modernizací podnikatelské infrastruktury a služeb cestovního ruchu Opatření: Vybudování a zkvalitnění infrastruktury pro rozvoj vybraných forem cestovního ruchu (cykloturistika, vodní turistika, jezdecká turistika a ekoturistika) na území Podřipska (tábořiště, kempy a jiné ubytovací kapacity, sportoviště, wellness, půjčovny a servisy kol, jízdárny, přístaviště) Výstavba, rekonstrukce a obnova objektů pro potřeby poznávací či zážitkové turistiky s důrazem na prezentaci historie, tradic či tradičních řemesel na Podřipsku (skanzeny, archeoparky, starověké krčmy) Rekonstrukce a revitalizace kulturních památek alespoň regionálního významu se záměrem využití pro cestovní ruch včetně návazné infrastruktury (např. muzea, informační centra, ubytování)

Dílčí cíl „Veřejná infrastruktura v cestovní ruchu“ Zvýšení aktraktivnosti Podřipska budováním a modernizací veřejné infrastruktury a služeb cestovního ruchu Opatření: Vybudování a zkvalitnění infrastruktury pro rozvoj vybraných forem cestovního ruchu (cykloturistika, vodní turistika, jezdecká turistika a ekoturistika) na území Podřipska (naučné stezky, hipostezky, cyklostezky, singltreky, přístaviště) Výstavba, rekonstrukce a obnova objektů pro potřeby poznávací či zážitkové turistiky s důrazem na prezentaci historie, tradic či tradičních řemesel na Podřipsku Rekonstrukce a revitalizace kulturních památek alespoň regionálního významu se záměrem využití pro cestovní ruch včetně návazné infrastruktury (např. muzea, informační centra, ubytování)

Dílčí cíl „Marketing regionu“ Zlepšení marketingu regionu zvýšením informovanosti turistů a návštěvníků Opatření: Zřízení, rozšíření a modernizace jednotného informačního systému v turistické destinaci Podřipsko ve vazbě na České středohoří a Kokořínsko Tvorba a distribuce propagačních a informačních materiálů a dalších marketingových nástrojů turistické destinace Podřipsko