Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: boj, právo, vláda Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012 Anotace: podpora.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODNIKÁNÍ VY_32_INOVACE_POD_20. Obsah Základní pojmy Právní úprava Podnikání podle živnostenského zákona Obchodní společnosti Družstva Státní podnik Neziskové.
Advertisements

Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Název školy: Střední odborná škola stavební Karlovy Vary, Sabinovo náměstí 16, Karlovy Vary Autor: ING. JANA KOVAŘÍKOVÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_CENTRALNI.
Téma: ŘECKO 7, Makedonie Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Alexandr Veliký Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012 Anotace:
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_26_11_Z9_Skála AUTOR : Mgr. Aleš Skála TÉMA : Zemědělská výroba Základní škola Libina, příspěvková.
Téma: STAROVEKÉ ŘECKO 1 Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Helada a Helénové Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 3/2012 Anotace:
 III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  VY_32_INOVACE_96  Číslo projektu: CZ.1.07./1.4.00/  Jméno autora: Mgr. Gita Vespalcová.
Název školy ZŠ Zlonice, okres Kladno Adresa školy Komenského 305, Zlonice Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ , Moderní škola Číslo materiálu v sadě VY_32_INOVACE_š03_s01_07.
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: kultura, školství, náboženství Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 6/2012.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: správa, armáda, gladiátoři, triumvirát Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum:
 Název školy: ZŠ Pr ů honice, Školní 191, p ř ísp ě vková organizace  Název a č íslo materiálu: VY_32_INOVACE_D6_44  Autor: Zde ň ka Matoušová  Období:
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Autor: Simona Lehrausová Datum/období: Podzim 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Barbora Šímová Název materiálu: VY_12_INOVACE_D.6.Si.32_Minojska_mykenska_kultura.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice, Msgre B. Staška 232, příspěvková organizace Autor: Ing. Jaromír Šmíd Název : VY_32_INOVACE_01_Počátky.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_18_10_ Lidská práva Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Vztahy a pravidla soužití - škola. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport,
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Afrika – Přírodní krajiny Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo.
31 př. n. l. – 476 n. l. Principát Octavius Augustus – titul princeps = první muž v říši způsob vlády – principát zvolen lidovým shromážděním nebo jmenován.
Téma: STAROVEKÉ ŘECKO 3 Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Archaické období Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 3/2012 Anotace:
Držitel certifikátu kvality ISO 9001 a ISO 14001
Obchod, trh Základy hospodaření.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Zákon o obcích 128/2000 Sb. + znění pozdějších předpisů
ANTIKA 4 DĚJINY ŘÍMA.
Výsledky, důsledky, možnosti vývoje
Pojem přeměna obchodní společnosti
Zpracovala: Mgr. Martina Kadlčková Březen 2012
NÁZEV ŠKOLY: 2. základní škola, Rakovník, Husovo náměstí 3
Germáni – Evropa v době římské DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Prezentace
VY_32_INOVACE_Lul_III_10 Punské války
ŘÍM III. PUNSKÉ VÁLKY.
počátek našeho letopočtu
Antické Řecko – doba železná
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: Bc
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Mgr. Aleš Čech Zeměpis 7. ročník
Římské výboje v západním Středomoří
Raná řecká tyranida, Sparta
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Římská republika uč. str.105.
2. ČNB a její role v platebním styku.
Dějepis - 6. ročník 1.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Název školy: ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:
První židovská válka a její důsledky
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Punské války Vypracoval: Tomáš Tachecí (I. B) Čerpáno z: Wikipedia.cz;
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Gertruda Miličková NÁZEV: Starověký Řím – Ovládnutí Středomoří.
Rusko v 17. století Označení materiálu:
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Římská republika.
Římská republika uč. str.105.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
MĚSTSKÉ STÁTY.
u Trasimenského jezera
Uděluje léno, poskytuje ochranu Přísahá věrnost, vojensky podporuje
Starověké Řecko VZNIK MĚSTSKÝCH STÁTŮ (8. – 6. stol. př. n. l.)
EVROPA 11. STOLETÍ.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Římská republika uč. str.105.
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_07_DĚJEPIS
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Třicetiletá válka
Transkript prezentace:

Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: boj, právo, vláda Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012 Anotace: podpora k výkladu, zápis označen žlutě – po klepnutí

Boj o Apeninský poloostrov Ukázka učebnice str. 118 Galové X Řím Římané odolávají náporu Galů (= Keltů) Umírající Gal Mince s hlavou zajatého Gala

Římané si podmaňují celý Apeninský poloostrov nabízejí poraženým smlouvy: → ochotni ke smíru  jsou považováni za spojence  mohou si na svém území vládnout sami  nemají právo na vlastní vojenské akce  nesmí samostatně vyjednávat se zahraničím ROVNÁ ÚMLUVA → pokračují v boji  je odebrána 1/3 až 1/2 pozemků  na zabrané půdě vznikají vojenské kolonie

aby Římané upevnili své postavení, zbudovali na východním pobřeží Kalábrie pevnost vystavěli k ní vojenskou silnici a podél ní založili vojenské kolonie

Římské právo Řím ovládají patriciové → příslušníci urozených rodin po vyhnání etruských králů se vláda v Římě stává společnou věcí lidu latinsky res publica – česky věc veřejná plebejové → nepatří mezi urozené (rolníci a řemeslníci) → volí tribuny lidu → poskytují ochranu plebejům proti zásahům patricijům a úředníkům uplatňují právo veta

Římané se neliší původem, ale majetkem a úřadem, který zastávají právo na majetek mají i ženy úředníky se mohou stát pouze muži

do římské společnosti nepatří cizinci, otroci a propuštěnci otrok = mluvící, bučící nebo němý nástroj úředníci jsou voleni lidovým sněmem na dobu jednoho roku jedna osoba nesmí vykonávat více úřadů nejvyšší úředníci jsou dva konzulové v době nebezpečí se volí na šest měsíců diktátor

Kartágo zakládají osady ve Středomoří obchodují s: otroky, obilím, olivovým olejem, slonovinou, tkaninami, stříbrem a cínem roste vliv Kartága → nelíbí se to Řekům a hlavně Římanům

boj Kartágo X Řím → PUNSKÉ VÁLKY 1.punská válka (264 – 241 př.n.l.) 2.punská válka ( př.n.l.) 3.punská válka ( př.n.l.) - mapa v učebnici str. 122 Hannibal kartaginský vojevůdce a politik vyvolal 2. punskou válku

Řím porazil Kartágo a ovládl celé Středomoří obsazené území považuje za svůj majetek zdroj levných surovin, pracovních sil, kvalitní zemědělské půdy a dalšího bohatství mapa v učebnici str. 123

Zdroje: CaptiveGaul48BCE.JPG d=Brundisium_mhusoy LINHART, Jiří. Dějepis 6 pro základní školy a víceletá gymnázia: učebnice. 1. vyd. Plzeň: Fraus, 2007, 152 s. ISBN