Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/02.0010.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Zlepšování podmínek pro výuku technických obor ů a ř emesel Švehlovy st ř ední školy polytechnické Prost ě jov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
Advertisements

Z LEPŠOVÁNÍ PODMÍNEK PRO VÝUKU TECHNICKÝCH OBORŮ A ŘEMESEL Š VEHLOVY STŘEDNÍ ŠKOLY POLYTECHNICKÉ P ROSTĚJOV REGISTRAČNÍ ČÍSLO CZ.1.07/1.1.26/
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338 Hradec Králové Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Číslo DUM: VY_32_INOVACE_11_C_08.
Směsi Chemie 8. ročník. SMĚSI Jsou to látky, ze kterých můžeme oddělit fyzikálními metodami jednodušší látky- složky směsi. Třídění směsí a) RŮZNORODÉ.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo CZ.1.07/1.1.26/
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Irena Čiháková Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje Národní.
DÝCHACÍ SOUSTAVA. FUNKCE DÝCHACÍ SOUSTAVY  nasycování krve kyslíkem  odstraňování oxidu uhličitého  termoregulace  hospodaření s vodou.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Tento projekt je spolufinancován z Tento projekt je spolufinancován z EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU EVROPSKÉHO SOCIÁLNÍHO FONDU OP vzdělávání pro konkurenceschopnost.
2.3 ROZKLAD VÝRAZŮ NA SOUČIN Mgr. Petra Toboříková.
Statistika Statistické funkce v tabulkových kalkulátorech MSO Excel a OO.o Calc.
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Stavební výkresy CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_OK_TP_01
Měření délky pevného tělesa
K o u l e Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu Části koule
Grafické znázornění síly
Poměr.
ŠKOLA: Městská střední odborná škola, Klobouky u Brna,
Rozklad světla optickým hranolem.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_04-14
Stavba buňky.
VY_32_INOVACE_Pel_I_05 Výrazy – vzorce 2
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Lineární rovnice a nerovnice I.
Důlní požáry a chemismus výbušniny
Atomy a molekuly (suplovaná hodina)
Krácení a rozšiřování poměru
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
„Svět se skládá z atomů“
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo CZ.1.07/1.1.26/
Tělní tekutiny krev.
Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_07-13
DRUHY ZÁVITŮ VY_32_INOVACE_30_613
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborné učiliště a Základní škola AUTOR: mgr
Grafika Prostředí picture
Úvod do fyziky opakování
Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Počítání krevních buňek
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
SÁRA ŠPAČKOVÁ MARKÉTA KOČÍBOVÁ MARCELA CHROMČÁKOVÁ LUKÁŠ BARTOŠ B3E1
Digitální učební materiál
1. DÝCHACÍ SOUSTAVA Funkce dýchací soustavy
7. Druhy čar, měřítka zobrazení, písmo Technická dokumentace
AUTOR: Mgr. Gabriela Budínská NÁZEV: VY_32_INOVACE_7B_05
Rovnice základní pojmy.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Základy měření délek, hmotnosti, určování objemu a vlhkosti
Teorie chyb a vyrovnávací počet 1
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Co nás obklopuje?.
Mgr. Jana Schmidtmayerová
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Hra (AZ kvíz) ke zopakování či procvičení učiva:
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Konstrukce trojúhelníku
Transkript prezentace:

Zlepšování podmínek pro výuku technických oborů a řemesel Švehlovy střední školy polytechnické Prostějov registrační číslo : CZ.1.07/1.1.26/

Přímá metoda stanovení počtu buněk Autor: Ludmila Trunečková

Přímá metoda stanovení počtu buněk Přesné stanovení poctu buněk ve vzorku je v biologických a medicínských oborech pro radu postupu nezbytné. Své nezastupitelné místo nachází například v hematologii při stanovování počtu červených, bílých krvinek a krevních destiček. Stanovuje se počet buněk v jednotce objemu. Buňky se počítají pomocí speciálních počítacích komůrek: 1) Bürkerova 2) Thomova

Bürkerova komůrka Je to masivní podložní sklíčko, které je rozdělené dvěma rýhami na tři části. Ve střední části, která je o 1/10 mm nižší, než obě postranní části, jsou vyryté dvě mřížky. Přikrývá se pomocí krycího sklíčka, které se upevňuje pomocí dvou pružin. Mřížka je rozdělena na 9 velkých čtverců, 25 menších čtverečků, které jsou, jsou dále děleny na 16 čtverečků. Po obou stranách jsou kanálky, kam odtéká přebytečná kapalina.

Bürkerova komůrka

Pravidlo při počítání buněk Do celkového poctu částic se započítávají pouze ty, které leží nebo se dotýkají 2 zvolených stran, v tomto případe horní a levá (označeny černě). Částice dotýkající se pravé a spodní strany nezapočítáváme (označeny šedě).

Velikost útvaru v počítací síti Bürkerovy komůrky

Postup 1) Připravíme si suspenzi buněk vhodnou pro počítání v Bürkerově komůrce. 2) Suspenze, ve které máme stanovovat počet buněk, důkladně zhomogenizujeme pomocí vortexu, aby se netvořili shluky buněk. 3) Pipetou přeneseme kapku suspenze do prostoru na podložním sklíčku tak, aby se zaplnil celý prostor s počítací mřížkou. 4) Počítáme buňky v jednotlivých políčkách (čtvercích) stále stejným postupem - vždy zahrnujeme do obsahu jednoho políčka buňky ležící na 2 sbíhajících se stranách (např. na levé a dolní straně). 5) Z počtu buněk v 10 čtvercích vypočítáme aritmetický průměr a výsledek přepočítáme na skutečnou koncentraci buněk v původní suspenzi.

Hodnocení

Použití Přesné stanovení poctu buněk ve vzorku je v biologických a medicínských oborech pro řadu postupů nezbytné. Své nezastupitelné místo nachází například v hematologii při stanovování zastoupení jednotlivých krevních elementu ve vzorku krve. V potravinářství při počítání kvasinek v pekárenství. Při sledování mikrobiologické čistoty vody, vzduchu. Při sledování mikrobiologické čistoty provozního zařízení, čistoty obalů.

Zdroje Veselá, M., Drdák, M.: Praktikum z obecné mikrobiologie, 1999, VUT Brno

Děkuji za pozornost !