Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_051.ICT.13 Digitální fotoaparát.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Fotoaparáty 3. ročník Zbožíznalství Fotoaparát - zařízení sloužící k pořizování a a zaznamenání fotografií - v principu 1. světlotěsně uzavřená komora.
Advertisements

Tvorba panorámat Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Ditta Kukaňová.
Zoner Photo Studio, Histogram (7). Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro.
ZÁKLADY POČÍTAČOVÉ GRAFIKY Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_LENKA_KLOUCKOVA_GRAFIKA_ZAKLADY_GRAFIKY_RASTR_03 Název školyStřední škola.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
VIDEO KAMERY. ondřej česák matěj brothánek OBSAH STRUČNÁ HISTORIE ANALOGOVÉ KAMERY DIGITÁLNÍ KAMERY STRUČNÁ BUDOUCNOST.
Počítačová grafika Úvod do základů počítačové grafiky.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Digitální fotografování Číslo DUM: III/2/VT/2/3/43 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast:
Výpočetní technika VY_32_INOVACE_03_16_monitor. Monitor Základní výstupní elektronické zařízení sloužící k zobrazování textových a grafických informací.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Digitální technologie 9 Autor: Bc. Pavel Šiktanc Movie Maker uložení a sdílení filmů Co se všechno naučíme???
Zoner Photo Studio – Editor I. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická škola pro tělesně.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Mgr. Jiří Benda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_12_INOVACE_II.ICT4 Vytvořeno:2.
Inf Tabulkový procesor - funkce. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
DIGITÁLNÍ FOTOGRAFIE I vol. 1 Libor Krsek. AGENDA kontakty jak bude kurz probíhat co se naučíte požadavky ke zkoušce známkování jak se chovat co je fotka.
Název školyZákladní škola praktická Rožnov pod Radhoštěm Číslo projektuCZ / / Číslo materiáluVY_32_INOVACE_225 AutorMgr. Romana Rybiařová.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_031.ICT.34 Tvorba webových stránek – úvod do CSS.
ZŠ Brno, Řehořova 3 S počítačem snadno a rychle Informatika 9. ročník III
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/ NASTAVENÍ DIGITÁLNÍHO FOTOAPARÁTU 1. část DIGITÁLNÍHOtavenfotoaparátu.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skener Číslo DUM: III/2/VT/2/1/17 Vzdělávací předmět: Výpočetní technika Tematická oblast: Hardware počítače.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Skenování fotografie Číslo DUM: III/2/VT/2/3/57 Vzdělávací předmět: Pracovní výchova, Informatika Tematická.
Název:VY_32_INOVACE_ICT_6A_8B Škola:Základní škola Nové Město nad Metují, Školní 1000, okres Náchod Autor:Mgr. Milena Vacková Ročník:6. Tematický okruh,
Inf Vizualizace dat a tvorba grafů. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_037.ICT.34 Tvorba webových stránek – databáze import.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_036.ICT.34 Tvorba webových stránek – databáze úvod.
Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_118.MAT.02 Mocninné funkce.
Počítač zepředu a zezadu
Grafická úprava prezentace
Základní pojmy pro práci s OS Windows
Optický kabel (fiber optic cable)
Technické vybavení počítače - Počítač PC
Číselné množiny - přehled
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Matouš Bořkovec, ZŠ Suchdol
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Grafické programy - opakování
Inf Počítač a lidé s handicapem
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Animační efekty v prezentaci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Teoretické pojmy z výpočetní techniky
Tvorba webových stránek – formuláře
EU peníze školám Základní škola , Znojmo, Mládeže
Inf Ovládání operačního systému
Inf Tabulkový procesor - formátování
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Kritéria dělitelnosti
Tvorba webových stránek - hyperlink
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Vlastnosti snímku
Zoner Callisto – další ovládací prvky
Správa fotografií v Adobe Lightroom II.
Vnitřní paměti počítače
Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení. Rastrová grafika Základní termíny - rozlišení.
Informatika – Grafika.
Inf Rastová a vektorová grafika
Zásady tvorby prezentace
Grafické formáty Mgr. Petra Toboříková.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Pro žáky naší školy více – Na míru píšeme učebnice VY_32_INOVACE_VJ21 Excel - čas Předmět  Výpočetní.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak. Word Okraje WordArt Pozadí Vodoznak.
název projektu: Šablony Špičák číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
VY_32_INOVACE_09_ICT_529_Jnc
Základy úprav fotografií
Tvorba webových stránek - úvod
07_10_Digitální fotoaparát Ing. Jakub Ulmann
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Základy úprav fotografií
Přesný analogový generátor několika tisíc různých barevných světel
Transkript prezentace:

Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Jihlava Šablona 32 VY_32_INOVACE_051.ICT.13 Digitální fotoaparát

Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: VY_32_INOVACE Číslo DUMU: 051.ICT.13 Předmět: Informační technologie Název materiálu: Digitální fotoaparát Autor: PaedDr. Ivana Střechová Formát: Prezentace Microsoft PowerPoint Velikost: 1463 kB Stupeň a typ vzdělávání: SŠ – odborné vzdělávání Licence k obrazovému materiálu: CC-BY-NC-SA Datum vytvoření: Klíčová slova: Digitální fotoaparát, RGB, snímací čip, expozice, ISO, WB Anotace: Prezentace seznamuje se základními principy vzniku digitálního obrazu a s nastavitelnými parametry digitálního fotoaparátu.

Vznik rastrového obrazu

Original Author: Mike Horvath New version by jacobolus. Original uploader was SharkD This is a file from the Wikimedia Commons Wikimedia Commons

Red_Green_Blue Hodnota každého kanálu uložena v 1B binárně hexadecimálně 00-FF desítkově bitová barevná hloubka =True color existují i 16 bitové barevné kanály

Autor: RGB_farbwuerfel.jpg: Horst Frank RGB_color_solid_cube.png: SharkD derivative work: SharkD Talk (RGB_farbwuerfel.jpg RGB_color_solid_cube.png) [CC-BY-SA-3.0 ( via Wikimedia Commons“

LCD panel Spoušť Hledáček Autor: Peter Welleman (Vlastní dílo) CC-BY-2.5

Autor: Peter Welleman (Vlastní dílo) CC-BY-2.5 Paměťová karta Snímací čip a procesor Clona a závěrka Objektiv Zdroj energie

není barevné má pouze úroveň jasu prochází barevným filtrem Original Author: Mike Horvath New version by jacobolus. Original uploader was SharkD This is a file from the Wikimedia Commons Commons

každá buňka snímá jen jas barvy R, G, B hodnota je číselná výsledná barva se vypočítá ze sousedních pixelů Obrázek: Bayerův _filtr.png Autor:Serych, dostupné z

skládá se ze světlocitlivých buněk rozlišení Mpx max. množství pixelů šířka x výška příklad : 4000 x 3000 =12Mpx nastavitelné menší rozlišení často je postačující čím větší je rozlišení v px, tím je větší fotografie v kB – MB například 4000 x MB 2592 x 1944px1MB 1600 x kB

konstrukční typ CMOS, CCD fyzická velikost čipu často se neuvádí v prospektech čím větší, tím lepší citlivost snímacího čipu ISO nastavitelné ( například i více) vysoké ISO způsobuje digitální šum základní hodnota 100 WB – vyvážení bílé (white balance) nastavuje se podle typu osvětlení (žárovka, denní světlo,..) automatické nastavení AWB

ISO 100 ISO 400 ISO 1600

ŽárovkaZataženo Zářivka Denní světlo Fotografie byla pořízena v kanceláři se zářivkovým osvětlením

objektiv – optická soustava čoček a zrcadel vytváří zmenšený obraz určuje šířku záběru základní objektiv širokoúhlý teleobjektiv makro – fotografování detailů optický zoom = možnost měnit šířku záběru (přiblížit objekt) digitální zoom = elektronicky „přiblížit objekt“, doporučeno vypnout, nižší kvalita obrazu fotografie školního fotoaparátu

ClonaZávěrka je otvor, kterým prochází světlo tmavé prostředí – malé zaclonění f2,8 slunné počasí – velké zaclonění f 16, f8 čím větší clona, tím větší hloubka ostrosti za slunného počasí jsou ostré snímky určuje čas, jak dlouho dopadá světlo na snímací čip krátké časy na pohyb, sport, děti, zvířátka dlouhé časy na statické objekty (příroda, architektura) při dlouhých časech je pohyb rozmazaný 1/60 s,1/125 s, 1/250 s, 1/1000 s

kombinace clony a času fotoaparát vyhodnotí scénu elektronicky nastavení expozice automatické režimy (krajina, pohyb, noční scéna) manuální režim M, Av, Tv, P

všechny parametry nastaveny automaticky všechny parametry volí uživatel fotografie školního fotoaparátu

snímek přesvětlený snímek tmavý přepaly – bílá místa bez kresby ( RGB ) podpaly – černá místa, méně často některé scény jsou obtížně zachytitelné silně osvětlené obličeje kontrasty světla a stínu tmavé jeskyně fotografie na sněhu přisvětlení bleskem

paměťová karta – různé druhy (SD, SDHC) kapacita karty – až 64GB rychlost ukládání snímků paměťová karta školního fotoaparátu

výdrž baterií blesk – vestavěný nebo externí hledáček nebo jen LCD přenos dat USB kabel čtečka paměťových karet Bluetooth

kompaktní tělo fotoaparátu a objektiv jsou jeden celek průhledový hledáček nebo bez hledáčku falešné zrcadlovky elektronický hledáček DSLR – zrcadlovky, kvalitnější, dražší vyměnitelné objektiv optický hledáček

téměř automatické fotografování kompozice obrazu na LCD minimální náklady na fotografování možnost experimentování u každého snímku závislost na zdroji energie morální zastarávání přístroje fyzické zastarávání slepnutí světlocitlivého prvku nutná minimální znalost výpočetní techniky

Jaký jsem fotograf? fotím občas, příležitostné události fotím rád, fotografování je koníčkem Jaké jsou mé finanční možnosti? levnější kompakty x dražší modely DSLR morální i fyzické zastarávání přístrojů Kolik času chci věnovat fotografování? automatická nastavení x studovat problematiku, PC

Licence k obrazovému materiálu: Original Author: Mike Horvath New version by jacobolus. Original uploader was SharkD This is a file from the Wikimedia Commons Commons Autor: RGB_farbwuerfel.jpg: Horst Frank RGB_color_solid_cube.png: SharkD derivative work: SharkD Talk (RGB_farbwuerfel.jpg RGB_color_solid_cube.png) [CC-BY-SA-3.0 ( via Wikimedia Commons“ Autor: Peter Welleman (Vlastní dílo) CC-BY-2.5 Original Author: Mike Horvath New version by jacobolus. Original uploader was SharkD This is a file from the Wikimedia Commons Commons Obrázek: Bayerův _filtr.png Autor:Serych, dostupné z Pokud není uvedeno jinak, jsou všechny obrázky vytvořeny nebo vyfotografovány autorkou prezentace a zpracovány v programu Zoner Photostudio. ROUBAL, Pavel. Informatika a výpočetní technika pro střední školy: praktická učebnice. Vyd. 1. Brno, 2005, 92 s. ISBN KRISTIÁN, Pavel. Zoner PhotoStudio 11: archivace, správa, publikování a základy úprav digitálních fotografií. Vyd. 1. Brno: Zoner Press, 2008, 324 s. Encyklopedie - grafika a digitální fotografie. ISBN