Děti se učí tím, v čem žijí Žije-li dítě v ovzduší kritizování, učí se odsuzovat. Žije-li dítě v ovzduší nepřátelství, učí se útočit. Žije-li dítě v ovzduší.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Mateřská škola Sluníčko Hradec Králové,Třebeš
Advertisements

Dítě v dnešním světě - obrat k dítěti v pedagogice
Program BeatBullying: Bojuj proti šikaně!. Projekt BeatBullying je spolufinancován Evropskou komisí a programem Daphne. Veškerý obsah tohoto materiálu.
Elementární prosociálnost Etika viva. Význam prosociálnosti Zvyšuje vnímání lidských práv Rozvinutí iniciativy a kreativity Dodává životu smysl Zjednodušuje.
Role asistenta v Montessori pedagogice
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Program PĚT P. Pět P je… Sociálně preventivní volnočasový program Sociálně preventivní volnočasový program Zaměřuje se na: Zaměřuje se na: Přátelství.
AKTIVNÍ STÁRNUTÍ A MEZIGENERAČNÍ SOLIDARITA, ČILI JAK VŠTE VEDE STUDENTY K RESPEKTU A CHÁPÁNÍ STARŠÍCH OBČANŮ Mgr. Lenka Hrušková, Ph.D. VŠTE v Českých.
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
2. neděle adventní/část 2: Modlitba proroků a obrácení srdce.
Jednej tak, abys byl šťastný. Ne aby ses šťastným jen zdál.
Dítě v dnešním světě - obrat k dítěti v pedagogice
kurz pro lektory kurz pro lektory 19. a 19. a Mgr. Pavel Motyčka
Anotace: Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Základní škola a Odborná škola Zbůch, V Sídlišti 349, Mgr. Milena Peteříková Konference projektu 11. listopadu 2009 Studijní a vědecká knihovna,
Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Zdravá škola.
Komunikace ve styku s veřejností , v řízení a vedení lidí
Politická socializace
ŠABLONA: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková
ZA, 2. ročník, Planimetrie, Vzájemná poloha přímek, Mgr. Kamil Šrubař
AUTOR: Mgr. Lenka Bečvaříková ANOTACE: Tento modul slouží jako výukový materiál pro žáky 2. ročníku oboru Předškolní a mimoškolní pedagogika KLÍČOVÁ SLOVA:
Název projektu: Zvýšení kvality profesní přípravy žáků SOU Dačice
Adolescence (16 – 18 až 20 – 22 let).
I ve škole s pravidly Petr Machala.
Učitel. jeden ze základních činitelů výchovně vzdělávacího procesu, profesionálně kvalifikovaný pedagogický pracovník, který je spoluzodpovědný za: přípravu,
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Jak vést děti ke Kristu?  Přijmout takové jaké jsou  (LÁSKA)  Hrát si s nimi  (PŘÁTELSTVÍ)  Vést ke službě  (DŮVĚRA a ZODPOVĚDNOST)
Charakter Pavel Šuranský.
Moderní rodina. Institut rodiny se mění V ČR transformace – oddálení od tradičního modelu.
Učitel by měl mít vlastnosti:  Pracovní – svědomitost, důslednost, vztah a láska k dětem  Intelektuální – tvořivé myšlení, logičnost, konkrétnost 
Přístup k OM v pojetí posunu paradigmatu v managementu k principiálnímu vedení Osnova Připomenutí „co znamená posun paradigmatu v managementu k principiálnímu.
Práva a povinnosti rodičů a dětí
Střední zdravotnická škola Mostecká Tábor DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
PSYCHOLOGIE VÝCHOVY A VZDĚLÁVÁNÍ
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Skupinová dynamika.
Seminář pro učitele MŠ_13. ledna 2014 (CCVJ a KHS Pk) Obsah Proč začít Jak hovořit s rodiči o kouření a proč? Jsou děti v bezpečí ? Nikotin jako droga.
Tréning do předmětu SPR149 Využití filmu v sociální práci
NEVZDĚLANOST V OTÁZKÁCH VZDĚLÁVÁNÍ JE VELKÁ Jana Nováčková, Jana Nováčková, spoluautorka konceptu Respektovat a být respektován Respektovat a být respektován.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Osobnostní rozvoj Znalost a aplikace principů M.M. Pravidla Komunikace a zdvořilostní formy chování Mravní hodnoty Já rodina okolí Zralá osobnost dítěte.
Rodina a její funkce Škola: Základní škola Trávníky Otrokovice, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výukového materiálu:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
Osobnost žáka jako jeden ze subjektů výchovně-vzdělávacího procesu Autor: Miroslav Vild.
Dětství, puberta, dospělost Prezentaci vytvořil Jiří Nezbeda.
Stanovisko SKAV k problémům kázně ve školách.
Počet odevzdaných dotazníků: 40.  Kvalitní pedagogický sbor – 2x  Netřeba cokoli měnit  Skvělá úroveň výuky  Pohodové prostředí školy,
Ústavněprávní pohled na vzdělání
Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
většinový systém efekt více hlasů efekt negativního hlasu.
Podnikavost P-KAP Ing. Lukáš Hula.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
ZŠ Malá Losenice dne Mgr. Marie Linhartová
Pedagogická Psychologie
Vztahy a pravidla soužití - rodina
Podpora bezpečného klimatu prostřednictvím etické výchovy Hana Kachtíková 3.října 2017
Budování bezpečného klimatu školy ve smyslu procesního standardu Procesní doporučení pro řízení škol a školských zařízení v kontextu nového metodického.
MOTIVACE Zora Syslová.
spor o vedoucí roli ve výchově Gražyna Mendecka
Psychologie výchovy a vzdělávání
Psychologie pro učitele
DĚTI NOVÉ DOBY – INDIGOVÉ DĚTI
Etická výchova jako tvůrce klimatu školy
Masarova 11, Brno - Líšeň. Masarova 11, Brno - Líšeň.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
Místo lidských zdrojů ve znalostní ekonomice
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

Děti se učí tím, v čem žijí Žije-li dítě v ovzduší kritizování, učí se odsuzovat. Žije-li dítě v ovzduší nepřátelství, učí se útočit. Žije-li dítě v ovzduší výsměchu, učí se nejistotě. Žije-li dítě v ovzduší zahanbování, učí se pocitům provinilosti. Žije-li dítě v ovzduší tolerance, učí se trpělivosti. Žije-li dítě v ovzduší bezpečí, učí se důvěřovat. Je-li dítě povzbuzováno, učí se sebedůvěře. Je-li dítě přijímáno a uznáváno, učí se mít rádo samo sebe. Žije-li dítě v ovzduší lásky a přátelství, učí se hledat a nacházet lásku kolem sebe. Dorothy Law Nolte

VÝCHOVA l ________________________________ l autoritativní permisivní

VÝCHOVA l ________________________________ l autoritativní permisivní x respektující respektující demokratická demokratická

MOCENSKÝ MODEL VZTAHŮ (autoritativní model výchovy)

MOCENSKÝ MODEL VZTAHŮ (autoritativní model výchovy) MOCENSKÝ MODEL VZTAHŮ (autoritativní model výchovy)

VZDOR POSLUŠNOST

POSLUŠNOST Znamená podřídit se druhé osobě v mocenské pozici

ZODPOVĚDNOST Znamená řídit se morálními hodnotami, pravidly, společenskými normami Znamená řídit se morálními hodnotami, pravidly, společenskými normamiPODMÍNKOU JE RESPEKTUJÍCÍ VZTAH

Kvalita práce učitele je nejsilnějším ze školních faktorů ovlivňujících výsledky dětí.

Budoucí občany demokratického státu a pracovníky svobodných firem nelze vychovávat nedemokratickými přístupy

POSTOJ K DĚTEM MOCENSKÝ RESPEKTUJÍCÍ POSTOJ K DĚTEM MOCENSKÝ RESPEKTUJÍCÍ

Komu-nikace TvořivostSpolu-práce Vnitřnímotivace Samo-statnost Postoj k dětem

Byl jsem ve všem dobrý, no vážně, čestně, ve všem, než jsem začal chodit do školy. Uměl jsem se krásně smát, senzačně se všemi si hrát. No já byl král, to všichni věděli! No fakt, byl jsem dobrý ve všem! A teď jsem dobrý ve všem jen v sobotu a v neděli.

Děkuji za pozornost. Děkuji za pozornost.