PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B. CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
01 Tepelnémotory.
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
LODNÍ DOPRAVA.
Aktualita na kterou jste se nemohli dočkat
PARNÍ STROJ Zpracovali
Parní stroj Info.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
TEPELNÉ MOTORY.
Jak se žilo na konci 18. století obyčejným lidem?
Parní stroj.
Jaké jsou technické prostředky ke snižování vlivu dopravy na životní prostředí - Jaká auta budeme používat? Patrik Macháček ZŠ Vítězná, Litovel 1250.
Vývoj člověka Lidé i jejich život na Zemi se postupně mění, vyvíjejí se. Gorila Gorila je jedním z lidoopů, který žije volně v některých pralesích. U nás.
Spalovací motory vznětové
Tepelné motory.
Kryštof Klika, Lukáš Svoboda
Michal Lukášek Michal Lukášek 8.A Michal Lukášek.
DRUHY DOPRAVY Lodní doprava Železniční doprava Letecká doprava
James Watt * Greenock Handswort.
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE 1. pol. 19. století.
Tepelné motory.
PARNÍ TURBÍNA Barbora Čomová, Milan Večeřa, Veronika Nováková, Vojtěch Rezek, Adam Kostrhun.
Spalovací Turbína.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_39.
Významné osobnosti fyziky a chemie James Watt
Vynález lodě na parní pohon a lodního šroubu
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Tepelné motory Autor: Mgr. Marcela Vonderčíková Fyzika: 8. ročník
Průmyslová revoluce Klasicismus / Historismus
Parní stroj Parní stroj je nejstarší tepelný motor.
● Téma:Průmyslová revoluce v Anglii, Evropě a českých zemích ● Vypracovala: Mgr. Monika Vlková, SPŠ Uh. Brod ● OB21-VVP-HUM-DEJ-MVLK-M
Ondřej Kašík 8.B oo9. Parní stroj - je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou, nejčastěji rotační.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Urbášek Dostupné z Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA Přáslavice.
Spalovací Motory Benzínové
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ PARDUBICE - SPOŘILOV AUTOR: MGR. LENKA POZDĚNOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK_6.VYNÁLEZY A VYNÁLEZCI 18. A 19. STOLETÍ TÉMA:
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Petra Pláničková Název:VY_32_INOVACE_1189_ROZVOJ VĚDY A TECHNIKY Téma: MANUFAKTURA,
P ARNÍ STROJ Daniel Glosík 8.B. Parní stroj je pístový tepelný stroj, přeměňující tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou. Schéma práce stroje.
Klady a zápory parní energie: Zápory: 1)výsledná účinnost 5% – 15% energie Klady: 1 ) vysokou spolehlivostí a schopností práce 2)nevadí přetížení.
Jana Máčková, 8.B. - - Pístový tepelný stroj - - Přeměna tepelné energie na energii mechanickou - - První mechanický stroj – Hérón Alexandrijský (1.století)
Anotace Žáci se prostřednictvím prezentace seznamují s vynálezy v 2.pol. 19.století Autor Mgr. Lenka Cílková Datum vytvoření březen 2012 Ročník V. Vzdělávací.
Michaela Sieglova 8.B. → nejstarší tepelný motor → Přeměňuje část vnitřní energie paliva uvolněné hořením na energii mechanickou → vynálezce James Watt.
Výkon Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
SPALOVACÍ MOTORY (HISTORIE) Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Energie současnosti a její historie Johanka Sadílková.
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Historie Spalovacích motorů
PRŮMYSLOVÁ REVOLUCE V ČECHÁCH
MANUFAKTURY A PRVNÍ STROJE
TEPELNÉ MOTORY.
Fyzici a fyzikální jevy Autor: Mgr. M. Vejražková
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Dějiny ČR Vynálezy mění svět
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Termika VY_32_INOVACE_05-52 Ročník: Vzdělávací oblast:
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Tepelné motory VY_32_INOVACE_29_Tepelné motory
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Test – (parní stroj) 1) Vysvětli, proč je parní stroj označován jako parní. 2) Popiš, jak vzniká v parním stroji pára a k čemu slouží. 3) Dochází v parním.
VĚDECKÝ A TECHNICKÝ POKROK
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V., Mnichovická 62
Mgr. Iveta Niederlová VY_32_INOVACE_03_17_dopravní prostředky 3
Test – (řešení) 1) Vodní pára je v tomto stroji pracovní látka.
Manufaktury Začínají vznikat v polovině 18. století
Sada : Člověk a jeho společnost VY_32_INOVACE_ 05 Dějepis _8.ročník_05
Tepelné motory - proudové a raketové motory
Třída 3.B 6. hodina.
Železniční doprava 19. stol.
Manufaktury a první stroje polovina 18. století
Název školy: Základní škola Chomutov, Písečná 5144 Název materiálu: VY_52_INOVACE_24_19._století_století_páry_vynálezy_ib1 Číslo projektu: CZ1.07/1.4.00/
Průmyslová revoluce v Anglii
Transkript prezentace:

PARNÍ STROJ Jan Lameš 5.B

CO JE TO PARNÍ STROJ Je to mechanický stroj poháněný parou.

CO JE TO PARNÍ STROJ  Parní stroj pracuje tak, že přeměňuje tepelnou energii vodní páry na energii mechanickou.  Tuto energii získáme tak, že uhlím ohřejeme vodu až vznikne pára, která svým tlakem uvede do pohybu píst. Tento píst pak rozpohybuje kolo.  Za otce se považuje angličan James Watt, který žil v 18.století  Watt ve skutečnosti nebyl vynálezcem parního stroje, provedl pouze taková vylepšení, která umožnila jeho průmyslové využití.

K ČEMU PARNÍ STROJ SLOUŽIL 19. století = „století páry“ Parní stroj byl hlavní zdroj energie pro vlaky, lodě, auta, tovární stroje, traktory a další stroje Protože výkon parního stroje závisel na jeho velikosti a dostatečných zásobách uhlí, byl ve 20. století nahrazen spalovacím motorem, elektřinou a dalšími zdroji energie s větší účinností Ale např. letadlové lodě používají dodnes parní katapult při startu letadel

CO SE POUŽÍVALO PŘED VYNALEZENÍM PARNÍHO STROJE  V dopravě koňská síla, v cizině i jiná zvířata, např. sloni v Indii  V lodní dopravě hlavně vítr, nebo veslaři  V továrnách lidská síla  V zemědělství tažný dobytek

PARNÍ LOKOMOTIVA  Lokomotivní parní stroj je specializovaný druh parního stroje.  používal se v lokomotivách přes 200 let  České dráhy je používaly do 70. let minulého století  Dnes se parní lokomotivy používají jako atrakce pro technické fanoušky  Nevýhodou bylo že s sebou museli vozit vagón plný uhlí

PARNÍ STROJ V LODNÍ DOPRAVĚ  Parník byla původně loď poháněná parním strojem, později i parní turbínou.  V současné době je tímto slovem označována i motorová loď pro hromadnou dopravu osob napříklan na Vltavě.  Parní loď byla i TITANIC

PARNÍ STROJ V AUTOMOBILISMU  Parní automobil je silniční dopravní prostředek, poháněný parním strojem.  Nahradil koňskou dopravu  Byl vynalezen v roce 1769

PARNÍ STROJ V TOVÁRNÁCH  Používal se v textilních továrnách, v strojírenských továrnách ( výroba železa, oceli apod.)  Velice pomohl s prací lidem, co tam pracovali, protože je osvobodil od těžké práce  Výroba byla rychlejší, tak že se mohly zlevnit výrobky

ZÁVĚR Parní stroj, který byl v 19.století nejvýznamnějším zdrojem energie Ve 20.století nahrazen účinnějšími stroji. Důvodem byla velká hmotnost a velikost parního stroje, která se nedala zmenšit. V dopravě byl proto nahrazen spalovacím motorem, který pomohl rozvoji automobilismu v průmyslu a v dopravě elektrickými stroji.