Knížka je můj kamarád Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/21.2165.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dokončení textu Čtenářská gramotnost.
Advertisements

IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Polovodiče 1 Mgr. Milan Hampl EU OPVK ICT2-1/F07 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Popis projektu Termín realizace projektu: březen 2010 Cílová skupina: Žáci 4. a 5. tříd Použitý titul: Dahl, Roald: Matylda. Vyd. 1. Praha : Knižní klub,
Příběh vojáka z první světové války
Anotace Žák se seznámí s odrážkami a číslováním v aplikaci MS Word Autor Petr Samec Jazyk Čeština Očekávaný výstup Dokáže využít funkci odrážky a číslování.
Malé granty 4 Splň si svůj sen Obchodní akademie, Lysá n. Labem, Komenského část Výběrové řízení.
Řešení úloh v testech Scio z matematiky zadaných ve školní roce 2012/2013 pro 9. ročník (19. – 24. úloha) IV. označení digitálního učebního materiálu:
Píšeme Výpočetní technika. jméno autoraMgr. Petr Jonáš název projektu Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa, Pátova ulice číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/
AnotacePrezentace, která se zabývá úvodem do procent. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozpoznají převod a užití procent. Speciální.
Božena Němcová – povídka Karla
Rámci projektu Digitální učební materiál vytvořený v rámci projektu: HUMANIZACÍ ŠKOLSTVÍ K ROVNÝM PŘÍLEŽITOSTEM CZ.1.07/1.4.00/ Dětský domov, základní.
VY_32_INOVACE_Čj-Sl 6.,7.17 Anotace: Prezentace je zaměřena na výtah, jeho hlavní znaky a funkci. Slouží jako zápis pro žáky. Vzdělávací oblast: český.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Není –li uvedeno jinak, je tento.
ACCESS TVORBA TABULEK, CVIČENÍ - 05 Ing. Jana Horáková IKT MS Office
Optika Mgr. Miluše Hamplová EU OPVK ICT2-2/F20 Základní škola Olomouc, Heyrovského 33 Určeno pouze pro výuku Žádná část ani celek nesmí být použit pro.
AnotacePrezentace, která se zabývá krácením a rozšiřováním lomených výrazů. AutorMgr. Václav Simandl JazykČeština Očekávaný výstupŽáci rozšiřují a krátí.
Učitelská praxe 2 Mgr. Libuše VODOVÁ,Ph.D Katedra biologie PdF MU.
CESTUJEME PO ZÁPADNÍCH ČECHÁCH Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
Procvičování a úkoly Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
CO JE TO VESMÍR slovní druhy ohebné Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
TRUE- FALSE Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Přísudek a podmět II – Shoda Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
SPRING AND EASTER ACTIVITIES Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
ČESKO jména vlastní a obecná Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
AnotaceSeznámení s největšími vynálezy lidstva, využití videa z internetu, náměty pro skupinovou činnost a prezentace vynálezů. AutorMgr. Ivana Tesařová.
AnotaceObsahuje náměty činností k opakování jednotlivých zeměpisných oblastí ČR. Opakování lze realizovat formou prezentací v papírové či elektronické.
JAK VZNIKAJÍ NÁZVY Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
RČENÍ O UČENÍ. VTIPY. Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Základní informace Celý název: Erebos- hra, která zabíjí Autor: Ursula Poznanski Nakladatelství: Fragment Počet stran: 320.
Vysoká škola ekonomická v Praze :: Jména a příjmení Datum vyhotovení: Bakalářská práce.
Tvorba prezentace Vypracovala : Jana Šimková, ZŠ a MŠ Mladoňovice Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Přísudek a podmět Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola, Moravský Krumlov, náměstí Klášterní 134, okres Znojmo, příspěvková organizace VY_32_INOVACE_16_CJ_DOPLŇKOVÁ ČETBA.
VÍTEJTE V MLADOŇOVICÍCH! Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Školní výlet Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotaceDUM využívá školního výletu k seznámení s regionem. Obsahuje soubor č inností pro práci s mapou, sout.
Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
VYJMENOVANÁ SLOVA PO B a F – opakování Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
DESETINNÁ ČÍSLA Autor: Mgr. Ivana Tesařová. AnotacePracovní listy a multifunkční karty sloužící k vyvození a znázornění desetin a setin. Obsahují činnosti.
NAŠE KNIHA REKORDŮ /NEJ- z našeho kraje, státu, Evropy/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
KŘÍŽEM KRÁŽEM NAŠÍM SVĚTADÍLEM Autor: Mgr. Ivana Tesařová.
STAVBA SLOVA Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
JÁ A MŮJ KAMARÁD Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Bajka VY_32_Inovace_09KM-7
HLEDÁ SE VOCHOMŮRKA Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
CALENDAR 1/winter, spring, summer/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Popis projektu Termín realizace projektu: březen 2011 Cílová skupina: Žáci 4. a 5. tříd Použitý titul: Lindgren, Astrid: Pipi Dlouhá punčocha. 8. rozšíř.
Práce s textem – čtení s porozuměním VY_32_INOVACE_1B_19 Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Sada 2 Jazyková komunikace Mateřská škola, Základní škola.
Něco o Praze /souvětí a věta jednoduchá/ Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Šance pro všechny č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
Vyjmenovaná slova po s trochu jinak Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/
AnotaceSoubor činností k připomenutí významu 28. března, pracovní listy, medailonky, shrnující otázky. AutorMgr. Ivana Tesařová PředmětVlastivěda Očekávaný.
ORGANIZAČNÍ FORMY VYUČOVÁNÍ
Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život
Referát – památka ČR Kritéria hodnocení.
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ČAS a POHYB /hravé činnosti s časem/
Autor: Mgr. Ivana Tesařová
PODZIM A LIDOVÁ SLOVESNOST Autor: Mgr. Ivana Tesařová
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Autor: Ivana Tesařová Datum:
Čtenářsky podnětné prostředí
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_276_ČJ8
Ing. Lenka Bombera Piskačová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_18_JOSEF_LADA Název materiálu: Josef Lada
Studenti, vítejte! Jméno učitele.
Vítejte milí žáci/studenti!
Pedagogická knihovna.
Sekce veřejných knihoven SKIP
Třídní schůzky
Transkript prezentace:

Knížka je můj kamarád Autor: Mgr. Ivana Tesařová Materiál vznikl v rámci projektu Škola pro život č.proj. CZ.1.07/1.4.00/

Anotace Jde o celoroční projekt na podporu čtenářské gramotnosti. Obsahuje zkušenosti a seznamy žáků, které si děti samy doplní před začátkem projektu. AutorMgr. Ivana Tesařová PředmětČeský jazyk Očekávaný výstupVyjadřuje své dojmy z četby a zaznamenává je. Volně reprodukuje text podle svých schopností, diskutuje o přečteném. Stává se aktivním čtenářem. Druh učebního materiáluProjekt Cílová skupinaŽáci 5. ročníku Metodický postupJe podrobně popsán

JMÉNO A PŘÍJMENÍ DATUM ZÍSKÁVÁ TITUL KNÍŽKA JE MŮJ KAMARÁD – 1.období

POPIS PROJEKTU Na začátku školního roku jsou děti informovány o projektu KNÍŽKA JE MŮJ KAMARÁD. Vysvětlíme jim, že cílem samostatné četby není jen cvičení techniky. Jde především o prožitek. Určitě by se rády podělily s ostatními žáky a třeba i získali nějaké ocenění. Pro nás je tím oceněním titul ČTENÁŘ a možná i nějaká drobnost navíc. Projekt si děti řídí od začátku do konce samy! Probíhá v následujících krocích: 1.Do připraveného seznamu s datem si každý zapíše své jméno / Co týden, to žák /. 2.Seznam vyvěsíme na viditelném místě ve třídě, aby každý viděl, na koho se můžeme právě těšit. Děti si tak samy volí tempo četby. 3.Vlastnímu projektu věnujeme zpravidla 15 minut na konci hodiny. Má to být odměna za práci. Žák seznámí ostatní s knížkou a velmi stručně poho- voří o jejím obsahu. A to takovým způsobem, aby vzbudil zvědavost. Následuje čas otázek a odpovědí na detaily. Tím si současně ověříme znalost děje i schopnost kladení otázek. Vše je zařízeno tak, aby se každý dostal ke slovu, mohl si prohlédnout obrázky, dostal knihu do ruky. Je to nenápadně řízená diskuse o knize.

4. Spolužáci sami posoudí, zda si dotyčný TITUL ČTENÁŘ zaslouží. Některé dotazy na obsah knihy jsou opravdu „pikantní“. Daly by se při- rovnat ke „křížovému výslechu“. Vnáší to současně do četby adrenalin, proč ne? Dětem nezbývá než číst velmi pozorně. Ocenění chce získat každý. Postřeh: V prvním období se některé děti do četby moc nehrnou / kromě typických čtenářů /. V dalších kolech se již většina předhání o prvenství a ostatní se postupně přidávají. DALŠÍ MOŽNOSTI PRÁCE S PŘEČTENOU KNIHOU Děti si tvůrčím způsobem zaznamenávají obsah do deníku či portfolia. Nezapomenou na výtvarné vyjádření vtipně vystihující děj knihy. Z okopírovaných obálek vytváříme výstavku – banku dětské četby. S knihou se dá pracovat ještě mnoha dalšími způsoby podle momentál- ní nálady či fantazie. Jakmile začnou s nápady chodit samy děti, je jasné, že je četba /alespoň/ v blízké budoucnosti nemine.