Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_06_Jednotky rychlosti, výpočet.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Advertisements

Matematika – 9.ročník Slovní úlohy o pohybu - 1
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Rychlost rovnoměrného pohybu
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
C) Slovní úlohy o pohybu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Rychlost nerovnoměrného pohybu tělesa (průměrná rychlost)
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_174_čas-výpočet Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Rychlost rovnoměrného pohybu
Dráha Rychlost Čas Šablona č: III/2 Zkvalitnění výuky pomocí IT ZŠ JUDr. Josefa Mareše a MŠ, Znojmo, Klášterní 2,
Rychlost rovnoměrného pohybu
Shrnutí učiva III Autor: Mgr. Barbora Pivodová Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.1.38/
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 7 Tematický okruhPohyb tělesa.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_173_rychlost-příklady Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa,
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_172_rychlost-výpočet Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_17_Slovní úlohy o pohybu.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Venclová Monika Název: VY_32_INOVACE_4B_15_Měřítko mapy Téma: 4B_VL4.roč.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_16_Slovní úlohy o společné.
Název školy:. Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_13_Vztlaková síla Téma:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Bláhová Eva Název: VY_32_INOVACE_4A_16_Rozmnožovací soustava ženy Téma:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák odpovídá na otázky řešící pohyb tělesa. Žák zná vzorec pro výpočet.
Rychlost Název školy: Základní škola Brána Nová Paka Autor: Bohumír Včelák Název: VY_32_INOVACE_7_08_FY_Rychlost Téma:Rychlost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_11C_20_Opakování učiva 8.ročník.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_20_Nestejnorodá tělesa v.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Medková Blanka Název: VY_32_INOVACE_5B_11_Československá republika.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Hustota a její měření.
Slovní úlohy o pohybu 2 postup na konkrétním příkladu
Procvičování znalostí z rychlosti rovnoměrného pohybu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Grafické znázornění pohybu
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
zpracovaný v rámci projektu
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_16_FYZIKA
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
PŘEVODY JEDNOTEK Vypracuj vše do sešitu.
VY_32_INOVACE_F7-001 FYZIKA 7.ROČNÍK RYCHLOST Název školy
Průměrná rychlost – úlohy II
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Průměrná rychlost VY_32_INOVACE_06_Průměrná rychlost
Rychlost a dráha rovnoměrného pohybu. Vypracoval: Lukáš Karlík
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Průměrná rychlost ZŠ Velké Březno.
Autor: Ing. Jitka Michálková
Výkon: výpočty příkladů z praxe
Převody jednotek – shrnutí, procvičení
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Výpočet času Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Slovní úlohy o pohybu.
AZ kvíz.
průměrnou rychlostí se pohyboval?
Slovní úlohy o pohybu.
Slovní úlohy o pohybu Varianta 2: Pohyby stejným směrem.
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Rachotová Markéta Název: VY_32_INOVACE_10B_06_Jednotky rychlosti, výpočet rychlosti Téma: 10B_Fy 7.roč. Datum ověření: VM ověřen dne v 7.A Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Prezentace je určena k procvičení výpočtu rychlosti a převodu jednotek rychlosti. Při výpočtu rychlosti je zdůrazněno, že nelze porovnávat rychlost v rozdílných jednotkách a žáci jsou vedeni k pečlivému zápisu slovní úlohy. Převod jednotek rychlosti je vysvětlen přes přímou úměrnost i přes vztah 1m/s=3,6km/h, který je vyvozen. Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost

Rychlost je odvozená fyzikální veličina a značíme ji v. Stručný zápis: v = 180 km/h. Základní jednotka v SI je m/s – čteme: metr za sekundu. Další jednotky: km/h – km/s – km/min – m/min Rychlost rovnoměrného pohybu = dráha pohybu : čas pohybu v = s : t

Mrakodrap Tchaj- pej 101, Tchaj-wan, byl do roku 2010, kdy byla dokončena stavba mrakodrapu Burdž Chalífa, držitelem mnoha rekordů včetně nejrychlejšího výtahu na světě s rychlostí 16,83 m/s. Kdo bude rychlejší než tento výtah? Chrtí šampión, který při závodech okruh dlouhý 210m uběhl za 14s, či moucha domácí, která za 30 minut uletěla 3,6km? Musíme vypočítat rychlost chrtího šampióna a mouchy domácí. Řešení slovní úlohy se skládá ze tří částí : A.Stručný zápis = vypíšeme hodnoty fyz.veličin v, s, t. Fyz.veličinu s neznámou hodnotou uvádíme jako poslední. U všech hodnot uvedeme i jednotku! B. Výpočet: 1.řádek - zapíšeme vzorec. 2.řádek - provedeme výpočet. 3.řádek - zapíšeme výsledek (Nezapomeň k vypočítané hodnotě uvést jednotku). C. Odpověď.

Mrakodrap Tchaj- pej 101, Tchaj-wan, byl do roku 2010, kdy byla dokončena stavba mrakodrapu Burdž Chalífa, držitelem mnoha rekordů včetně nejrychlejšího výtahu na světě s rychlostí 16,83 m/s. Kdo bude rychlejší než tento výtah? Chrtí šampión, který při závodech okruh dlouhý 210m uběhl za 14s, či moucha domácí, která za 30 minut uletěla 3,6km? t = 14s s = 210m v = x m/s v = s : t x= 210 : 14 = 15 v = 15m/s Chrtí šampión běžel rychlostí 15m/s a jeho rychlost je menší než rychlost výtahu.

Mrakodrap Tchaj- pej 101, Tchaj-wan, byl do roku 2010, kdy byla dokončena stavba mrakodrapu Burdž Chalífa, držitelem mnoha rekordů včetně nejrychlejšího výtahu na světě s rychlostí 16,83m/s. Kdo bude rychlejší než tento výtah? Moucha domácí, která za 30 minut uletěla 3,6km či chrtí šampión, který při závodech okruh dlouhý 210m uběhl za 14s. t = 30min s = 3,6km v = x km/h v = s : t x= 3,6 : ½ = 7,2 v = 7,2km/h = ½h Moucha letěla rychlostí 7,2km/h. Můžeme porovnat rychlost? Rychlost výtahu je vyjádřena v m/s a rychlost mouchy v km/h. Ne – nemůžeme!

7,2 km/h potřebujeme vyjádřit v m/s. Rychlost 7,2 km/h znamená: dráha za 1h je 7,2km. Úvaha: 1h …………………………… 7,2km 1h = 60min ………………. 7,2km = 7 200m 1min …………………. 120m 60min ……………… m 1s ………………………2m 1min = 60s …………. 120m Za 1s moucha uletí 2m → moucha letěla rychlostí 2m/s. Moucha je také pomalejší než výtah. :60

Pokud vítr dosahuje rychlosti 22m/s lomcuje silnými větvemi a slabšími stromy, chůze začíná být nemožná. Vyjádři rychlost větru v km/h. Rychlost 22m/s znamená: dráha za 1s je 22m. 1s ………………………………….. 22m 60s = 1min ………………… m 60min = 1h ……… m 1h ………… m = 79,2km 1h ………… 79,2km Rychlost větru je přibližně 80km/h. ∙ 60

Kulečníková koule o hmotnosti 200 g nabude silou úderu 4N rychlosti 1m/s. Vyjádři tuto rychlost v km/h. 1s …………………………… 1m 60s = 1min ………….. 60m 60min = 1h ……… m 1h ……………………… 3,6km v = 3,6km/h 1m/s = 3,6km/h 2m/s = ? km/h ∙ 2 7,2 3m/s = ? km/h 10,8 ∙ 3

1m/s ……….. 3,6km/h 2m/s ……….. 7,2km/h 3m/s ………. 10,8km/h 21,6km/h ………… ? m/s ??????? 3,6km/h ………… 1 m/s ∙6 6 m/s km/h ∙ 3,6 : 3,6

Na podzim vlašťovka odlétala na jih rychlostí 3,6km/min. Vyjádři tuto rychlost v m/s a km/h. 1min …………. 3,6km 60s ……… m 1s ……………. 60m :60 1min …………. 3,6km 60min = 1h ……….. 216km ∙60 Rychlost vlašťovky byla 60m/s, 216km/h. 60m/s 216km/h ∙ 3,6 : 3,6

Použití zdroje: Obrázky vlastní tvorby. Obrázky z galerie Microsoft office. Tento materi á l byl vytvořen r á mci projektu EU pen í ze š kol á m Operačn í ho programu Vzděl á v á n í pro konkurenceschopnost