Nákresný jízdní řád 3.5. 2012. 2 Grafické znázornění jízdy vlaku v nákresném jízdním řádu NJŘ = grafické znázornění časových poloh - jízdy vlaků na dané.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o pohybu.
Advertisements

Řízení motorových vozidel
nerovnoměrného pohybu tělesa
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
PROVOZNÍ INTERVALY.
2 MECHANIKA 2.1 Kinematika popisuje pohyb.
ZÁVISLOST RYCHLOSTI NA ČASE
Grafikon vlakové dopravy
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Dráha při rovnoměrném pohybu tělesa
Dispečerské řízení pražského metra
Dopravní charakteristiky
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
Služby železniční dopravy
I N S T I T U T D O P R A V Y VŠB – Technická univerzita Ostrava Fakulta strojní 17. listopadu 15; Ostrava – Poruba tel.: ; 5210
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo smlouvy: 4250/21/7.1.4/2011 Číslo klíčové aktivity: EU OPVK 1.4 III/2 Název klíčové aktivity: Inovace a zkvalitnění.
Pohyb a klid.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
C) Slovní úlohy o pohybu
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Kinematika 14. SKLÁDÁNÍ RYCHLOSTÍ I. Mgr. Jana Oslancová
Železniční doprava Základní pojmy
Kinematika 4. PRŮMĚRNÁ RYCHLOST Mgr. Jana Oslancová
Řešení domácího úkolu ● Ultralehké letadlo se pohybuje rychlostí 360 km/h. Jaká je jeho rychlost v metrech za sekundu (m/s) ? 1 km = 1000 m 1 h =
Kinematika 5. ROVNOMĚRNÝ POHYB I. Mgr. Jana Oslancová
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
VY_32_INOVACE_10-03 Mechanika I. Rovnoměrný pohyb.
Grafické znázornění pohybu
Plánování a organizace veřejné dopravy
Modernizace výuky na ZŠ Česká Lípa Tyršova VY_52_INOVACE_171_dráha-příklady Vytvořil: Jana Slaboňová Základní škola Dr. Miroslava Tyrše, Česká Lípa, Mánesova.
Mgr. Iva Vrbová, SINOVÁ A KOSINOVÁ VĚTA Řešené slovní úlohy Mgr. Iva Vrbová,
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Princip zabezpečení vlakové dopravy Ing. Karel Zíka
Hra – Riskuj – slovní úlohy o pohybu – 1.
1 Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpo č tu Č R. Provozováno Výzkumným ústavem.
Přidělování kapacity, aktivace, problematika IS KADR Praha Ing. Miloš Futera Ph.D. Setkání s dopravci.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
CHAPS spol. s r.o. Bráfova Brno Tel.: Fax: Internet:
Změny v tabulkách traťových poměrů. Změny v tabulce č. 01 Proti původní směrnici byly z tabulky vyjmuty údaje o zábrzdné vzdálenosti a údaje o délce vlaku.
SMĚR A ZPŮSOB JÍZDY Směr a způsob jízdy - na pozemních komunikacích se jezdí vpravo, a pokud tomu nebrání zvláštní okolnosti, při pravém okraji -na krajnici.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Dopravní charakteristiky
Dopravní kurz Vlakové cesty
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
VY_32_INOVACE_Pel_II_18 Soustavy rovnic – slovní úlohy6
SLOVNÍ ÚLOHY O POHYBU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
MAZUR, E. Peer Instruction: A User’s Manual. Prentice Hall.
Grafické znázornění pohybu
Slovní úlohy o pohybu Pohyby proti sobě s časovým posunem.
Princip zabezpečení vlakové dopravy
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Sortiment poskytovaných služeb v železniční dopravě; dopravní ceniny, tarify, slevy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana.
VY_32_INOVACE_
Sankce za odřeknutí a nevyužití kapacity
Webový portál provozovatele dráhy
Setkání s dopravci, Praha, 25. a
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Grafické i matematické řešení příkladu na pohybující se tělesa proti sobě. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zdeněk Hanzelín.
POHYB Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_16_29.
Předpis SŽDC D3 Účinnost od
Wien – Baden: integrace tramvaje se železnicí
Rychlost, dráha a čas Autor: Lukáš Polák.
Slovní úlohy o pohybu.
Pohybové úlohy Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Slovní úlohy o pohybu.
Dětské dopravní hřiště Liberec
Pohyb tělesa rychlost,dráha, čas – příklady.
Klid a pohyb tělesa.
Transkript prezentace:

Nákresný jízdní řád

2 Grafické znázornění jízdy vlaku v nákresném jízdním řádu NJŘ = grafické znázornění časových poloh - jízdy vlaků na dané trati v období 24 hodin; závislost dráhy na času pohyb vlaku – zjednodušeně (bod), čelo vlaku výpočty se vztahují k čelu vlaku

3 Druhy vlaků podle určení: podle určení: osobní osobní nákladní nákladní vlečkové vlečkové služební služební vojenské – D33 vojenské – D33 podle důležitosti mezistátní (EC, IC, EN) vnitrostátní (IC, Ex, R) expresní nákladní (Nex) osobní (Sp, Os) nákladní (Rn, Vn, Pn, Mn) vojenské vlečkové (Vleč.) služební (Služ, Pom) soupravové (Sv) lokomotivní (Lv)

4 Druhy vlaků Podle pravidelnosti:  pravidelné jedou podle grafikonu vlakové dopravy (GVD) alespoň jednou týdně v určený den;  mimořádné vlaky podle potřeby (pp – jedoucí podle potřeby), následy, rušící vlaky, vlaky zvláštní a posilové.

5 Číslování vlaků 1 – 5 místná čísla 1 – 5 místná čísla číslo vlaku je vždy jen jedno za 24 h (nemohou být 2 vlaky se stejným číslem) číslo vlaku je vždy jen jedno za 24 h (nemohou být 2 vlaky se stejným číslem) Projekt: R: 3-místné, Os: 4-místné, Pn, Mn: 6- místné (Pn 6x xxx, Mn 8x xxx) Projekt: R: 3-místné, Os: 4-místné, Pn, Mn: 6- místné (Pn 6x xxx, Mn 8x xxx) předpis ČD D4 - Předpis pro tvorbu jízdních řádů a pomůcek předpis ČD D4 - Předpis pro tvorbu jízdních řádů a pomůcek

6 Rozdělení čísel do základních skupin 1 až vlaky osobní dopravy, 1 až vlaky osobní dopravy, až zvláštní vlaky nákladní i osobní, až zvláštní vlaky nákladní i osobní, až mezistátní nákladní vlaky, až mezistátní nákladní vlaky, až vnitrostátní nákladní vlaky dálkové, až vnitrostátní nákladní vlaky dálkové, až vnitrostátní nákladní vlaky (Pn, …), až vnitrostátní nákladní vlaky (Pn, …), až lokomotivní vlaky, až lokomotivní vlaky, až manipulační vlaky (Mn), až manipulační vlaky (Mn), až vlečkové vlaky, pracovní vlaky až vlečkové vlaky, pracovní vlaky.

7 Nákresný jízdní řád - NJŘ

8 NJŘ – vysvětlivky (1)

9 NJŘ – vysvětlivky (2)

10 NJŘ – vysvětlivky (3)

11 Měřítko rastru osa x: čas – např. 1 h ~ 35 mm osa x: čas – např. 1 h ~ 35 mm osa y: vzdálenost – 1 km ~ cca 3 mm (nebo dle vlastního uvážení) osa y: vzdálenost – 1 km ~ cca 3 mm (nebo dle vlastního uvážení) Rastr - čáry vodorovné (místa zastavení) stanice / dopravny (hláska): souvislou čarou tučně, zastávky (Vosín) slabší přerušovaná stanice / dopravny (hláska): souvislou čarou tučně, zastávky (Vosín) slabší přerušovaná Rastr - čáry svislé (čas) hodinové tučné, půlhodinové slabé čárkovaně, 10-minutové slabé souvislé hodinové tučné, půlhodinové slabé čárkovaně, 10-minutové slabé souvislé skutečná poloha výpravní budovy – orientace vzhledem k začátku trati (nahoře rastru) skutečná poloha výpravní budovy – orientace vzhledem k začátku trati (nahoře rastru) počty sudých a lichých kolejí – opět dle orientace od začátku ke konci tratě: po pravé straně od 1. (traťové) koleje jsou sudé koleje, po levé liché; počty sudých a lichých kolejí – opět dle orientace od začátku ke konci tratě: po pravé straně od 1. (traťové) koleje jsou sudé koleje, po levé liché; traťová kolej se nepočítá - Arnoštovice: sudých kolejí: 1, lichých: 4, celkem kolejí 6; Březinka sudých 2, celkem 3, Cidlina sudých 1, lichých 3, celkem 5 traťová kolej se nepočítá - Arnoštovice: sudých kolejí: 1, lichých: 4, celkem kolejí 6; Březinka sudých 2, celkem 3, Cidlina sudých 1, lichých 3, celkem 5

12 Kótování vlaků: číslo vlaku nad čáru číslo vlaku nad čáru R: 3-místné číslo, např. 980 R: 3-místné číslo, např. 980 Os: 4-místné číslo, např Os: 4-místné číslo, např Pn: 5-místné, např , Mn např Pn: 5-místné, např , Mn např příjezd, odjezd / průjezd – do ostrých úhlů k čáře dopravny (viz obr. na str. 7) příjezd, odjezd / průjezd – do ostrých úhlů k čáře dopravny (viz obr. na str. 7) je-li pobyt vlaku kratší než 2 min., čára vlaku se nepřerušuje (až od 2,5 min. pobytu) je-li pobyt vlaku kratší než 2 min., čára vlaku se nepřerušuje (až od 2,5 min. pobytu) Barva vlaků (čar) Vlaky R - tučně, Os – slabě (obojí černá barva) Vlaky R - tučně, Os – slabě (obojí černá barva) Vlaky Pn – silnější modrá, Mn – slabší modrá Vlaky Pn – silnější modrá, Mn – slabší modrá Více viz obr. na str. 7

Děkuji za pozornost!