Název školy: Základní škola Pomezí, okres Svitavy Autor: Simona Valachová Název: VY_62_INOVACE_2801_reklama Téma: Reklama a její klady a zápory Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Datum vytvoření: Datum ověření:
Anotace Prezentace je určena pro žáky ročníku, vzdělávací oblast Člověk a společnost, tematický okruh Finance v domácnosti. Zabývá se problematikou reklamy, seznamuje žáky s tím, co je reklama, jaké jsou její cíle, klady a zápory. Materiál doporučuji promítat na interaktivní tabuli, jelikož na závěr je pro žáky připraven úkol, kdy po shlédnutí starých reklam (z roku 1994) odpovídají na otázky a diskutují i nad otázkou klamavé reklamy a psychologických triků, které mají člověka ovlivnit při výběru zboží. Prezentace je doplněna animacemi, díky nimž mají žáci před zobrazením řešení možnost samostatně přemýšlet, a hypertextovým odkazem na video (je tedy nutné připojení na internet a možnost zvukového přehrávání).
REKLAMA a její klady a zápory
Co je to REKLAMA ? Placená nebo neplacená propagace výrobku, služby, obchodní značky nebo myšlenky. Slovo reklama vzniklo z latinského slova clamare = křičet, volat.
Cíle REKLAMY informovat přesvědčovat připomínat Reklama se snaží o vyvolání odezvy u cílového publika.
informovat - tato reklama se využívá při zavádění nových produktů - v takovém případě je úkolem vytvořit poptávku přesvědčit - tato reklama se využívá ve chvíli, kdy roste konkurence - má přesvědčit spotřebitele, že nabízí nejvyšší kvalitu připomínat - tato reklama je velice důležitá pro vyzrálé výrobky - cílem je nedovolit spotřebitelům, aby na daný výrobek zapomněli
Hlavní cíle REKLAMY zvýšení nebo udržení zisku zavedení nového či inovovaného produktu či služby snaha o větší známost značky či produktu zlepšení image značky, zlepšení a upevnění pověsti firmy
Klady REKLAMY má informativní povahu – určuje ceny výrobků v prodeji, místo prodeje výrobku apod., čímž usnadňuje rozhodování zákazníka podporuje soutěžení a posiluje konkurenci přináší možnost, jak může nová firma přilákat zákazníky
Zápory REKLAMY psychologický charakter - ovlivňuje chování spotřebitele a jeho preference z reklamy nelze rozpoznat kvalitu výrobku navozuje u spotřebitelů klamné představy
Podívejte se na reklamy a odpovězte na otázky
Jaké výrobky byly propagovány? Vzpomeneš si alespoň na 3? žvýkačky, káva, máslo, mycí prostředek, Miss ČR, šampon, majolka Znal jsi nějakou ze zmíněných značek výrobků? Vzpomeneš si alespoň na jeden použitý reklamní slogan? např. Hellmanns Prostě to nejlepší!, Perla… pro starostlivé matky Znáš nějaký reklamní slogan ze současné reklamy? Jakou klamnou představu může vzbudit reklama na Majolenku? Majolenka je ze všech majolek nejlepší. Co si myslíš o tvrzení: „Moje maminka není dostatečně starostivá, protože mi nenamazala chleba Perlou.“ „Ze všech mycích prostředků pění nejvíc Sunny.“ Reklama může psychologicky působit na mysl a následný výběr člověka!
Citace PŘISPĚVATELÉ WIKIPEDIE. Reklama [online]. [cit ]. Dostupný na WWW: