Seminář pro příjemce z globálních grantů OP VK 10. ledna 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Nejčastější pochybení při administraci Monitorovacích zpráv se žádostí o platbu, monitorovacích hlášení a monitorovacích zpráv o zajištění udržitelnosti.
Advertisements

MONITOROVACÍ ZPRÁVY v OP VK Seminář pro příjemce v rámci globálních grantů Olomouckého kraje Olomouc, 20. a 21. dubna 2009.
SEMINÁŘ PRO PŘÍJEMCE FINANČNÍ PODPORY z OP VK, OBLAST PODPORY 3.2
Hradec Králové. 9:00 – 10:00 Projektová část – obecné podmínky realizace grantových projektů, monitorovací zpráva 10:00 – 11:00 Základní vymezení.
Způsobilé výdaje projektů
1 Způsob žádání o dotaci v rámci OP Lidské zdroje a zaměstnanost Prezentující Mgr. Petr Zavadil.
Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem ČR.
„ Finanční zprávou pro Akci 3 krok za krokem “. Základní finanční pravidla programu  Pravidla dána Příručkou pro Akci 3 a Rozhodnutím o poskytnutí dotace.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ ZPŮSOB FINANCOVÁNÍ A ZPŮSOBILÉ VÝDAJE.
Způsobilé výdaje poskytovatelů sociálních služeb pro Individuální projekt Pardubického kraje na sociální služby.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK 2007 – 2013 FINANČNÍ ČÁST.
Závěrečná monitorovací zpráva a její zpracování v Benefitu.
Phare 2003 RLZ Financování květen 2005 regionální informativní semináře.
Grantové schéma Phare 2003 Rozvoj lidských zdrojů Seminář pro auditory Část finanční Praha, 15. března 2006 Ing. Kateřina Auerveková
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Obecné informace k finanční části seminář pro žadatele – 3. výzva
Markéta Lisová Finanční rámec grantových projektů 3. výzva, prioritní osa 1, II. globální granty a 5. výzva, oblast podpory 3.2 ORR, Krajský úřad kraje.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu Rozpočet projektu Seminář pro žadatele – 3. výzva oblast podpory
RKC Regionální konzultační centra Vykazování nákladů Romana Žáková.
Petra Němcová Finanční rámec grantových projektů z OP VK, zaměření na oblast podpory 3.2 ORR, Krajský úřad kraje Vysočina.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Výzva Budování expertních kapacit – transfer technologií Praha, 15. února 2016 Seminář pro žadatele.
Workshop k vyplňování monitorovacích zpráv Praha.
Cestovní náhrady kapitola rozpočtu 2 Jiří Haken 1.
PODPORA SOCIÁLNÍHO PODNIKÁNÍ V RÁMCI OPZ – VÝZVA Č. 03_15_015 Veronika Pokorná, MPSV Praha,
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ Úřad vlády České republiky Odbor právní a kontrolní.
ZPŮSOBILÉ VÝDAJE, DOKLADOVÁNÍ A ARCHIVACE Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK, oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání Liberec.
Finanční řízení 6. října Obsah  Financování ex-ante  Způsobilé výdaje  Přímé náklady dle kapitol  Nepřímé náklady  Účetnictví a dokladování.
Seminář pro příjemce finanční podpory z OP VK Způsobilé a nezpůsobilé výdaje Jihomoravský kraj Oddělení evropských dotací Březen 2009.
Přímá podpora kapitola rozpočtu 7 Denisa Kolouchová 1.
Specifická pravidla VÝZVA Č. 6 IROP – REŽIJNÍ VÝDAJE MAS Mgr. Helena Kosová , Jince.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje. Financování GP  Celková výše dotace: 100 % celkových způsobilých výdajů  Podíl EU: 85 %  Podíl SR: 15 % 
Zařízení kapitola rozpočtu 3 Jiří Haken 1.
Mgr. Zita Nidlová Finanční část monitorovací zprávy.
Seminář pro žadatele o finanční podporu - Výzva č. 51 Finanční řízení 1.
1 Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky Finanční část projektu Operační program Vzdělávání.
1 Finanční část projektu Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (rozpočet grantových projektů) (seminář pro žadatele.
Jana Kopečková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Markéta Lisová Finanční rámec grantových projektů 3. výzva, oblast podpory 3.2 ORR, Krajský úřad kraje Vysočina Tato prezentace je spolufinancována Evropským.
Ing. Petra Kalinová Finanční část monitorovací zprávy.
Alena Zítková INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Administrace projektu (finanční část) Pracovní workshop pro příjemce – 2. výzva PO 1, 2. GG
Seminář pro příjemce z globálních grantů z globálních grantů OP VK
1 Seminář pro příjemce 2. výzvy oblasti podpory 3.2 (finanční část) Ing. Petr Franěk Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Tento seminář.
Seminář k „Výzvě na technologická centra a elektronické spisové služby“ Oblast podpory: 2.1 Zavádění ICT v územní.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST PROJEKTU (seminář pro příjemce – 2. výzva)
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (zpracování rozpočtu globálních projektů)
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář k výzvě OP LZZ č. 89 – Finanční část Mgr. Lucie Kučerová, Bc. Karel Ritschel oddělení hodnocení.
Porušení pravidel OP LZZ Bc. Jana Hrazdilová Ing. Radek Rinn Podporujeme Vaši budoucnost.
Postup při proplácení dotace ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Kroměříž
Odbor regionálního rozvoje oddělení grantů Jana Patočková 20. června 2012 Tento seminář je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Způsob financování GP a způsobilé výdaje Seminář pro žadatele o finanční podporu z OP VK, oblast podpory 3.2 Podpora nabídky dalšího vzdělávání Liberec.
Pracovní setkání středních škol k připravovanému individuálnímu projektu z OP VK Finanční příprava projektu 1.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost FINANČNÍ ČÁST PROJEKTU (seminář pro příjemce – 2. výzva, 2. GG PO 1)
1 TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM A STÁTNÍM ROZPOČTEM ČESKÉ REPUBLIKY INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Operační program Vzdělávání.
Seminář pro příjemce podpory z OP VK Smlouvy + náležitosti.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 2. výzva 2 GG PO 1)
PŘÍLOHY MONITOROVACÍ ZPRÁVY 6. října OBSAH  Jednotlivé přílohy monitorovací zprávy  Elektronická žádost o platbu.
Monitorovací zprávy projektů realizovaných v OP LZZ z hlediska obsahu Seminář pro příjemce.
Jana Kopečková Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost OBECNÉ INFORMACE (seminář pro žadatele – 2. výzva, 2. GG PO 1)
Finanční část. Seminář pro žadatele, výzvy Předaplikační výzkum a Předaplikační výzkum pro ITI.
Kontroly na místě a nesrovnalosti projektů realizovaných v OP LZZ
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
2. Výzva OP Finanční část Ondřej Nauš.
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Finanční rámec grantových projektů oblast podpory 3.2 (3. výzva)
Implementace KAP v Jihočeském kraji I
PROVÁDĚNÉ KONTROLY PLNĚNÍ PODMÍNEK ROZHODNUTÍ
Transkript prezentace:

Seminář pro příjemce z globálních grantů OP VK 10. ledna 2012

Program  9:30 – 10:30Finanční řízení projektu  10:30 – 11:00Změny projektu  11:00 – 11:30Publicita projektu  11:45 – 12:15Přestávka  12:15 – 13:15Monitorovací indikátory  13:15 – 14:00Pravidla veřejných zakázek  14:00 – 14:30Diskuze

Finanční řízení 10. ledna 2012

Obsah  Financování ex-ante  Způsobilé výdaje  Přímé náklady dle kapitol  Nepřímé náklady  Účetnictví a dokladování  Nesrovnalosti

Financování ex-ante  1. zálohová platba – 20 – 25 % způsobilých výdajů (dle Smlouvy – bez ŽoP)  Další zálohové platby vychází z předložených Žádostí o platbu (ŽOP) na základě skutečně vynaložených způsobilých výdajů včetně příslušného podílu nepřímých nákladů  ŽOP - generuje se z Benefitu7, podává se spolu s MZ v intervalu zajišťujícím plynulost realizace a financování  Výše prostředků vyúčtovaných v žádosti o platbu se může maximálně rovnat výši poslední poskytnuté zálohové platby zvýšené o nevyužité prostředky předcházejících zálohových plateb.  Max. 90 % schválené částky (10 % „zádržné“)

Financování ex-ante  Závěrečná platba - dle skutečně vynaložených a schválených způsobilých výdajů  Mimořádná žádost o platbu - Pokud Příjemce vyčerpal 70 % poskytnuté zálohy a 100 % všech předchozích poskytnutých plateb, je oprávněn předložit žádost o platbu spolu s mimořádnou monitorovací zprávou

Způsobilé výdaje  Charakter výdaje (přiměřené, hospodárné, účelné, efektivní)  Účel výdaje (vazba na aktivity)  Prokazatelnost (doložené účetními doklady a požadovanými podklady s předepsanými náležitostmi, skutečně zaplacené z bank.účtu či pokladny)  Datum uskutečnění výdaje (v průběhu realizace výjimka - až po ukončení realizace – mzdy, audit – prokázané a zaplacené do závěrečné zprávy)  V případě, že poskytovatel dotace dojde na základě kontrol k závěru, že prokázaný výdaj nesplňuje některé z kritérií, neuzná výdaj jako způsobilý, a to i tehdy, byl-li tento výdaj schválen v rozpočtu

Přímé x nepřímé náklady Přímé náklady  Přímo přiřaditelné k určité konkrétní aktivitě projektu  Položky v rozpočtu  Prokazují se a podléhají kontrole Nepřímé náklady  Spojené s administrací, nelze je jednoznačně přiřadit k aktivitám  Stanoveny procentem z celkových přímých nákladů snížených o položky křížového financování  Nedokládají se, nejsou předmětem kontroly, pouze ZS kontroluje procento čerpání vzhledem k prokázaným způsobilým přímým nákladům projektu bez křížového financování

Přímé náklady – – kapitoly rozpočtu

Osobní výdaje (kapitola 1)  Mzdové výdaje pracovníků, kteří mají v rámci projektu uzavřen pracovně právní vztah/poměrnou výši  Výdaje na odměnu zaměstnanců, kteří jsou v rámci projektu zaměstnáni na DPČ nebo DPP  Autorské honoráře  Zákonné odvody na SP a ŽP hrazené zaměstnavatelem (i u DPP nad částku Kč/měsíc, doporučujeme v Benefitu7 uvádět v položce rozpočtu 1.5. Jiné povinné výdaje)  Další zákonné platby - pojištění, FKSP, nemocenské dávky

Vykazování osobních výdajů  Pracovní smlouvy (DPČ, DPP) + čestné prohlášení - max.1,5 úvazku u příjemce a partnerů  Výkazy práce za jednotlivé pracovníky (MZ) – pouze činnosti přímých nákladů  Výplatní listina nebo výplatní páska pracovníků, mzdový list  Výpis z projektového/provozního účtu/výdajový pokl.doklad  Rozpis mzdových nákladů pracovníků projektu (příloha MZ)  Sestava mzdových nákladů (z účetnictví)

Pracovní smlouva, DPP, DPČ  v souladu se zákoníkem práce (č. 262/2006)  § 34 - druh práce, den nástupu, místo výkonu + další náležitosti (OP VK):  Identifikace projektu  Popis pracovní činnosti – dostatečně specifikovat  Rozsah činnosti  Výše odměny – hodinová/měsíční sazba (z rozpočtu - průměrový ukazatel, lze čerpat nerovnoměrně, ale nelze navyšovat)  Zakotvena povinnost odevzdávat pracovní výkaz  Publicita (logolink)

Nejčastější chyby  Předčasná refundace mezd (max. 5 pracovních dnů předem)  Zaokrouhlování odvodů SP a ZP, FKSP  Nezakotvení odevzdávání výkazu práce do smlouvy  Mylné platby

Cestovní náhrady (kapitola 2)  Tuzemské pracovní cesty patří do nepřímých nákladů  Způsobilé přímé náklady jsou jen zahraniční cesty, které ale musí být schváleny v rozpočtu a nelze je navyšovat

Zařízení 25% (kapitola 3)  Nehmotný majetek do Kč  Dlouhodobý nehmotný majetek nad Kč  Drobný hmotný majetek do Kč – výukový a spotřební materiál  Použitý drobný hmotný majetek (prohlášení prodejce, znalecký posudek na cenu atd.)  Nájem zařízení, operativní leasing  Daňové odpisy vlastního DHIM a DNIM  Výdaje na opravy a údržbu majetku pořízeného ze ZV  Křížové financování

Křížové financování 15/9/5 %  Neinvestiční část - nábytek do 40 tis.Kč  Investiční část – nábytek, zařízení a vybavení - dlouhodobý hmotný majetek nad  Zařízení v KF k realizaci aktivit  Zařízení v KF pro realizační tým do 15tis/přepočtený úvazek  Limit podkapitoly musí být dodržen i při závěrečném vyúčtování

Dokladování  Dle platné legislativy  Faktura (objednávka/smlouva/dodací list)  Výběrové řízení  Inventární karta  Publicita (označení logy)  Příjemce nesmí zařízení zapůjčovat, jen partnerům s nefinanční účastí na základě smlouvy o výpůjčce

Nejčastější chyby  Dělení zakázek - nesečtení spolu souvisejícího plnění  Neúplné doklady (náležitosti dokladů)  Křížové financování  Vazba na aktivity

Nákup služeb 49 %(60%) (kapitola 4)  Dodávky související s realizací projektu (věcně i časově)  Dodavatelem služeb nesmí být zaměstnanec projektu  Publikace/školící materiály/manuály – nákup na zakázku vyvíjených publikací, školících materiálů  Odborné služby/Studie a výzkum  Výdaje na konference/kurzy – zajištění prostor a techniky  Podpora účastníků konference/kurzu (stravné, ubytování) – limity (300/1500 Kč), realizační tým je NN  Jiné výdaje – doprava cílové skupiny

Nejčastější chyby  Neúplné doklady (náležitosti dokladů)  Nedodržení limitu a obecně formulované doklady např. u občerstvení  Dodavatelem služeb je zaměstnanec projektu či partner projektu

Stavební úpravy (kapitola 5)  Drobné stavební úpravy (do 40 tis. vč. DPH za všechny dokončené stavební úpravy jedné účetní položky majetku v rámci zdaňovacího období) – úprava pracovního místa pro osoby ZP, úprava prostor využívaných pro realizaci aktivit s CS

Přímá podpora (20 %) (kapitola 6)  Výdaje týkající se přímo cílové skupiny (výdaje placené přímo osobami z cílové skupiny)  Smlouva o vzdělávání (příjemce – zaměstnavatel) – rozpis cestovních náhrad a rozpis mzdových příspěvků, doložit doklady a jejich proplacení  Mzdové příspěvky (pedagogové, akademici a další pracovníci ve školství) – poskytovány zaměstnavateli jako částečná náhrady mzdy pracovníka v době jeho účasti na dalším vzdělávání  Ubytování, jízdné, stravování (limity)  Doprovodné aktivity

Náklady vyplývající ze smlouvy (kapitola 7)  Audit (6 měsíců před koncem projektu musí být uzavřena smlouva s vhodným auditorem)  Publicita (nepřímé náklady)  Ostatní (např. poplatky za vedení účtu – výdaje za vedení účtu jsou nepřímými náklady; náklady, které vzniknou v době mezi podpisem smlouvy a zahájením realizace jsou nezpůsobilé v prioritní ose 1, způsobilé v oblasti podpory 3.2)

Nepřímé náklady

NN - výčet  Odměňování pracovníků (kap. 1) – vedení účetnictví, mezd, rozpočtu, personalistika, úklid, opravy, publicita, PC správa, kopírování, tisk  Cestovné (kap. 2) – tuzemské cestovné, provoz vozidel  Zařízení (kap. 3) – kancelářské potřeby, zajištění občerstvení, odpisy budov, odpisy zařízení sloužící pro administraci, zařízení pro publicitu  Služby (kap. 4) – nájem pro administrativu, vodné…, internetové připojení, vedení účetnictví, daňové poradenství, vedení personalistiky, zajištění publicity, správa webu a PC, zajištění úklidu, ostrahy, notářské a správní poplatky  OSTATNÍ: bankovní poplatky, publicita..

NN – dokladování a kontrola čerpání  Stanoveny procentem 16/18 % ze způsobilých přímých nákladů ponížených o křížové financování  Změna v křížovém financování, nebo nedočerpání PN = změna výše NN, nelze překročit výši NN ze smlouvy  Nepřímé náklady se pro OP VK neprokazují ÚD, nepodléhají kontrole na místě  Nejsou dotčeny účetní postupy organizace ani další povinnosti – doporučujeme samostatné středisko pro PN a NN

Nepřímé náklady – čerpání  ŽoP = přímé náklady za monitorované období + 16/18% (NN) – úrok z projektového účtu (v oblasti podpory 3.2 se kladné úroky z projektového účtu neodečítají)  Čerpání NN libovolné, ale výše následující ŽoP je závislá na prokázaných PN, proto z hlediska plynulosti doporučujeme čerpání v % stanoveném ve smlouvě (převod na provozní účet)  Nutno sledovat čerpání NN vzhledem k prokázaným a schváleným PN, přečerpání NN při závěrečném vyúčtování je porušením rozpočtové kázně

Nezpůsobilé výdaje  Pokud vzniknou, hradí je příjemce z vlastních prostředků  Podrobný výčet obsahuje Příručka pro Příjemce (např. neopodstatněný nákup zařízení nebo služeb před ukončením projektu, výdaje věcně a časově nesouvisející s realizací projektu)

Účetnictví a doklady  Povinnost vést účetnictví ve smyslu zákona č. 563/1991 Sb., o účetnictví, v aktuálním znění  Oddělené účetnictví související pouze s realizací projektu (např. středisko projektu, popř. středisko PN a NN)  Účetnictví musí být vedeno elektronicky  Originály dokladů a soupisky účetních dokladů za celý projekt musejí být k dispozici u příjemce/partnera do roku 2025  Dokládání účetních sestav za středisko projektu k ŽoP (náklady a výnosy)

Náležitosti účetních dokladů  Označení účetního dokladu  Popis a obsah účetního případu a označení jeho účastníků  Peněžní částka nebo údaj o množství a ceně  Datum vyhotovení účetního dokladu  Datum uskutečnění účetního případu, není-li shodné s datem vyhotovení  Podpis osoby odpovědné za účetní případ a podpis osoby zodpovědné za jeho zaúčtování a schválení(kopie shodná s originálem)  Označení dokladu identifikací projektu  Pozor na obecné formulace (např. občerstvení)!  Doložit všechny doklady k jednotlivým položkám výdajů uvedených v soupisce  Vnitřní přeúčtování

Prokazování uskutečněného výdaje Faktura, zjednodušený daňový doklad  Musí obsahovat všechny náležitosti daňového dokladu  Označení identifikací projektu  Likvidační/průvodní list k faktuře  Doplnění faktur podkladem dle předmětu fakturace – dodací list, objednávka, smlouva, prezenční listiny, program kurzu  Zálohové faktury musí být vyúčtovány nejpozději do konce realizace projektu

Prokazování uskutečněného výdaje Samostatný účet projektu  Měsíční výpisy  Nesmí se zrušit dřív, než dojde k finančnímu vypořádání projektu  Převod prostředků z projektového na provozní účet jen v souvislosti s platbou k realizaci projektu, hromadné platby – interní doklad Pokladna  Samostatná (oddělená) pokladna projektu NEMUSÍ být vedena  Pokud vedena je, musí být vnitřním předpisem příjemce stanoven její limit

DPH  Dotace z OP VK není předmětem daně  Příjemce dotace nemá nárok na odpočet DPH  DPH je způsobilým výdajem  Oblast podpory 3.2  Plátce DPH  Způsobilá je ta část DPH, na kterou není u daného přijatého plnění nárok na odpočet v souladu se zákonem o DPH  Neplátce DPH  Pro osoby neregistrované k DPH je DPH způsobilým výdajem v rámci projektu

Příjmy projektu  Projekt negeneruje příjmy  Úroky z projektového účtu - odečítají se od prokazovaných výdajů v ŽoP v prioritní ose 1, v oblasti podpory 3.2 se úroky z projektového účtu od ŽoP neodečítají

Nesrovnalosti – porušení rozpočtové kázně  Porušení rozpočtové kázně – dle zákona č. 250/2000 Sb.  Neoprávněné platby z projektového účtu – pokud jsou vráceny do 5 pracovních dnů není porušení rozpočtové kázně a nesrovnalost  Refundace – osobní výdaje 5 pracovních dní předem, jinak nejdřív ve stejný den  Nezpůsobilý výdaj zahrnutý v ŽoP – krácení ŽoP, příjemce je povinen neprodleně vrátit neoprávněně použité prostředky na projektový účet  Přečerpání limitovaných kapitol rozpočtu při závěrečném vyúčtování – KF, NN

DĚKUJI ZA POZORNOST Kontaktní Milan Tkáč Odbor regionálního rozvoje a evropských projektů