Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3465.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Znaky dělitelnosti (10, 5, 2, 3, 9, 6, 4).
Advertisements

Násobek a dělitel. Jeden rohlík stojí 2 Kč. Kolik Kč budou stát dva, tři, čtyři, nebo pět rohlíků? Čísla 2, 4, 6, 8, 10, 12, 14, 16 atd. jsou násobky.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_169
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Mgr. Ladislava Paterová
Základní škola, Ostrava – Poruba, Porubská 831, příspěvková organizace
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Zpracováno v rámci OP VK - EU peníze školám Jednička ve vzdělávání.
Znaky dělitelnosti pěti, deseti a dvěma Mgr. Ladislava Paterová.
AUTOR: Martina Dostálová
Dělitelnost přirozených čísel 6. ročník - Matematika
Markéta Zakouřilová ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_170
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti třemi. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná třemi. Speciální.
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_10.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL ZÁKLADNÍ POJMY. Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Matematika a její aplikace.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti.pěti AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná pěti. Speciální vzdělávací.
Znaky dělitelnosti – teorie
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: III/2VY_32_inovace_752.
DĚLITELNOST PŘIROZENÝCH ČÍSEL
Anotace Prezentace, která se zabývá znaky dělitelnosti šesti. AutorPavel Pavlas JazykČeština Očekávaný výstup Žáci určí čísla dělitelná šesti. Speciální.
Podíl (dělení) mnohočlenů (dělení mnohočlenu mnohočlenem)
Dělitelnost Matematika - 6. ročník Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního.
Znaky dělitelnosti SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Anotace
DĚLITELNOST Ročník: 6. Předmět: Matematika Autor: Mgr. Dana Kalousková ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M ZŠ T. G. Masaryka Hodkovice n.M Klíčová slova: znaky.
Dělení mnohočlenu dvojčlenem
Složený zlomek – teorie a cvičení VY_32_INOVACE_10-1-2
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
MATEMATIKA Největší společný dělitel Nejmenší společný násobek.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Šablona č.: III/2 Sada č.: 2 Datum vytvoření: Datum ověření: Pro ročník: šestý Vzdělávací.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Renáta Burdová Název prezentace (DUMu): 1.8 – 1.14 Množiny, slovní úlohy, dělitelnost N čísel Název sady: Matematika.
Opakování z 8.ročníku Mgr. Miroslava Černá ZŠ Volgogradská 6B Ostrava-Zábřeh Dělitelnost přirozených čísel.
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Společný násobek a dělitel - co jsou násobky čísel? - dokážeme najít společné.
Permutace s opakováním
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Dělitelnost přirozených čísel
Geometrická posloupnost - součet
Geometrická posloupnost
Dělitelnost přirozených čísel
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
MATEMATIKA – ARITMETIKA 6
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_104_M6
METODICKÉ LISTY výstup projektu Vzdělávací středisko pro další vzdělávání pedagogických pracovníků v Sokolově reg. č. projektu: CZ.1.07/1.3.11/
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Písemné dělení dvojciferným dělitelem se zbytkem - zkrácený zápis
Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN
Dělitelnost přirozených čísel
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
AUTOR: Martina Dostálová
Prvočísla, čísla složená, dělitel, násobek
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
VY_32_INOVACE_01_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ_NÁSOBENÍ A DĚLENÍ DVĚMA A TŘEMI
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná
Název projektu: Podpora výuky v technických oborech
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Dělitelnost 2 Znaky dělitelnosti dvěma Příklady
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Dělitelnost - test 6. třída.
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ A MŠ ÚDOLÍ DESNÉ, DRUŽSTEVNÍ 125, RAPOTÍN Název projektu: Ve svazkové škole aktivně - interaktivně Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor: Mgr. Jana Učňová Tematický okruh: Název: EU OPVK VY_32_INOVACE_01_DĚLITELNOST_2 Vytvořeno: -únor 2014 Anotace: -tato prezentace slouží žákům k seznámení s učivem dělitelnosti, pojmem samotným, procvičování na příkladech; doporučuji tento materiál k úvodu do látky, procvičování, nebo domácí samostatné přípravě žáků Zdroj: HERMAN. Matematika: dělitelnost. 2. vyd. Praha: Prometheus, 2003, 100 s. Učebnice pro základní školy (Prometheus). ISBN TAIŠL, VOJÁČEK. Aritmetika pro sedmý ročník. 12. vyd. Praha: SPN, 1975, 150 s. Učebnice pro základní devítileté školy (SPN). ISBN

Malé opakování na začátek 1. Co je násobek čísla? Pokud dělení a : b vyjde beze zbytku, je číslo a násobkem čísla b. Pokud toto dělení vyjde se zbytkem, není číslo a násobkem čísla b. 2. Co je dělitel čísla? Pokud dělení a : b vychází beze zbytku, říkáme, že číslo a je dělitelné číslem b. 7 : 2 = 3,5 dělenec dělitel podíl Jak se nazývají jednotlivé členy při dělení?

Procvičování základních pojmů 1.Řekněte dva násobky čísla 4 a dva násobky čísla Řekněte prvních pět násobků čísla 9. 3.Je číslo 63 násobkem čísla 8? Zdůvodněte. 4.Je každé číslo násobkem některého čísla? 5.Součet stonásobku čísla 202, čtyřicetinásobku čísla 50 a dvojnásobku čísla 11 je zajímavé číslo. Určete toto číslo. 6.Zjistěte dělením, která z čísel 21, 22, 23 jsou děliteli čísla 1430? 7.Určete alespoň tří čísla, jejichž dělitelem je: a) číslo 5b) číslo 6c) číslo 8 9, 18, 27, 36, 45 není, 63 : 8 = 7 (zbytek 7) ano, čísla 1 a sama sebe

Teorie – Kdy je číslo dělitelné dvěma? Číslo je dělitelné dvěma, má-li na základním místě některou z číslic 0, 2, 4, 6, 8. Jiná čísla nejsou dělitelná dvěma. Čísla dělitelná dvěma nazýváme SUDÁ. Čísla, která nejsou dělitelná dvěma, nazýváme LICHÁ.

Cvičení 1. Vyjmenujte sudá čísla od 26 do 64: 2. Vyjmenujte všechna lichá čísla větší než 17 a současně menší než 48: 3. Z čísel 37, 46, 173, 268, 300, 1 007, 8 814, vyberte čísla sudá. 4. Z čísel 205, 316, 590, 872, 1 667, 2 454, 5 558, 8 135, 1 000, vyberte čísla dělitelná dvěma.

Cvičení - řešení Příklad 1: Vypišme si nejdříve všechny čísla v daném rozmezí. 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63, 64 Poté si zopakujeme pravidlo, kdy je číslo dělitelné dvěma. A zakroužkujeme všechna ta, která vyhovují naší podmínce. Číslo je dělitelné dvěma, má-li na základním místě některou z číslic 0, 2, 4, 6, 8. Jiná čísla nejsou dělitelná dvěma.

Příklad 2: Vypišme si nejdříve všechny čísla v daném rozmezí. 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47 Poté si zopakujeme pravidlo, kdy je číslo liché. A zakroužkujeme všechna ta, která vyhovují naší podmínce. Čísla dělitelná dvěma nazýváme SUDÁ. Čísla, která nejsou dělitelná dvěma, nazýváme LICHÁ.

Příklad 3: Vypišme si nejdříve všechna čísla ze zadání: Poté si zopakujeme pravidlo, kdy je číslo sudé. A vybereme všechna ta, která vyhovují podmínce. Čísla dělitelná dvěma nazýváme SUDÁ. Čísla, která nejsou dělitelná dvěma, nazýváme LICHÁ.

Příklad 4: Vypišme si nejdříve všechna čísla ze zadání: Opakování je matka moudrosti – zkuste si napřed odpovědět sami. Kdy je číslo dělitelné dvěma? A zakroužkujeme všechna ta, která vyhovují naší podmínce. Číslo je dělitelné dvěma, má-li na základním místě některou z číslic 0, 2, 4, 6, 8. Jiná čísla nejsou dělitelná dvěma.

Příklady k ověření znalostí 1. Určete, kolika způsoby lze do rámečku vepsat číslici tak, aby vzniklé čtyřciferné číslo bylo sudé: a) 1 56b) 2 34c) Určete, jaký zbytek dává libovolné liché číslo při dělení dvěma.