Jehlan Matematické dovednosti. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníBřezen 2013 Ročník: 9. Tematická oblast:Matematická gramotnost.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jehlan povrch a objem.
Advertisements

Objem hranolu.
Digitální učební materiál
Tělesa Užití goniometrických funkcí
Popis válce: Válec má dvě podstavy. Podstava má tvar kruhu. Válec je rotační těleso. Válec vznikne rotací obdélníku kolem jedné své strany.
Procenta Slovní úlohy. Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník:7. Tematická oblast: Matematická gramotnost.
Anotace Jehlan: Prezentace je věnována jehlanům. Seznamuje žáky s vlastnostmi jehlanů a učí je počítat povrch a objem jehlanu. Předpokládá se využívání.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 1. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného čtyřbokého jehlanu na obrázku (vyjádřete pomocí odmocnin).
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
JEHLAN Popis, povrch, objem. JEHLAN Popis, povrch, objem.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
OPAKOVÁNÍ NA PÍSEMNOU PRÁCI Funkce Tělesa. Funkce 1. Lineární rovnicí vyjádři závislost: a) Obvodu rovnostranného trojúhelníku (y) na délce jeho strany.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
Matematika pro 9. ročník Jehlany – příklady – 2. Jehlan Vypočítejte objem pravidelného trojbokého jehlanu vysokého 5 cm, s podstavnou hranou 6 cm (vyjádřete.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Tělesa –Hranol Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
KUŽEL 6 - Výpočet objemu NÁZEV ŠKOLY
Matematika pro 8. ročník Hranoly – příklady – 1.
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
těleso skládající se z jedné kruhové podstavy a pláště
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Matematická gramotnost Znaky dělitelnosti
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského v Novém Strašecí
Platónská tělesa.
Pojem kvadratické funkce, její graf
Hranoly Základní pojmy.
Popis kvádru:. Popis kvádru: Vlastnosti kvádru: Kvádr má 8 stěn. Kvádr má 8 vrcholů. Kvádr má 12 hran. Kvádr má 1 dolní podstavu. Kvádr má 1 horní.
Jméno autora:  Marie Roglová Škola:  ZŠ Náklo Datum vytvoření (období):
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Matematika pro 9. ročník Povrch jehlanu.
Dotkněte se inovací CZ.1.07/1.3.00/
OBJEM JEHLANU VY_42_INOVACE_ 30_02.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
Stopy roviny (Mongeovo promítání)
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Tělesa –čtyřboký hranol
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Konstrukce mnohoúhelníku
Konstrukce mnohoúhelníku
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Zlatý trojúhelník, obdélník a pětiúhelník
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Thaletova kružnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Výšky v trojúhelníku Procvičení. Výšky v trojúhelníku Procvičení.
Tělesa –Pravidelný šestiboký hranol
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
EU peníze středním školám – digitální učební materiál
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Pythagorova věta v rovině
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
Množiny bodů v rovině Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ZÁKLADNÍ TĚLESA V MONGEOVĚ PROMÍTÁNÍ
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Geometrické tvary
Ing. Ladislav Mišík TĚLESA 9. březen 2013
Transkript prezentace:

Jehlan Matematické dovednosti

Jméno autora: Marie Roglová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvořeníBřezen 2013 Ročník: 9. Tematická oblast:Matematická gramotnost Téma:Jehlan Metodický list (anotace): Popis jehlanu, vlastnosti, výpočet povrchu, objemu

Jehlan 1) Podstava 2 ) Úhlopříčky, výška jehlanu 3)Hrany pobočné

F A A A A B B B B C C C C V V V V D D D E E Podstavy jehlanů jsou n-úhelníky podstava trojúhelník čtyřboký jehlan šestiboký jehlan pětiboký jehlan trojboký jehlan podstava čtyřúhelník podstava pětiúhelník podstava šestiúhelník

Jehlan hlavní vrchol podstava podstavná hrana vrchol podstavy boční hrana boční stěna výška Čtyřboký jehlan - jeho podstava je čtyřúhelník. Boční stěny jehlanu jsou trojúhelníky Vzdálenost hlavního vrcholu od roviny podstavy je tělesová výška jehlanu, stručněji výška jehlanu.

výška jehlanu = V j v s = stěnová výška výška jehlanu = V j v s = stěnová výška 10 cm v s = 15 cm Obsah 1 stěny (1 Δ) Vj Sj = Sp + Q S p = a. a = = 100

Objem jehlanu

Pozor !! Neplést tělesovou a stěnovou výšku !! Pokud je podstavou pravidelný útvar (rovnostranný trojúhelník, čtverec…), jsou všechny trojúhelníky pláště shodné. S

Pozor !! Je-li podstavou např. obdélník, pak obsahy trojúhelníků jsou různé!! (protější jsou shodné)

Zdroje - vlastní