Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiáluVY_32_INOVACE_651_SEKÁNÍ MATERIÁLU Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
DRUHY NÁŘADÍ METR ROZKLÁDACÍ měří s přesností na 1mm METR SVINOVACÍ
Advertisements

Tematická oblast: Ruční zpracování kovů Okruh: Sekání
Digitální učební materiál
Výukový matriál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1.5 EU peníze školám registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Autor: Jan Mihalík zpracováno:
ROZBRUŠOVÁNÍ – BEZPEČNOST PRÁCE Název školyStřední odborná škola Luhačovice Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Lubor Černobila.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Druhy a názvy ručního nářadí
Škola: SŠ Oselce, Oselce 1, Nepomuk,
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školy Integrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektu CZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Název školyIntegrovaná střední škola technická, Vysoké Mýto, Mládežnická 380 Číslo a název projektuCZ.1.07/1.5.00/ Inovace vzdělávacích metod EU.
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje výklad používání ručních mechanizovaných nástrojů.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_62_INOVACE_73 8 _ Přímé bankovnictví II. AutorIng. Renata Wagnerová Průřezové téma Člověk a svět.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada15 AnotaceBezpečná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_646_VRTÁNÍ MATERIÁLU Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_660_STROJNÍ OBRÁBĚNÍ MATERIÁLŮ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Název SŠ:VOŠ, SPŠ automobilní a technická Tem. oblast:Strojnictví Ročník:1. Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Datum vzniku:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_7_ŘEČ PŘÍMÁ, NEPŘÍMÁ, POLOPŘÍMÁ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Sekání a probíjení - test. A buď k oddělování tlustých třísek nebo k oddělování materiálu, přičem úhel břitu je v rozmezí 10-20° B ke zpevňování povrchové.
Sekání a probíjení. Sekání dochází buď k oddělování tlustých třísek nebo k dělení materiálu dochází buď k oddělování tlustých třísek nebo k dělení materiálu.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_627_ROUBOVÁNÍ-POSTUP_PRÁCE Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada15 AnotaceBeztřískové.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_654_ROZEBÍRATELNÉ SPOJE- ŠROUBY, VRUTY, MATICE A JINÉ Název školy Masarykova střední.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada 30 Anotace.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_644_ŘEZÁNÍ MATERIÁLU Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_432_Kmitání a vlnění Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_653_NEROZEBÍRATELNÉ SPOJE-NÝTOVÁNÍ, LEPENÍ, PÁJENÍ A JINÉ Název školy Masarykova střední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_253_TÉMA_ Zálohové platby Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_209_Náhradní rodinná péče Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY-32-INOVACE-498 Cesty v sadovnických úpravách zatravněné a pískové Název školy Masarykova střední.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_399_Soustavy lineárních rovnic Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada38 AnotaceVýuka.
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada15 AnotaceProbíjení.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Strojní obrábění – nástroje na frézování
ŘEMESLO - TRADICE A BUDOUCNOST
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
4. Výroba špičatého rydla
6. Výroba půlkulatého rydla
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
VY_32_INOVACE_659_SOUBORNÁ PRÁCE Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Strojní obrábění – základní způsoby frézování
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32_INOVACE_657_OCHRANA MATERIÁLU NÁTĚREM Název školy
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_22-03
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_651_SEKÁNÍ MATERIÁLU Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace AutorMojmír Hýbel Průřezové témaZákladní dílenské práce Tématický celekOdborný výcvik Ročník1. Z Datum tvorby Datum a místo ověření Dílna Druh učebního materiáluPrezentace Anotace Výklad nové látky - názornější a přehlednější způsob vysvětlení učiva, je inovativní Klíčová slovaSekáč plochý, kladivo, postoj Metodický pokynUrčeno k výkladu do hodiny i k samostudiu Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Sekání je způsob zpracování materiálu při němž vznikají buď hrubé třísky nebo dochází k dělení materiálu. K této činnosti používáme nástroje zvané sekáče.

Druhy sekáčů Sekáč plochý – nejčastěji používán pro dělení materiálu. Sekáč křížový – pro vysekávání drážek do materiálu. Sekáče speciální – určeny pro práci s plechy a podobně.

Popis sekáče Břit sekáče Tělo sekáče Hlava sekáče s údernou plochou

Postoj při sekání Postoj bude přímo záviset na charakteru práce. Přesekávání – držíme sekáč kolmo k materiálu. Odsekávání – držíme sekáč šikmo k materiálu. Stojíme tak, abychom měli stabilitu. Údery kladivem vedeme přesně na hlavu sekáče. Razance úderů je závislá na vlastnostech materiálu. Při dosekávání razanci úderů snižujeme, nedosekneme a materiál odlomíme.

Broušení sekáčů Úhel břitu sekáče se běžně pohybuje mezi 55 a 60°. Pro měkké materiály použijeme úhel 30°. Pro tvrdé materiály je vhodný úhel 80°. Brousíme ručně na kotoučových bruskách. Úhel břitu kontrolujeme pomocí šablony. Břit nesmíme přehřát – změkl by. Používáme ochranné brýle.

Které materiály můžeme zpracovávat sekáním? Různé kovové materiálu – ocel, hliník, měď – dělení materiálu, odsekávání… Stavební materiály – kámen, beton, cihly – dělení materiálu, vysekávání otvorů… Jakými způsoby můžeme sekat? Ručně – sekáč a kladivo. Strojově – elektropneumatická, vibrační, pneumatická kladiva,…

Při sekání Používáme pouze nepoškozené nářadí. Sekáč – neroztřepená hlava sekáče. Kladivo – zajištěné na násadě klínem. Ochranné pomůcky – rukavice, brýle, pracovní oděv a obuv. Ochrana okolí – možnost zranění spolupracovníků – odlétávající materiál. Zástěna, pletivo. Pořádek na pracovišti.