KAPALNĚNÍ.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
Advertisements

Změny skupenství látek - vypařování, var a kondenzace
Změny skupenství látek
Vypařování.
Sytá pára Proč se za letadlem vytváří bílá viditelná stopa? ( produkty hoření –žhavé plyny z motoru odeberou teplo vodní páře a ta kondenzuje) Jak funguje.
Co už známe? tání tuhnutí var a vypařování.
Změny skupenství Druhy látek: A) pevná látka B) kapalná látka
Změny skupenství látek
VYPAŘOVÁNÍ A VAR.
POČASÍ = STAV ATMOSFÉRY V URČITÉM OKAMŽIKU NA URČITÉM MÍSTĚ DO VÝŠKY 15 km Meteorologie = věda o počasí.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ Pevná látka tuhnutí tání Kapalina Plyn
Pevné látky a kapaliny.
Tepelná výměna prouděním
Rekonstrukce a sanace historických staveb h-x diagram
20. Změny skupenství látek
Aneta Říhová Lukáš Kahoun Marek Pertlík Adam Stibůrek
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140
Změny skupenství látek
Vypařování (Učebnice strana 82 – 83)
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Moderní škola Název materiálu:VY_32_INOVACE_FYZIKA1_20 Tematická.
Kapaliny.
V ý u k o v ý m a t e r i á l zpracovaný v rámci projektu Ověření ve výuce: Třída: Datum: Šablona: Sa da: Ověření ve výuce: Třída: Datum: Pořadové číslo.
registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
Vojtěch Škvor, Robert Kočí, Zuzana Podhorská, Lucie Syslová
Aleš Baťha Veronika Kohoutová Etela Kouklíková Monika Vančurová
Jirka Brabenec David Fousek Ondra Holoubek Kamil Chvátal
Teplo Ing. Radek Pavela.
Aneta Brabencová Kristýna Nachtigalová Zuzana Aimová Jiří Dušek
Vypařování: Na rozdíl od tání a tuhnutí vypařování probíhá
Vypařování a kapalnění
Kapalnění Sublimace Desublimace
Kapalnění Do sklenice nalijeme vodu.
Graf změn skupenství Pevná látka Tuhnutí Desublimace Tání Sublimace
Digitální učební materiál
Skupenské změny.
FMVD I - cvičení č.4 Navlhavost a nasáklivost dřeva.
Vypařování a kapalnění
Vlhkost vzduchu Vyjádření vlhkosti vzduchu Měření vlhkosti vzduchu
ZMĚNY SPOJENÉ SE ZMĚNOU SKUPENSTVÍ – SUBLIMACE
ŠkolaZákladní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika 8 Tematický okruhTepelné jevy.
Změny skupenství v přírodě shrnutí učiva o přeměnách skupenství
Koloběh vody v přírodě Dominik Cilc.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK II.
Pára Základní pojmy:- horní mezní křivka - dolní mezní křivka
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Sytá pára. Var.
Změny skupenství Zpracovali: Radka Voříšková Petra Rýznarová
Vodní pára v atmosféře.
Název příjemce Základní škola, Bojanov, okres Chrudim Registrační číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu Škola nás baví Výukový materiál.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení.
Počasí. obsah počasí sluneční záření, teplota vzduchu, vlhkost vzduchu, oblačnost, vodní srážky, tlak vzduchu, vítr předpověď počasí pozorování počasí.
Vypařování a kapalnění
1. 1. Změny skupenství látek Tání Tuhnutí Změna objemu těles při tání a tuhnutí Sublimace a desublimace Vypařování a kapalnění.
Vypařování a kapalnění - úlohy Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_14 Název materiáluVodní pára.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV:Var TÉMATICKÝ CELEK: Energie ČÍSLO PROJEKTU:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_11 Název materiáluSytá pára.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák pozná podstatu přeměny skupenství kapalného na plynné (vypařování.
Vytápění Tepelná pohoda. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo.
ZMĚNY SKUPENSTVÍ LÁTEK
Vypařování, sublimace Autor: Mgr. Alena Víchová
Změny skupenství látek
Vypařování a kapalnění
Změny skupenství.
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
ATMOSFÉRA.
Molekulová fyzika Vlhkost.
Třída 3.A 18. hodina.
Změny skupenství látek
Závislost hustoty kapaliny na teplotě
Transkript prezentace:

KAPALNĚNÍ

KAPALNĚNÍ (KONDENZACE) = opačný děj k vypařování. Je to přeměna plynu v kapalinu. Ke kapalnění vodní páry ve vzduchu dochází při snížení teploty. Vysvětlení vzniku: rosy (na chladnějším povrchu), mlhy (v celém objemu vzduchu), oblaků (v atmosféře).

Uzavřená soustava: voda, vodní pára, vzduch. SYTÁ PÁRA Uzavřená soustava: voda, vodní pára, vzduch.

SYTÁ PÁRA V uzavřené soustavě při stálé teplotě, dojde po nějaké době k tomu, že rychlost kondenzace bude stejně velká jako rychlost vypařování → množství páry se nezvýší a kapaliny neubývá → nastává rovnovážný stav → vytvořila se sytá pára = vzduch nad povrchem vody je párou nasycen.

VLHKOST VZDUCHU Vzduch může při určité teplotě obsahovat jen omezené množství vodní páry. Čím je vzduch teplejší, tím více vodní páry může obsahovat, aniž začne kapalnět. ROSNÝ BOD = teplota, při které je vzduch maximálně nasycen vodními parami. Pokud teplota vzduchu klesne pod tento bod, nastává kondenzace.

Otázky k zamyšlení: 1) Proč se v zimě při vstupu z venkovního prostředí do vytopené místnosti zamlžují brýle? 2) Proč se sklenice, do které nalijeme ledovou vodu, orosí?

Otázky k zamyšlení: 3) Proč se zrcadlo v koupelně při sprchování zarosí a po chvíli se sražená vodní pára zase ztratí?