Číslo projektu školy CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Číslo materiáluVY_32_INOVACE_OdP_S2_16 Popis výukového materiálu Název:Dokumenty související s provozem hotelu Směrnice ředitele o nabídkovém lístku, provozu minibaru a room service Autor:Bc. Pavel Lang Datum: Obor:a) L/01 Gastronomie (nástavbové studium) b) L/01 Gastronomie Ročník:a) - 2. ročník a b) - 4. ročník Předmět:Hotelový provoz Anotace výukového materiálu 1. Materiál je určen pro výuku předmětu Hotelový provoz a je v souladu s ŠVP 2. Materiál je prezentován žákům prostřednictvím ICT s výkladem a doplněním při současném použití učebnic Moderní řízení hotelového provozu (Ing. J. Beránek a kol., Magconsulting 2013) a Cestovní ruch pro střední školy a pro veřejnost (D. Drobná a E. Morávková, nakl. Fortuna Praha 2004) Součástí materiálu je krátký test s označením odpovědí. Další formou zpětné vazby je test jako souhrn několika realizovaných materiálů. Pro výuku je použit - PC s dataprojektorem - interaktivní tabule - interaktivní dataprojektor - učebnice
Dokumenty související s provozem hotelu Bc. Pavel Lang Směrnice o nabídkovém lístku, provozu minibaru a room service
Směrnice ředitele o nabídkovém lístku 1/4 Náležitosti: označení výrobce tj. označení provozovny; datum, případně datum platnosti od; názvy jednotlivých pokrmů, nápojů apod.; cena vztažená k prodávanému jednotkovému množství
Směrnice ředitele o nabídkovém lístku 2/4 Struktura jídelního lístku: Studené předkrmy, Polévky, Teplé předkrmy, Speciality, Ryby (v pořadí sladkovodní, mořské, vařené, dušené, pečené, smažené), Drůbež, Zvěřina, Dětské pokrmy, Dietní pokrmy, Hotové pokrmy (v pořadí masa ‑ hovězí, telecí, vepřové, skopové, jehněčí, králičí, mleté maso, podle tepelné úpravy masa ‑ vařené, dušené, pečené, smažené, uzené, droby),
Směrnice ředitele o nabídkovém lístku 3/4 Jídla na objednávku ‑ minutky, Bezmasé pokrmy, Přílohy (v pořadí brambory, knedlíky, těstoviny, rýže atd.), Zelenina, Saláty, Kompoty, Sýry, Teplé moučníky, Dezerty, Krémy, Zmrzliny, Ovoce
Struktura nápojového lístku Aperitivy, Kořeněná vína, Míšené nápoje, Bílá vína (tuzemská, z dovozu; rozlévaná, lahvová), Růžová vína, Červená vína, Dezertní vína (bílá, červená), Šumivá vína a sekty, Likéry (tuzemské, z dovozu), Destiláty (tuzemské, z dovozu; ušlechtilé – přímá destilace ze základní suroviny, řezané – mísení vody, lihu a esence nebo ušlechtilého destilátu a vody), Nealkoholické nápoje (rozlévané, lahvové), Pivo, (čepované, lahvové), Teplé nápoje (nealkoholické, alkoholické) V odbytových střediscích vyšších tříd je vhodné uvádět na nápojovém lístku u vína i odrůdu révy, ročník, vinařskou oblast a kvalitativní stupeň ‑ vína stolní, jakostní, s přívlastkem. Směrnice ředitele o nabídkovém lístku
Směrnice ředitele k obsluze minibarů 1/2 Za doplnění minibaru a jeho čistotu je zodpovědná pokojská, která ten den koná službu Jedenkrát denně po skončení směny předává vedoucí housekeepingu nebo její zástupce vyplněné tabulky z jednotlivých pater do recepce. Recepce připíše na vrub účtu hosta jeho konzumaci minibaru dle jednotlivých položek, které jsou uvedeny v tabulce, tabulku podepíše a založí do šanonu.
Směrnice ředitele k obsluze minibarů 2/2 Kontrolu provádí provoz, F&B nebo pracovníci housekeepingu, kteří sledují spotřebu na minibarech, evidují výdeje a příjmy z jednotlivých meziskladů. 1x měsíčně provádí fyzickou inventuru zboží na středisku minibar. Namátkově během měsíce provádí stopinventury zboží na středisku minibar. 1x měsíčně na základě inventury stanovuje procento ztrátovosti na minibarech.
Směrnice ředitele pro Room Service 1/2 Objednávka servisu snídaní: telefonicky na recepci, stanovit, do kdy nejpozději Objednávka Á la carte: osobně nebo telefonicky na recepci Na základě objednávek připraví kuchyně pokrmy, převezme je a servíruje etážový číšník Pro 1 osobu servíruje pomocí plata, pro 2 osoby použije servírovací stolek
Směrnice ředitele pro Room Service 1/2 Účtování: již během objednávky se recepční/pracovník restaurantu informuje na způsob platby a zaznamená jej do formuláře. Služba snídaně na pokoj a objednávky Á la carte je hostovi účtována zvlášť. Způsoby platby jsou: hotově, kartou, připsání na hotelový účet
DĚKUJI ZA POZORNOST Bc. Pavel Lang Výstupy - TEST 1. Vyjmenujte náležitosti nabídkového lístku. Případně doplňte o další dle Vašeho názoru 2. Je možné změnit uvedenou strukturu nabídkového lístku? Uveďte příklady. 3. Popište pracovní postupy spojené s provozem minibaru