Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_31 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluPoruchy příjmu potravy – mentální.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Ochrana zdraví Výukový program RNDr. Ivana Kopová.
Advertisements

PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Poruchy příjmu potravy a těhotenství
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY doplňkový seminář k projektu
Poruchy příjmu potravy
Absolventská práce 2014 Pevná, Vedrová 9.B Anorexie.
ZŠ A MŠ BOHUMÍN TŘ. DR. E. Beneše 456 okres Karviná, příspěvková organizace Digitální učební materiály ŠIII/2 VÝCHOVA KE ZDRAVÍ.
ČASTÉ NEINFEKČNÍ NEMOCI- úvod
Školní výchova ke zdravým stravovacím návykům dětí
BULIMIE Hana Szarowská 2. HA.
ZÁKLADY ZDRAVOTNÍ VÝCHOVY ZDRAVÝ ZPŮSOB ŽIVOTA 08
Rodinná výchova Kristýna Němcová 7.B.
Varovné signály PPP Státní zdravotní ústav. První varování ▪ Zpočátku dívka omezuje příjem některých potravin (sladkosti, smažená jídla, slazené nápoje…),
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Zpracovala: Hana Májková 1. stupeň ZŠ 5. ročník
Mentální anorexie.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_CJ5_14 Sada DUMČeský jazyk 5 Předmět Český jazyk Název materiáluPodstatná jména Anotace AutorMgr. Andrea.
Anorexie Denisa Kandlová 2.HC.
. CIVILIZAČNÍ CHOROBY.
Poruchy příjmu potravy
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
KRÁSA KOLEM NÁS Jako kýč jsou v umění označována díla, která jsou příliš okázalá, rušivá. Jedná se také o laciné napodobeniny a nekvalitní ztvárnění určitých.
Modeling versus Miss World
Poruchy výživy. Pavel Šuranský.
Poruchy příjmu potravy
VY_32_INOVACE_ _Rozvoj klíčových kompetencí ve výchově ke zdraví v ročníku. Poruchy příjmu potravy Autorem materiálu a všech jeho částí,
Název: Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
Střední škola KNIH, o.p.s. Brno Bzenecká 23, Brno Maturitní práce 2013/2014 Vytvořil: Simona Bartíková Vedoucí práce: Mgr. Věra Suchánková.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_06 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Obezita Anotace Žáci se v průběhu.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_25 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Nádorová onemocnění Anotace Žáci.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_19 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluRizikové sexuální chování IV. Anotace.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: NÁZEV:VY_32_INOVACE_ TEMA: Potravinová pyramida, poruchy trávení ČÍSLO PROJEKTU:
ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU DUM 03 – Psychologie a psychiatrie NÁZEV ŠKOLY Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu,
Poruchy příjmu potravy. ZPRACOVAL Mgr. Alena Jakubcová ŠKOLA ZŠ Bor, Školní 440, , příspěvková organizace TÉMA Umění, kultura, sport, zdraví, svět.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_ICT_20 Sada DUMICT PředmětInformatika Název materiáluSvět internetu – cvičení MS PowerPoint – opakováníSvět.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_INOVACE_M6_14 Sada DUMMatematika 6 Předmět Matematika Název materiáluNásobení a dělení v oboru do 100 Anotace Žáci.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Vendulka Kudlíková. Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_30 Sada DUMVýchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiáluČasté neinfekční choroby - ateroskleroza.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_02 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Zdravý životní styl Anotace Žák.
Poruchy příjmu potravy
P ORUCHY PŘÍJMU POTRAVY ANOREXIE, BULIMIE, Z ÁCHVATOVITÉ PŘEJÍDÁNÍ Zpracovala: Mgr. Kateřina Holá Speciální základní škola, Česká Kamenice, Jakubské nám.
Identifikátor materiálu: např. ICT2-1-1 AnotaceŽák se seznámí s problematikou poruch příjmu potravin AutorMgr. Ivona Kindlová JazykČeština Očekávaný výstup.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_33 Sada DUMVýchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Časté neinfekční choroby - alergie.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_17 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluRizikové sexuální chování II. Anotace.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_27 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluVysoký krevní tlak Anotace V prezentaci.
Chyby ve výživě I. Dagmar Šťastná. Nesprávné stravovací návyky a civilizační choroby Nedostatečný příjem pokrmů vede k pocitu hladu, k podráždění, podvýživě.
Zdravá výživa Název školy: ZŠ Salvátor Název školy: ZŠ Salvátor Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název výstupu:
Číslo v digitálním archivu školyVY_32_ INOVACE_ ICT_06 Sada DUMICT PředmětInformatika Název materiáluMS Word - opakování Anotace Velké opakování AutorMgr.
Mentální Bulímie. Je porucha charakterizovaná zejména opakujícími se záchvaty přejídání spojenými s přehnanou kontrolou tělesné hmotnosti.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_08 Sada DUM Výchova ke zdraví Předmět Výchova ke zdraví Název materiálu Závislost na nikotinu, odvykání.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_35 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluŠikana Anotace Ž8ci se v průběhu.
Číslo v digitálním archivu školy VY_52_INOVACE_VZ_01 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluZdraví a jeho podmínky Anotace Žák.
Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_18 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluRizikové sexuální chování III. Anotace.
Osobnost Biologická (tělesná), sociální (společenská) a psychologická (duchovní) jednotka Struktura osobnosti Soubor relativně stálých vlastností.
PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
Autor : Mgr. Ludmila Jakubcová Jazyk : Čeština
Identifikátor materiálu: ICT2-1-56
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Číslo v digitálním archivu školy
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_ANOREXIE A BULIMIE.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Základní škola, Hradec Králové
Číslo v digitálním archivu školy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

Číslo v digitálním archivu školyVY_52_INOVACE_VZ_31 Sada DUMVýchova ke zdraví PředmětVýchova ke zdraví Název materiáluPoruchy příjmu potravy – mentální anorexie Anotace Žáci se v průběhu prezentace seznámí s vážnou problematikou mentální anorexie. Učí se o příčinách, rizikových faktorech. Léčbě a prevenci. AutorMgr. Martina Jaborová JazykČeský jazyk Datum vytvoření Očekávaný výstup Žáci se orientují v problematice mentální anorexie. Stupeň a typ vzděláváníZákladní vzdělání – lehké mentální postižení Klíčová slova porucha příjmu potravy, komplikace, anorexie. Druh učebního materiáluPrezentace Cílová skupinaŽák na 2. stupni speciální školy Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/

PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY MENTÁLNÍ ANOREXIE

CO JSOU PORUCHY PŘÍJMU POTRAVY /PPP/  Poruchy příjmu potravy se vyskytují převážně ve dvou formách  A. mentální anorexie – hlavním příznakem je odmítání jídla a hladovění  B. mentální bulimie- hlavním příznakem jsou opakované záchvaty přejídání a následně vyvolávané zvracení  PPP jsou rozšířeny především v zemích s nadbytkem jídla a jeho snadnou dostupností  V ČR bohužel tohoto onemocnění stále přibývá  Výskyt anorexie je asi 1 případ na 100 dívek  Výskyt bulimie je častější a to 6-8 případů na 100 dívek

PŘÍČINY VZNIKU PPP  Na vzniku onemocnění se podílí řada příčin  Souvisí s dospíváním a změnami tělesných proporcí  PPP se netýkají jen dívek. I chlapci touto poruchou trpí, ale méně často, než dívky  Období dospívání je také spojeno se změnami životního stylu a velký důraz je kladen na vzhled  Obrovskou roli hraje strach z nadváhy a tloušťky  Reklama propaguje hubené modelky jako symbol krásy  Také problémy v rodinných vztazích mohou vést ke vzniku tohoto onemocnění

JAKÉ JSOU DÍVKY S MENTÁLNÍ ANOREXIÍ  Jedná se o dívky, které jsou úspěšné ve škole, ve sportu, v zájmové činnosti  Jsou perfekcionistické a velmi odpovědné  Z rozvojem nemoci se s távají úzkostnými, dráždivými a depresivními  S rodiči se dostávají do konfliktů kvůli jídlu a stylu života  Na jídlo reagují s odporem  V souvislosti s jídlem často podvádějí a lžou  Odmítají připustit, že jsou nemocné  Mentální anorexie je nemoc duševní

 Záměrně hladoví, aby redukovaly svoji hmotnost  Nejprve omezují vydatné potraviny, avšak postupně přestávají jíst i potraviny s nízkoenergetické  Omezují i příjem tekutin  Toto chování vede až k extrémní vyhublosti  Přesto si tyto dívky myslí, že jsou stále tlusté a v hubnutí pokračují  Kromě tuku ubývá i svalovina  V rozporu s velkou vyhublostí však bývají velmi aktivní ve škole a velmi intenzivně cvičí

KOMPLIKACE MENTÁLNÍ ANOREXIE  Mezi komplikace provázející mentální anorexii patří:  - zácpa  - poruchy menstruace  - zimomřivost  - padání vlasů  - zhoršuje se kvalita pleti  - objevují se srdeční potíže  - dívky mají psychické potíže, deprese, záchvaty histrionství..  Mnoho dívek již na mentální anorexii ZEMŘELO

TAKTO VIDÍ ANOREKTIČKA SAMA SEBE

KAM AŽ MŮŽE MENTÁLNÍ ANOREXIE ZAJÍT…. KAM AŽ MŮŽE MENTÁLNÍ ANOREXIE ZAJÍT….

LÉČBA MENTÁLNÍ ANOREXIE  U některých případů je nutná hospitalizace na dětské psychiatrii, či metabolické jednotce  Zbytek případů se léčí ambulantně  Léčba mentální anorexie je velmi obtížná, protože pacientky odmítají přiznat, že jsou nemocné  Snahu rodičů a lékařů vnímají jako nátlak a odmítají pomoc  Při léčbě často lžou a podvádějí  Hlavní součástí léčby je psychoterapie a režimové činnosti  Pacientky musí být motivované a trpělivé  Nezřídka kdy bývá mentální anorexie celoživotním problémem

PREVENCE MENTÁLNÍ ANOREXIE  Velkou úlohu v prevenci PPP hraje rodina  Dobré rodinné vztahy jsou podmínkou  Dobré stravovací návyky jsou také důležité. Stravovat se tak, abychom netloustli  Svou úlohu hraje i škola – poskytováním vhodných a správných informací o PPP  Seznámení s tělesným dospíváním a sexuálním zráním  Zdůrazňovat to, že hubenost modelek není přirozená

Zdroje informací, obrázků a použitá literatura: MACHOVÁ, J., KUBÁTOVÁ, D.: Výchova ke zdraví, Grada 2009, 296 stran. ALx7nM:&imgrefurl= _o2.jpg&w=380&h=409&ei=oXfpT4nlOsa0tAa5wu2oDg&zoom=1&iact=hc&vpx=185&vpy=171&dur=703&hovh=233&hovw= 216&tx=109&ty=115&sig= &page=1&tbnh=149&tbnw=150&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:0,s:0,i:85& biw=1440&bih=717 s8M:&imgrefurl= yN6M&imgurl= 03.jpg&w=460&h=436&ei=oXfpT4nlOsa0tAa5wu2oDg&zoom=1&iact=hc&vpx=1163&vpy=71&dur=265&hovh=219&hovw=231&tx=1 63&ty=117&sig= &page=1&tbnh=149&tbnw=159&start=0&ndsp=21&ved=1t:429,r:6,s:0,i:103&biw=144 0&bih= html&docid=Y63PewGlzyRjVM&imgurl= 02.jpg&w=309&h=460&ei=oXfpT4nlOsa0tAa5wu2oDg&zoom=1&biw=1440&bih= dSKVWq4eM:&imgrefurl= M&imgurl= 1440&bih=717