Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/21.1526 Název:VY_32_INOVACE_II.VL2 Vytvořeno: 6. 1. 2012.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROJEKT ZACHRÁNÍME PLANETU
Advertisements

Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Orientace na mapě a v krajině
MAPA – Zmenšený obraz povrchu Země
Obor: Geodézie a katastr nemovitostí
Autor: Mgr. Marie Smolíková Datum: Ročník: 7.
Orientace na mapě a v krajině
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
MAPY A PLÁNY, MĚŘÍTKO MAPY
Mapa.
Kartografie.
Registrační číslo projektu
KARTOGRAFIE = nauka o mapách Mapa - zmenšený, zjednodušený
Mapa – obraz Země Mapa = zmenšený obraz planety Země.
ČLOVĚK A PŘÍRODA Zeměpis
MAPA A JEJÍ OBSAH.
Kartografie a topografie
MAPA A JEJÍ OBSAH Co je to mapa? Proti skutečnosti vypadá mapa jak?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky se způsobem zaznamenávání nadmořské.
MAPY.
Svět na mapě Materiál byl vytvořen v rámci projektu
Název šablony:Inovace a zkvalitnění výuky v oblasti přírodních věd zaměření VM:6. ročník – Člověk a příroda – Zeměpis – Glóbus- model Země autor VM:Ondřej.
MAPY (uč.14-15).
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Jak mapa vzniká v minulosti – ručním zakreslováním
Prvouka 3.ročník ZŠ „Mapa a krajina, světové strany na mapě“
MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě
Výškopis, polohopis, popis VY_32_INOVACE_16 Sada 4
Vzdělávací obor: Zeměpis Třída:VI. A Vyučující: Mgr
DRUHY MAP.
Elektronická učebnice - I
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Jindřiška Tomášková Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_IV.MND5 Vytvořeno:10.
K ARTOGRAFIE – OBSAH MAP Autor: Hana Brýdlová. Anotace Název školy Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Adresa školySokolovská.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_II.VL1 Vytvořeno:
GIS - geografické informační systémy Jednotlivé části GIS jsou zobrazeny ve vrstvách a z nich se skládá výsledná mapa. …je na počítačích založený informační.
Klepnutím lze upravit styl předlohy podnadpisů
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Jana Vaňková NÁZEV:VY_32_INOVACE_02A_03_OBSAH MAPY TEMA:Přírodní obraz Země.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Hradec Králové, Úprkova 1 Autor: Mgr. Venclová Monika Název: VY_32_INOVACE_4B_15_Měřítko mapy Téma: 4B_VL4.roč.
Šablona. Anotace: žák získá nové informace o kartografii Autor: Mgr.Hana Hilscherová Jazyk: Čeština Očekávaný výstup: získá nové informace a základním.
GLÓBUS. obsah  pohled do historie  glóbus  barevnost na glóbusu  měřítko glóbusu  kontrolní otázky.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 10 TEMA: Mapy – zobrazení povrchu Země.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_III.VL7 Vytvořeno:
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_Z6-002 Předmět ZEMĚPIS 6.ROČNÍK.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Pauserová. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Číslo projektu OP VK Název projektu Moderní škola Název školy Soukromá střední škola podnikání a managementu, o.p.s. Předmět Zeměpis (klíčová.
* Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov * Autor : Mgr. Irena Nešněrová * Datum : září 2012 * Název :VY_52_INOVACE_5.2.4.
Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_III.PR7 Vytvořeno:
ORIENTACE V KRAJINĚ. Světové strany Hlavní světové strany jsou: sever (S) jih (J) východ (V) západ (Z) Pro přesnější určení směru používáme vedlejší světové.
Mapy a plány mapy čtení mapy měřítko mapy vysvětlivky mapy plány.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Elektronické učební materiály - II. stupeň Zeměpis Mapa buzola
Mapa – obraz Země Mapa = zmenšený obraz planety Země.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Opakování – mapy Otázky jsou sestrojeny pomocí učebnice Společnost str
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Nad mapou České republiky
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT
VLASTIVĚDA 5. ROČNÍK VY_32_INOVACE_04_07_mapy.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_07_Topografie
Jak mapa vzniká v minulosti – ručním zakreslováním
Autor: Mgr.Renata Viktorinová
Práce s mapou Anotace: Materiál je určen k výuce vlastivědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základy orientace na mapě a glóbusu, práce s mapou, kompasem.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
6. a MAPA Mapa je zobrazením zemského povrchu do roviny ve zmenšené podobě Existují mapy celého světa světadílů států menších území.
Opakování - mapy Vyber z uvedených slov 3 a vytvoř z nich definici
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
Název školy: Dětský domov, Základní škola praktická, Praktická škola a Školní jídelna, Dlažkovice 1, příspěvková organizace Třebívlice Autor: Mgr.
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_Vl_19_Vlastivědný kvíz
Transkript prezentace:

Název školy:ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:Lenka Lehká Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název:VY_32_INOVACE_II.VL2 Vytvořeno: Vzdělávací oblast:Člověk a jeho svět Vzdělávací obor:Vlastivěda Tematický okruh: Mapy Určeno pro:4. ročník Anotace: Výukový materiál seznamuje žáky se základními mapami, funkcí a využitím mapy, legendou, měřítkem a barvami map. Metodický pokyn: Materiál je vhodný pro frontální výuku a na závěr pro práci jednotlivců, dvojic, či skupiny. Pro úplné využití materiálu je nutné připojení k internetu. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Lenka Lehká.

Základní pojmy: Mapa je zmenšený obraz zemského povrchu, například České republiky. Je zakreslena tak, jako bychom se na naši zem dívali z výšky. Mapa Globus je obvykle otáčivý model Země. Globus Soubor map se nazývá atlas. Atlas ČR Otevřený atlas

Využití map Cestování – autoatlasy, turistické mapy turistická mapa Hospodářské mapy hospodářská mapa Vojenský průzkum vojenská mapa Vyměřování staveb – katastrální mapy katastrální mapa Předpověď počasí synoptická mapa Pro námořní plavby námořní mapa

Jak vzniká mapa Pomocí leteckých a družicových snímků a počítače Do snímku na počítači kreslíme polohopis (značky), výškopis, popis Různé počítačové programy (např. GIS) V dřívějších dobách se mapy zakreslovaly ručně. historická mapa ČR družicová mapa ČR

Mapy ve škole Ve škole používáme vlastivědné mapy (velké nástěnné a příruční v lavici). Zobrazují výškovou členitost zemského povrchu (nížiny a vysočiny), polohu obcí v krajině, vodstvo. Poskytují nám údaje o zajímavostech a památkách. Z podrobnějších vlastivědných map zjistíme informace o průmyslu, surovinách, podnebí, zemědělství či o chráněných územích. vlastivědná mapa

Měřítko mapy Mapy mají různá měřítka. Měřítko mapy nám udává, jak velké je zmenšení oproti skutečnosti. Turistická mapa má měřítko 1 : To znamená, že 1 cm na mapě je ve skutečnosti cm, to je 750 metrů. Příruční vlastivědná mapa má měřítko 1 : , tedy jeden centimetr je ve skutečnosti osm kilometrů. příklady měřítek

Legenda mapy Každá mapa obsahuje mnoho informací. Pro snadnější orientaci a přehlednost používáme na mapě smluvené značky. Jejich význam najdeme ve vysvětlivkách. příklad legendy

Barvy mapy Barvy na mapě informují o nadmořské výšce, vodních plochách, železničních tratích či silnicích. nadmořská výška povodí silnice a dálnice mapa ČR

Opakování: Vysvětli pojem mapa. Co je globus? Vyjmenuj některé typy map. Jak se nazývá soubor map? Jaké mapy používáme ve škole? K čemu slouží měřítko mapy? Co označují různé barvy na mapě?

Opakování: Vysvětli pojem mapa. Mapa je zmenšený obraz zemského povrchu. Co je globus? Globus je obvykle otáčivý model Země. Vyjmenuj některé typy map. Turistická, vlastivědná, vojenská, letecká, námořní, silniční, synoptická… Jak se nazývá soubor map? Atlas Jaké mapy používáme ve škole? Vlastivědná, nástěnná a příruční K čemu slouží měřítko mapy? Měřítko mapy nám udává, jak velké je zmenšení oproti skutečnosti Co označují různé barvy na mapě? Nadmořskou výšku, vodní plochy, dopravu, města, průmysl, hranice…