1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část -řízení a administrace projektu seminář pro příjemce – 4. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Podporujeme Vaši budoucnostwww.esfcr.cz Seminář pro žadatele k výzvě OP LZZ č. B6 – Zvýšení kvality řízení lidských zdrojů a optimalizace.
Advertisements

PODSTATNÉ A NEPODSTATNÉ ZMĚNY Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PODSTATNÉ A NEPODSTATNÉ ZMĚNY 6. října Podstatné a nepodstatné změny Změny v projektu – v průběhu realizace projektu může dojít k odchylkám od schválené.
Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Seminář pro příjemce u výzvy č. 40 OP LZZ Stanislav Urbánek Petra Měchýřová 1 Podporujeme Vaši budoucnost.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Seminář pro příjemce v rámci výzvy IOP č. 03 – Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě , 9:30 hod Učebna č.3, 1. patro Ministerstvo vnitra,
Seminář pro příjemce podpory v rámci vybraných výzev OP LZZ Seminář pro příjemce OP LZZ MV ČR, Praha - Letná, Nad Štolou 3, Praha ledna 2011, 10:00-13:00.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 3. výzva, 3.2)
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
Projekt ORSEJ 2. jednání řídícího a realizačního týmu dne
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část - řízení projektu seminář pro příjemce – 2. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého kraje.
ZMĚNY PROJEKTU A ROZPOČTU PRINCIPY PARTNERSTVÍ NESROVNALOSTI Seminář pro příjemce OP VK 29. října 2012.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
1 Lesná - Workshop pro příjemce Administrace projektu ( projektová část ) Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním.
Eva Kujínková MONITOROVACÍ ZPRÁVA věcná část ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha OM OP LZZ D9)
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Schvalovací proces + hodnoticí kritéria Jakub Krátký Praha, 5. května 2016.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 2 – Zlepšování kvality.
VYÚČTOVÁNÍ KULTURNÍCH AKCÍ A PROJEKTŮ PODPOROVANÝCH MO STŘEKOV Platné od
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
SEMINÁŘ pro poskytovatele v rámci projektu: „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ 5. dubna 2017 Tato akce je financována.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Seminář pro příjemce v grantových výzvách č. 53 a 57 OP LZZ Mgr
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Propagace zemědělských produktů spolufinancovaná EU v novém režimu Mgr
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce věcná část řízení projektu TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro příjemce OPVK
Aplikace Monitorovací systém
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Aplikace Monitorovací systém
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
Schvalovací proces + hodnoticí kritéria
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
MONITOROVACÍ INDIKÁTORY
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Realizace Vnitřních grantů 2015
Seminář SoMoPro III. - Právní část Mgr. Klára Benišová/1258
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
Realizace a vyúčtování malého projektu
Obsah Kontrola plnění podmínek smlouvy o poskytnutí dotace
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Cyklus malého projektu
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Fond malých projektů Interreg V-A SK - CZ Realizace malého projektu Zdeněk Mikel Zlín,
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část -řízení a administrace projektu seminář pro příjemce – 4. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého kraje

2 Důležité dokumenty Řízení projektu Změny projektu Archivace Kontroly Využití výstupů projektu Monitorovací zpráva Přílohy MZ Obsah prezentace

3 Důležité dokumenty  Smlouva o realizaci GP (součástí je schválená verze žádosti včetně požadovaných úprav z VK)  Příručka pro příjemce verze č. 8 (platná od )  Příručka pro žadatele verze č. 10 (platná od )  Prováděcí dokument verze platná k (Příloha č. 5 – Realizace vzdělávacích aktivit v Prioritní ose 3)  Metodika monitorovacích indikátorů verze č. 3

4  Metodické dopisy v aktuálním znění (4.4, 23 )  Manuál publicity  Elektronická monitorovací zpráva v BENEFIT7 (platnost k ) Důležité dokumenty

Řízení projektu  Realizační tým – projekt řízen od začátku realizace do konce realizace  POZOR – po ukončení realizace projektu musí mít příjemce zajištěn tým (na své náklady),který zpracuje závěrečnou MZ a následně bude komunikovat se ZS v souvislosti s případnými opravami  Zahájení a ukončení realizace projektu  Harmonogram projektu – možné změny

6 Nepodstatné změny projektu  Nepodstatné změny nesmí ovlivnit dosažení MI a cílů projektu a podmínky dané smlouvou,  Není nutný souhlas poskytovatele podpory  Povinnost informovat a odůvodnit změnu v MZ  Změny v kontaktních údajích adresa, telefony, kontaktní osoby, statutární zástupce (do 5 dnů oznámit), změna názvu příjemce - informovat ZS em ihned, s MZ doložit např. kopii výpisu z OR  Změna harmonogramu jednotlivých KA  Změna partnerské smlouvy

7 Nepodstatné změny projektu  Změna statutu plátce DPH  Změna rozpočtu /Příloha MZ č. 9/ přesun v rámci jedné kapitoly (přesun v rámci kapitoly, vytvoření, zrušení položky) přesun mezi kapitolami do výše 15% stávajícího objemu výdajů kapitoly - nesmí dojít k překročení % limitů kapitol, dle PpP - nelze navyšovat/obnovovat položky rozpočtu, které byly kráceny/zrušeny doporučením VK !! Není nutný souhlas poskytovatele podpory, přesto se doporučuje i tyto změny předem KONZULTOVAT !

8  Podstatná změna mění charakter a obsah projektu uvedeného v žádosti - Je třeba upravit právní akt  Všechny podstatné změny konzultovat předem !! Podstatné změny projektu  změna právní formy příjemce  změna v oblasti MI uvedených ve smlouvě (ne navýšení)  Snížení MI = snížení rozpočtu  Zrušení povinných indikátorů NENÍ MOŽNÉ  změna bankovního účtu projektu

9 Podstatné změny projektu  odstoupení /zapojení nového partnera v projektu  změna data ukončení projektu  realizace max. 15 měsíců, (max. do ) bez navýšení rozpočtu  změny rozpočtu (kap PpP) VŠE KONZULTOVAT PŘEDEM !! Všechny podstatné změny nemusí být schváleny !!

10 Podstatné změny projektu 1.V případě partnerství - projednání s partnery Oznámení/žádost nejprve em  zaslání zdůvodnění resp. upraveného rozpočtu  odsouhlasení PM a FM 2.Oficiální písemná _Žádost o schválení podstatných změn_ (formulář žádosti : v části Pro příjemce_Monitorovací zpráva )  formulář musí být podepsaný i partnery 3.Platnost změny = od data podpisu Dodatku ke smlouvě hejtmanem kraje

11  Zrušení klíčové aktivity (KA) schválené v žádosti  Zavedení nové klíčové aktivity CO NENÍ DOVOLENO 

12 Archivace

13 Pravidla archivace  Minimálně do roku 2025 (kap PpP)  Závazek vyplývající ze Smlouvy o realizaci GP pro příjemce i partnery  Vnitřní směrnice organizace o archivaci a skartaci −Požadováno při kontrole na místě −Povinnost archivace platí i pro dodavatele = uvést jako podmínku ve smlouvách, na objednávce nebo faktuře −V případě VZ uvést v zadávací dokumentaci a následně ve Smlouvě

14 Co se archivuje  Projektová žádost včetně příloh  Smlouva s poskytovatelem včetně všech dodatků  Smlouvy o partnerství včetně všech dodatků  Plná korespondence s poskytovatelem  Originály zápisů z provedených kontrol  Dokumentace k veřejným zakázkám  Faktury a doklady o platbách

15 Co se archivuje  Interní výdaje a doklady Výdaje za zaměstnance na základě pracovních smluv včetně vyplacených odměn Pracovní výkazy pracovníků projektu Cestovní doklady, knihy jízd, doklady týkající se režijních výdajů včetně metodiky výpočtu alikvotního podílu Kopie monitorovacích zpráv a žádostí o platbu Výstupy projektu (publikace, tiskové zprávy, letáky, publicitní výstupy) Doklady k vykázání plnění monitorovacích indikátorů  Elektronická archivace: - účetní záznamy projektu - u dokumentace, existující pouze v elektronické podobě / Viz. Kapitola 12 Příručky pro Příjemce/

16 Kontroly projektu

17 Administrativní kontroly = MZ a ŽoP Možnost vyžádání si dokladů, které nejsou povinné Provádí ji PM společně s FM Monitorovací návštěvy V průběhu začátku projektu Kdykoliv jako konzultační a metodická pomoc Bez písemného záznamu Kontrola realizace projektu na místě dle zákona č. 320/2001 Sb. o finanční kontrole ve veřejné správě Minimálně 1x za realizaci projektu Kontroly projektu

18 Kontroly projektu Kontrola na místě dle zákona 320/2001 Sb. = Ověřování skutečného stavu průběhu realizace projektu Požadované finanční prostředky byly skutečně vynaloženy Zachycení v účetnictví Způsob vedení dokumentace - Má být komplexní a přehledná, snadno dohledatelná Seznámení se s celkovým systémem řízení projektu - interní směrnice (systém vnitřní finanční kontroly - oběh účetních dokladů, oprávnění včetně podpisových vzorů, projektová pokladna, systém řízení v projektu a spolupráce s partnery, cestovní náhrady, povinná archivace dle OPVK)

19 Využití výstupů vytvořených v rámci realizace projektu  Příjemce je povinen umožnit volné využití produktů projektu poskytovatelem a MŠMT  Poskytovatel není oprávněn produkty zpřístupňovat třetím osobám (de minimis)  Licenční smlouva – dává poskytovateli právo předané produkty uchovávat a využívat výhradně pro svou vlastní potřebu / Viz. Článek XI smlouvy/

20 Monitorovací zpráva

21 Monitorovací zpráva  Průběžná MZ - každé 3 měsíce - nejpozději do 30 kalendářních dnů od ukončení MO!  Mimořádná MZ - pouze v případě vyčerpání 80 % dosud nevyúčtovaných plateb  Před založením mimořádné MZ v Benefit7 kontaktovat PM !  Závěrečná MZ - pouze po ukončení projektu - odevzdat nejpozději 2 měsíce po ukončení realizace

22 Přílohy MZ – tabulkové (.xls)  finanční část (č. 3A, 3B, 5, 8, 9, 12, 13, 14, 15, 19, 23) - nahrává se k ŽOP  věcná část (č. 1, 2, 11, 21) - nahrává se do EMZ všechny tabulky 1x v tištěné podobě podepsané odpovědným pracovníkem dle podpisových vzorů (originál !, ne kopie)

23 Přílohy MZ – věcná část MZ Příloha č. 1 Monitorovací indikátory - vyplňuje se kumulativně za MO Příloha č. 2 Přehled uzavřených zadávacích/ /výběrových řízení - vyplňuje se kumulativně za MO Příloha č. 11 Podpisové vzory - všechny oprávněné osoby, rozsah oprávnění - dokládá se vždy k 1.MZ, + dojde-li k nějaké změně

24 Přílohy MZ - ostatní Ostatní přílohy MZ - v kopii účetní doklady (FA, objednávky, předávací protokoly, průzkumy cen, účetní sestavy, výpisy účtu,..) dokumentace k VŘ pracovní výkazy, pracovní smlouvy, DPČ, … Průběh tvorby výstupů, realizace KA Dokumentace k plnění povinné publicity (kopie inzerce, fota propagačních předmětů, letáky) Plnění MI – prezenční listiny, přihlášky, oslovení CS, obsah seminářů, prezentace, fotodokumentace, další materiály … Zápisy z jednání RT

25 Předkládání Monitorovacích zpráv  1x v tištěné podobě finalizovaná verze El. MZ (.pdf)  1x v elektronické verzi na CD chráněném proti přepisu (včetně všech příloh MZ)  Podepsaná statutárním zástupcem (případně pověřeným zástupcem – nutno doložit v MZ plnou moc, pokud již není přílohou smlouvy)  Ostatní přílohy MZ podepsány odpovědným pracovníkem – dle podpisových vzorů  Reakce na připomínky k MZ musí být dodány nejpozději do 5 pracovních dnů od doručení připomínek

26 Předkládání Monitorovacích zpráv  Vždy přes podatelnu KÚ – osobně nebo poštou: Krajský úřad Ústeckého kraje Odbor strategie přípravy a realizace projektů Velká Hradební Ústí nad Labem  Označení: „NEOTVÍRAT“ Monitorovací zpráva č. XX, registrační číslo a název projektu odesílatel = příjemce – ČITELNĚ !! (odesílatel nemůže být partner nebo fyz. osoba)  Rozhodujícím datem pro splnění termínu předložení MZ je datum doručení MZ, nikoliv datum podání zásilky na poště.  MZ se předkládá v originále společně s přílohami

27 Děkuji za pozornost Mgr. Radomíra Dostálová

28 Kontakty a odkazy Projektoví manažeři KÚ ÚK: Mgr. Radomíra Dostálová : Mgr. Jana Šindelářová : OPVK KÚ ÚK : OPVK MŠMT :