A NALÝZA A POTENCIÁL KOMBINOVANÉ DOPRAVY S VYUŽITÍM INTERMODÁLNÍCH NÁVĚSŮ V PODMÍNKÁCH Č ESKÉ REPUBLIKY Autor: Bc. Ondřej Mikolášik Vedoucí: doc. Ing.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Dopravní politika na léta 2005 – 2013 Dopravní politika je základním strategickým dokumentem pro sektor dopravy a deklaruje, co stát a jeho exekutiva v.
Advertisements

Vyhlášení výsledků soutěže VOLNÁ CESTA září 2012 od 13 hodin Velké kolegium Ministerstva dopravy ČR Mediální partneři :
Informace o současné podpoře kombinované dopravy v České republice
Dopravní infrastruktura a její hodnocení
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Železniční spojení Praha – Kladno s odbočkou na Letiště Václava Havla
Jak doprava zatěžuje životní prostředí
Ing. Vladimír Fišer, Bohemiakombi Převod zboží ze silniční přepravy na železnici Květen 2008.
ZÁKLADNÍ POJMY DRUHY DOPRAVY ZPŮSOBY VEDENÍ TRASY V ÚZEMÍ
Jak dál ve zpoplatnění silnic? 0 O 2 TRUCK BUSINESS DAY LEDNICE, 12. KV Ě TEN 2011.
Dopravní síť světa 1 B. Fendrych 8.K.
„BOHEMIA EXPRESS“ Speciální servis určený pro silniční dopravce a spedice součástí evropské sítě linek kombinované dopravy spojení Lovosic s 35 nejvýznamnějšími.
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
SOUČASNÉ OBJEMY KOMBINOVANÉ PŘEPRAVY V ČR
Použití CNG v dopravě Svaz dopravy 5. března 2009 Ing. Jan Zaplatílek.
Dopravní a liniové stavby Vývoj měst, místní komunikace
DOPRAVA Nenahraditelná složka hospodářství každé země – brzdí nebo urychluje ekonomický rozvoj. Poloha uprostřed Evropy – ČR je křižovatkou transevropských.
Dopravní síť České Republiky
1 Plánované změny v železniční dopravě Vít Bárta, ministr dopravy ČR Petr Žaluda, generální ředitel Českých drah Jiří Vodička, předseda představenstva.
Silniční doprava.
Účast ČD v integrovaných dopravních systémech ČR Ing. Richard Baxa.
Pokrok v Implementaci OP Infrastruktura Progress in implementation of OP Infrastructure Stav implementace k Monitorovací výbor RPS,
Přírodní vědy moderně a interaktivně ©Gymnázium Hranice, Zborovská 293 DOPRAVA „ KREV HOSPOD Á ŘSTV Í“ 1.
Proč nezatracovat železniční dopravní prostředky?
BOHEMIAKOMBI spol. s r.o. Opletalova Praha 1 Tel Fax Kombinovaná.
Daňové aspekty využívání zaměstnaneckých výhod Autor: Frederik Frey Vedoucí: Ing. et Ing. Pavel Semerád, Ph.D.
Medzinárodná konferencia 04. a , Hotel pod zámkom, Bojnice.
Seminář RHSD JMK Aktuální situace v dopravě Ing. Václav Horák, náměstek hejtmana srpen 2012 Pohled JMK na priority dálničních a silničních staveb pro současné.
Výkon státního odborného dozoru v roce 2015 Ministerstvo dopravy.
Veřejné finance Mgr. Oldřich Hájek. Financování veřejné dopravy Význam a charakteristika dopravy: Propojuje všechna odvětví hospodářství Propojuje všechna.
Evropský sociální fond Praha & EU: Investujeme do vaší budoucnosti Dopravní cesta Předmět: Technologie silniční nákladní dopravy Ing. František Lachnit,
Doprava v Evropě Druhy dopravy Železniční Železniční Automobilová Automobilová Letecká Letecká Lodní Lodní Ostatní- lanová, potrubní Ostatní- lanová,
Snižování podpory z hlediska příjmů projektů – pozice OP Doprava
Podpora napojení logistických center na železniční dopravu Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav technicko-technologický Autor.
Setkání s hejtmanem Most, Obsah setkání – aktuální témata  Doprava v Ústeckém kraji – souběhy tratí a řešení  Cestovní ruch v Ústeckém.
Autor diplomové práce: Bc. Jiří Motejzík Vedoucí diplomové práce:doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. České Budějovice, červen 2016 Vysoká škola technická a ekonomická.
Zdanění provozu motorových vozidel v ČR Autor: Lucie Fialová Vedoucí práce:Mgr. Marta Hortová Oponent:Mgr. Hana Bartošová České Budějovice, červen 2016.
Vysoká škola technická a ekonomická Racionalizace procesů logistických aktivit ve společnosti Alfa s.r.o. Autor diplomové práce: Martina Hlatká Vedoucí.
Činnost služby dopravní policie v I. čtvrtletí r.2010 plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha 15. dubna 2010.
ZLEPŠENÍ REALIZACE SPOJENÍ VEŘEJNOU DOPRAVOU V RELACI Č.KRUMLOV – Č.BUDĚJOVICE A ZPĚT PROSTŘEDNICTVÍM MATEMATICKÝCH METOD AUTOR PRÁCE: BC. MICHAELA PEKAŘOVÁ.
Vypracoval: Bc. Jakub Nohava Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Program obnovy venkova Jihočeského kraje v letech
Infrastruktura ve Středočeském kraji
Analýza požadovaných kompetencí na trhu práce ve vybraném oboru
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Marketingový plán podniku
Činnost Policie ČR v dohledu nad silničním provozem, rozbor činnosti dopravní policie za rok plk. Ing. Leoš Tržil ŘSDP PP ČR Praha.
Zdanění provozu motorových vozidel v České republice
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav podnikové strategie
Vysoká škola technická a ekonomická Ústav technicko-technologický
Návrh logistiky skladového hospodářství ve vybraném podniku
Autor diplomové práce: Bc. Eva Slabší
Autor: Bc. Lucie Nechvátalová Vedoucí: Ing. Ondrej Stopka, PhD.
Koněspřežná dráha České Budějovice - Linec (česká část)
Vysoká škola technická a ekonomická
„Racionalizace nákladových položek vybrané dopravní společnosti“
Využití technologie RFID ve společnosti Nábytek Penta, s. r. o.
OPTIMALIZACE LOGISTICKÝCH PROCESŮ VE FIRMĚ BAUER TECHNICS a.s.
Realizace logistiky při povodních ve vybraném okrese
MOŽNOSTI ŘEŠENÍ NEDOSTATKU PARKOVACÍCH MÍST PRO NÁKL. AUTOMOBILY
Železniční nákladní doprava v 21. století
Ing. Patrik Horažďovský Ing. Martin Heindl
Systém vodních staveb v Evropě
Ing. Jiří Kalenský Odbor drážní a vodní dopravy
Vysokorychlostní železnice pro ČR Železniční konference Pardubice Jiří Pohl, Siemens Mobility, s.r.o. člen Výboru pro udržitelnou.
Zvyšování rychlostí na 200 km/h
Fakulta dopravní ČVUT v Praze konference IDS, Žďár nad Sázavou
227. Žofínské fórum Ing. Tomáš Čoček, Ph.D.
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

A NALÝZA A POTENCIÁL KOMBINOVANÉ DOPRAVY S VYUŽITÍM INTERMODÁLNÍCH NÁVĚSŮ V PODMÍNKÁCH Č ESKÉ REPUBLIKY Autor: Bc. Ondřej Mikolášik Vedoucí: doc. Ing. Ján Ližbetin, PhD. Červen 2016

C ÍL PRÁCE Cílem práce je na základě analýzy současného stavu a možností rozvoje intermodální přepravy v České republice navrhnout opatření pro další rozvoj systému přepravy silničních návěsů po železnici. Návrh bude obsahovat koncepci linky kombinované dopravy založené na analyzovaném přepravním systému v Jižních Čechách.

SOUČASNÝ STAV KD V ČR Nejvýznamnější operátoři KD METRANS a.s. BOHEMIAKOMBI s.r.o. RAILCARGO OPERATOR CSKD s.r.o. Terminály KD 2 druhy terminálů: veřejné a neveřejné 16 terminálů KD

Z NOVUOTEVŘENÍ TERMINÁLU Č ESKÉ B UDĚJOVICE - N EMANICE Aktivní jednání o znovuotevření Terminál by měl sloužit jako VLC Pozitivní aspekty pro znovuotevření Napojení na IV tranzitní železniční koridor Budoucí napojení na dálnici D3 Napojení na silnici I/34 směr Brno Umístění mimo hustě obydlenou zónu Investice pro znovuotevření terminálu – cca 100 miliónů Kč

P OTENCIÁL A MOŽNOST VYUŽITÍ INTERMODÁLNÍCH NÁVĚSŮ Dotace na nákup intermodálních návěsů KD intermodálních návěsů nabízí lepší podmínky pro řidiče Legislativní výhoda přeprav do Německa a Rakouska > +4 tuny nákladu Pozitivní vliv na životní prostředí

N ÁRŮST INTERMODÁLNÍCH NÁVĚSŮ ZA POSLEDNÍCH 5 LET

P RŮZKUM POTENCIÁLU KD V RÁMCI J IHOČESKÉHO KRAJE Gw Logistics a.s. Schenker spol. s.r.o. DHL Freight Přepravované návěsy/týden Nedostatek kvalifikovaných řidičů ANO Povědomí o KDANO Hlavní výhody KD ve vztahu k společnosti Ekonomická výhodnost Větší objem přeprav Možnost přeprav z terminálu Nemanice ANO Využití dotace na nákup int. návěsů ANONEANO

N ÁRŮST SILNIČNÍ NÁKLADNÍ DOPRAVY ZA POSLEDNÍCH 5 LET Omezení kapacity pozemních komunikací Tvorba kongescí (2% z HDP) Negativní vliv na životní prostředí

N AVRHOVANÁ LINKA KOMBINOVANÉ DOPRAVY Kritéria navrhované linky:  Počáteční bod linky – terminál České Budějovice  Koncový bod linky – terminál Novara CIM  Celkový počet jízd tam i zpět – 3krát/týden

Z NÁZORNĚNÍ TERMINÁLŮ NA TRASE Č ESKÉ B UDĚJOVICE - N OVARA

S PECIFIKACE LINKY Č ESKÉ B UDĚJOVICE - N OVARA Železniční vozy T-Twin – 15 vozů > 30 návěsů Podmínky pro zvolení trasy – profil P/C 400 Linka KD je vedena přes Rakouské Alpy Vzdálenost – 850 km Doba přepravy – 24 hodin

T RASA Č ESKÉ B UDĚJOVICE – N OVARA VEDENÁ PO PROFILU P/C 400

K ALKULACE CENY PRO NAVRHOVANOU LINKU C c = C tr + 15 * C pv + N náv *( C překl + C pa ) C c – Celková cena 1 jízdy vlaku C tr – Cena za trakci – 13 EUR/ 1 km C pv – Cena za pronájem železničních vozů – 140 EUR N náv – Množství přepravovaných návěsů – 30 návěsů C překl – Cena překládky za 1 návěs – 20 EUR C pa – Poplatek agentuře – 10 EUR

C ELKOVÁ CENA KOMBINOVANÉ DOPRAVY 60 % využití kapacity 70 % využití kapacity 80 % využití kapacity 90 % využití kapacity 100 % využití kapacity Celková cena KD za 1 návěs 1208,5 EUR1 104,2 EUR1025,9 EUR965 EUR916,3 EUR

S ILNIČNÍ NÁKLADNÍ DOPRAVA Č ESKÉ B UDĚJOVICE - N OVARA Vzdálenost – 844 Km Doba přepravy – 26 hodin (AETR) Cena přepravy ,44 EUR

G RAFICKÉ SROVNÁNÍ KD A SILNIČNÍ DOPRAVY

R IZIKA KOMMBINOVANÉ DOPRAVY Nenaplnění potřebné vlakové kapacity Jednokolej České Budějovice – Linz ( omezení délky vlaku) Mimořádné události: Neočekávané zpoždění Stávka železničních dopravců Neschopnost tažného vozidla Sesuv půdy

N ÁVRHY A OPATŘENÍ Podpora veřejných terminálů ze strany státu Zvýšení povolené délky vlaku ( 650 m > 740 m) Rozšíření zahraničních najížděných relací (Antverpy)

Z ÁVĚR Pozitivní vývoj KD za posledních 5 let Narůst přeprav Znovuotevření terminálů Rozšíření najížděných relací Zvýšené povědomí o tomto druhu dopravy Systém KD má potenciál a budoucnost v rámci ČR

D OPLŇUJÍCÍ DOTAZY VEDOUCÍHO 1. Ako by ste motivovali cestných dopravcov k nákupu intermodálnych návesov a využívaniu liniek KD? 2. Aký je v súčasnosti cenový rozdiel medzi návesom bežnej stavby a intermodálnym návesom? 3. Aké sú podmienky konkurencieschopnosti liniek kontinentálnej kombinovanej dopravy zalo- ženej na preprave návesov a výmenných nadstavieb?

D OPLŇUJÍCÍ DOTAZY OPONENTA 1. Z akých terminálov KD (aj zahraničných) je najčastejšie obsluhované územie Jihočeského kraja? 2. Ktoré linky KD zamerané na prepravu návesov a na transalpský tranzit (aj zahraničné) sú geograficky najbližšie Jihočeskému kraju? Mohli by tieto linky konkurovať Vášmu návrhu?

D ĚKUJI ZA POZORNOST !