Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výuková centra Projekt č. CZ.1.07/1.1.03/
Advertisements

Nekovy DOPORUČENÁ STRÁNKA:
Koloběhy látek Cyklus vody.
Mohou nám být mikrobi prospěšní?!?
Látkové složení lidského těla- prvky
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Hnojiva anorganická Kód VM:
KONOPÍ SETÉ (Cannabis sativa). SOŠS a SOU KadaňPřadné rostliny - Konopí seté2 Hospodářský význam konopí  Konopí se pěstuje na výrobu vlákna, oleje a.
LOUKY, PASTVINY A POLE Filip Bordovský.
Číslo projektu:  CZ.1.07/1.5.00/ Název VM: Hnojiva organická Kód VM:
Nerosty Anotace: Kód: VY_52_INOVACE_Přv-Z 4.,6.07
Základy chemických technologií 2009 TECHNOLOGICKÉ PROCESY CHEMICKÉ PROCESY:TAKOVÉ TECHNOLOGICKÉ POSTUPY, PŘI KTERÝCH DOCHÁZÍ K CHEMICKÉ PŘEMĚNĚ SUROVINY,
Znečišťování ovzduší výfukovými plyny
ORNITINOVÝ CYKLUS.
Asimilace minerálních živin
Amoniak.
Biologie 1.E
Dusík Aktivita č. 6: Poznáváme chemii Prezentace č. 7
Kys. Fosforečná a její využití
Název šablony Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název VM 8. ročník- Člověk a příroda – Chemie – Průmyslová hnojiva Autor VM Gabriela Nápravníková.
Registrační číslo projektu:
Minerální výživa VY_32_INOVACE_3.1.Bi1.08/Li
SÓJA LUŠTINATÁ (Glycine max).
Půdní obal Země, nacházející se na povrchu litosféry.
HOŘČICE BÍLÁ (Sinapis alba).
VIKEV SETÁ (Vicia sativa L.).
Bakterie.
VIKEV HUŇATÁ (Vicia villosa Roth.).
VY_52_INOVACE_ZB03_2264TVR Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1,5 Peníze středním školám  Číslo projektuCZ.1.07/ /  Číslo projektu:Rozvoj.
Zdravotnický asistent, první ročník Nepřechodné nekovy Sloučeniny dusíku Autor: Mgr. Veronika Novosadová Vytvořeno: jaro 2012 SZŠ a VOŠZ Zlín ZA, 1. ročník.
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
VLČÍ BOB - LUPINA (Lupinus sp.).
 Ke vzniku organické chemie jako samostatné vědní disciplíny došlu na přelomu 18. a 19. století  Dříve se věřilo, že přírodní látky není možné uměle.
BAKTERIE.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Molekulární biotechnologie č.10e Využití poznatků molekulární biotechnologie. Baktérie stimulující růst rostlin.
KOLOBĚH LÁTEK A TOK ENERGIE
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona III/2VY_32_INOVACE_73.
Střední odborné učiliště Liběchov Boží Voda Liběchov
Metabolismus rostlin.
Základní pojmy organické chemie
GLOBÁLNÍ ZMĚNY Skleníkový efekt a globální oteplování Kyselý déšť
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 3 Datum ověření ve výuce: Téma: Výživa půdy - kompost Tématický okruh: Půda Vzdělávací obor: Pěstitelství.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_07_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: UHLÍ Anotace:
Chemizace Ch_066_Chemický průmysl_Chemizace Autor: Ing. Mariana Mrázková Škola: Základní škola Slušovice, okres Zlín, příspěvková organizace Registrační.
DUSÍK RNDr. Zuzana Karafiátová DUSÍK Pořadové číslo projektu CZ.1.07/1.1.18/ „Řemesla s techniky začneme od píky“ Datum vytvoření: Datum.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Knotková. Dostupné z Metodického portálu ; ISSN Provozuje.
Čistota vody je obecný pojem, vyjadřující obsah cizích látek ve vodě Skutečně chemicky čistou vodu H 2 O lze připravit pouze laboratorně!H 2 O.
DEFINICE Technické plyny lze definovat jako plyny, které svým širokým a rozmanitým použitím se staly zbožím a jsou předmětem obchodu. Technické plyny lze.
Hnojiva aneb přikrmování rostlin. Rozdělení hnojiv a) podle skupenství pevná hnojiva kapalná hnojiva b) podle působení na rostliny přímá hnojiva – obsahují.
Rostlinná plasmatická blána mitochondrie cytoplasma ribozomy jádro vakuola chloroplasty buněčná stěna buňka.
NETRADIČNÍ PLODINY Natálie Jermanová 2014 ©. Pohanka Popis: jednoletá a vytrvalá bylina má bílé a růžové květy v českých zemích se začala pěstovat od.
Průmyslová hnojiva. s rozvojem zemědělství postupně přestalo postačovat použití statkových hnojiv => rozvoj výroby průmyslových hnojiv dodávají do půdy.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva týkajícího se průmyslových hnojiv a.
PEDOSFÉRA VY_32_INOVACE_23_464
Přechod rostlin na souš
Přírodovědný seminář – chemie 9. ročník
Topné plyny VY_32_INOVACE_17_328
Dusík.
Název školy: Základní škola Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_03_JABLKO Výchova.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
PLYNY- TECHNICKÉ PLYNY
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. roč.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Monika Zemanová, PhD. Název materiálu:
VY_32_INOVACE_06_CHEMIE_9.ROČNÍK_06_PALIVA, ROPA
Problémy Ozónové vrstvy.
vodní režim příjem, vedení a výdej množství vody v těle funkce
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
4.2 Které látky jsou chemické prvky?
Petrologie 2 Mgr.Jan Kašpar ZŠ Hejnice 2010.
BAKTERIE Jednobuněčné organismy
Transkript prezentace:

Leibig's law

Popel Složení dřevěného popela (minerály): ● vápník (33 až 35 % CaCO 2 ) ● draslík (6 až 10 % K 2 CO 3 ) ● fosfor (2 až 4 % P ) ● hořčík (4 až 7 % MgCO 2 )

Guáno

Dusíkatá hnojiva Dusíkatá hnojiva jsou látky, které se rostlinám dodávají, aby rostly rychleji. Rostliny dusík nevylučují a plně ho využívají k růstu. Rostliny, které byly hnojeny dusíkatými hnojivy poznáme podle velkého vzrůstu, velkých listů, ale takovéto rostliny se lehce ve větru lámou a jsou málo celkově odolné.

Haber-Boschův proces ● 1908 Fritz Haber objevil principy syntézy amoniaku. K syntéze dochází za přítomnosti železného katalyzátoru při vysokém tlaku a teplotě. ● 1913 Carl Bosch, chemik společnosti BASF, proces zkomercionalizoval zavedením první vysoce moderní průmyslové výroby. Tento průmyslový proces umožnil expanzi zemědělské výroby i lidské populace v průběhu 20. století. ● Jako zdroj vodíku pro H-B proces se využívá zemní plyn.

Hlízkovité bakterie (rhizobia) žijící na kořenech bobovitých rostlin dovedou vázat přímo vdušný dusík a měnit ho na organickou formu (tzv. vazači dusíku)

NFT's & Agroforestry