Příloha č. 1 – specifikace předmětu plnění Řízení lidských zdrojů Procesy a nástroje VZ 2015
Procesy ŘLZ Firemní kultura Kompetenční model Nábor Adaptace Motivace Výkon Odměňování Plánování kariéry, OH Rozvoj Odchod
Kompetenční model Vazba na strategické záměry společnosti Definuje požadavky na jednotlivé pozice Jednotné měřítko pro nábor, hodnocení, vzdělávání
Kompetenční model
Nábor Standardní proces náboru (potřeby firmy x inzerát, jiné cesty) Standardní průběh pohovorů s kandidáty na pozice Co manažer, co personalista – osobní dotazníky, smluvní pracovněprávní vztahy, garance, vyslaní zaměstnanci apod. Trénink manažerů
Adaptace Cíl: důkladně prověřit vhodnost pracovníka na pozici a co nejrychleji jej zapracovat Adaptační programy Význam garanta / mentora nového pracovníka
Motivace a výkon Základní pilíře: Mzdová politika / bonusový program Sociální programy
Motivace a výkon Co lidi motivuje podávat výkon? Popis vztahů: Hodnoty – (osobní priority, měřítka významnosti Přístupy (sklony, zájmy, tendence) Chování (viditelné projevy člověka)
Motivace a výkon Co lidi motivuje k výkonu – možnosti využití
Odměňování Odměna versus ohodnocení funkce – mzdový katalog pracovních funkcí Politika odměňování – mzdové tarify, modelace objemu mezd Bonusové systémy Benefity / sociální program
Plánování kariéry, osobní hodnocení Hodnotící systém Harmonogram zavedení osobního hodnocení 360´hodnocení Hodnotící pohovory Fungují kariérové mapy?
Rozvoj Nastavení vzdělávacího systému Práce s talenty Jak změřím efekt vzdělávání / Co mi to přineslo?
Rozvoj efektivita vzdělávání Čeho chci dosáhnout (Vize firmy versus kompetence) Jaké mám zdroje Jaké použiji metody
Rozvoj role managementu Role řídící, organizační Osobní příklad Role komunikační Role inovativní, strategická Role rozvojová a motivační Koučink Podpora Delegování Zpětná vazba
Odchod Standardní proces „odchodu“ zaměstnance Výstupní pohovor Outplacement
Ostatní Konzultace pro HR problematiku z hlediska legislativy Spolupráce pro úřad práce Spolupráce s hendikepovanými Vedení personální evidence ve spolupráci se zadavatelem Další personální činnosti dle požadavků zadavatele Komunikace - dostupnost Tel – od - do – rychlost odpovědí na dotazy a konzultace Osobní konzultace pravidelně v sídle zadavatele Ostatní způsoby komunikace